• 1
  • 2
2007-01-29, 04:51
Medlem
LasVegass avatar
Visste ni om att det finns (numera övertäckt) underjordisk toalett på normalmstorg? Nedgång modell tunnelbana, vilket fick många turister att tycka stockholms tunnelbana luktade illa. Dom vände i trappan.
Citera
2007-01-29, 10:16
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasVegas
Visste ni om att det finns (numera övertäckt) underjordisk toalett på normalmstorg? Nedgång modell tunnelbana, vilket fick många turister att tycka stockholms tunnelbana luktade illa. Dom vände i trappan.

Finns två nedgångar.
Sen kallades den inte för toalett utan bekvämlighetinrättning eller nått dylikt.
Citera
2007-01-29, 11:05
Medlem
halous avatar
Citat:

Fanns motsvarande i Göteborg, i Brunnsparken vid Fontänbron. Jag var inte så gammal när de täckte igen den, men jag minns urinstanken :P
Citera
2007-01-29, 12:02
Medlem
E M I L I Os avatar
finns i uppsala med, alldeles intill ån mellan biografen och kyrkan typ. den är dock inte igenmurad utan bara låst misstänker jag.
Citera
2007-01-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halou
Fanns motsvarande i Göteborg, i Brunnsparken vid Fontänbron. Jag var inte så gammal när de täckte igen den, men jag minns urinstanken :P

Var mer exakt låg den toan? Där nuvarande toalett-hus ligger?
Citera
2007-01-29, 16:01
Medlem
Det finns trappor ner i underjorden med låst galler över sig på Kornhamnstorg i gamla stan, någon som vet om det handlar om toaletter i det här fallet också?
Ser ut att vara ganska slappa lås också
Citera
2007-01-29, 16:08
Medlem
halous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Var mer exakt låg den toan? Där nuvarande toalett-hus ligger?

Mitt framför lejontrappan, om jag inte missminner mig. Det var dock några år sen så minnet kan svika...
Citera
2007-01-29, 17:59
Medlem
Braqckts avatar
Citat:

Är det den Tibet mfl. ses gå ner i i en av hans filmer?
Citera
2007-01-29, 18:15
Medlem
Hellfir3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braqckt

Vars kan man få tag på dessa filmer?
Citera
2007-01-29, 20:06
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braqckt

Tvivlar på det då den har varit borta bra länge vad jag vet.
Citera
2007-01-29, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halou
Mitt framför lejontrappan, om jag inte missminner mig. Det var dock några år sen så minnet kan svika...
Sökte lite på google och hittade en låt från 1984 som handlade om
ett toalettbesök där på torget så kanske fanns den kvar 1984?
Halloween heter den..

Janne: Baserad på en sann och självupplevd historia om ett muggbesök på en toalett på Norrmalmstorg, en död flicka och en film av John Carpenter. Jag har alltid gillat att låna titlar från film och litteratur, och blanda med verklighet och fantasi. Mittpartiet var kul att spela in. Tre man låg inne i en flygel och gjorde "kusliga ljud", medan Johan läser kryptiska baklänge-meddelanden (Skepparkrans och SAAB).

http://monoform.com/johansson/band/st_urtiden.html
Citera
2007-01-29, 20:19
Medlem
rebbans avatar
Sista bilden jag hittar dom på är en från 1967
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto