• 3
  • 4
2007-02-08, 10:03
Medlem
maylas avatar
Eyy! Han horde trots allt av sig Till min stora lycka. Han undrade om jag kunde komma ner pa stan pa torsdag... Fast pa torsdagen sa ba sket sig allt. Jag insag att jag inte skulle kunna vara i Melbourne forran typ 18.30 och att jag skulle bli tvungen att dra vid typ 21.30. Och att jag daremellan skulle behova ta 30minuters-sparvagn fram o tillbaka till hans stalle. Sa jag skulle hinna hanga med honom max 2 h. Whoopty-doo. Lite annat bajs ocksa. Min sko pajade bland annat. Messade honom och sa att jag tyvarr inte kunde hur mycket jag an ville, och att jag var glad att jag fatt lara kanna honom litegrann i alla fall. Och lite sant dar nivet. Typ hejda o ha det bra. ^^ Han messade tillbaka o sa att det e chill etc, och hejda - for now. Vada for nu!? Suck... Denna forvirrande, omstandiga manniska.

Mot nya aventyr och upptag!
Citera
2007-02-08, 10:16
Bannlyst
Du r allts jttekr och kan inte skolka en dag? Jag tror nog att du gillar knslan och att du behver inse lite annat om dig sjlv d du inte vill gra ngon speciell uppoffring. Mitt rd r att du ska kra jrnet och sluta fega, finns det vilja finns det medel.
Citera
2007-02-08, 10:19
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayla
Sa jag skulle hinna hanga med honom max 2 h. Whoopty-doo.

Attans att du inte nappade, det hade kunnat bli dina tv bsta timmar ngonsin ju!
Citera
2007-02-08, 11:21
Medlem
maylas avatar
Jo... Fast det kandes lite jobbigt. Liksom. Det ar inte bara tidsgrejen vafan. :3 Jag har mens sadar lagligt. Och jag vet ju inte riktigt vad han ar for en. Han kanske bara vill ha sex. Och sa kan jag inte. Vet inte... Blev val nervos. Skulle kannas trist pa nat vis, for jag ville ju dra o fuck his brains out ocksa. Sa det kandes som att det hade risk att bli antiklimax. Sista gangen jag kommer traffa kisen. Sa da kandes det battre att lamna det vid vad det ar.
Hade kants lattare om han kunnat traffa mig tidigare o inte typ -dagen innan han aker hem-, sa jag hade kunnat traffa honom flera ganger och lart kanna honom battre. Istallet for att dra en hej-hur mar du-hejda... :I Och sa kandes det desperat att projsa for att aka lokaltrafik i sammanlagt 4 h for hans skull nar jag har fett med uppskjutna skolarbeten som har sista inlamningsdatum imorgon. Han verkade ju inte overdrivet angelagen att traffa mig..? Aven om han var angelagen.

Och sa handlar det ju inte bara om att "skolka en dag". Detta ar en privatskola i Australien och min vardmamma jobbar dar. Det ar stenhard koll och jag skulle hamna i skit igen med utbytesorganisationen. Och vad skulle jag sagt till mina vardforaldrar? "Jo, jag hade ett one night stand med en engelsman for ett tag sen och jag tankte att jag skulle dra o traffa honom over dan, inget suspekt." De ar valdigt strikta pa sadant har. Jag kan ju saga att de inte skulle vara alltfor glada med att slappa ut mig pa aventyr i framtiden. Och har -bor- jag anda, det ar min familj for tillfallet.

Allt vore ju sa mycket lattare om jag bodde sjalv, i Melbourne. (Vilket jag hoppas gora om ett par ar! Plugga pa universitet har, bo i kollektiv hyfsat centralt...Yeah!) Men nu gor jag ju inte det. Ar under tryck fran vardforaldrar och utbytesorganisation och jag kan fan inte gora vad jag vill utan att halla pa och mygla och vara hemma i god tid och rapportera om vad det ar jag sysslar med.

Men ja. Visst. Jag hade kunnat dra dit, hanga med han ett par timmar. Det hade kunnat vara skitbra, han hade kunnat visa sig vara varldens underbaraste manniska som inte bryr sig om att han inte far ett knull for tillfallet. Men som sagt. Da kandes det anda lattare att bara lamna det vid vad det ar. Fegade val ur en aning. Var for osakert och pa tok for mycket trubbel for nagonting som eventuellt kunde stjalpa snarare an hjalpa.
Citera
2007-02-08, 11:27
Bannlyst
Fan r du ens ver 18? Du verkar inte speciellt sjlvstndig av dig, det r ditt liv och du gr vad du vill med det. Kom ihg att du r den enda som ansvarar fr din egen lycka. Se till och skrp dig och se till att gra det du vill, att ngra sig r att slsa tid.
Citera
2007-02-08, 11:31
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Fan r du ens ver 18? Du verkar inte speciellt sjlvstndig av dig, det r ditt liv och du gr vad du vill med det. Kom ihg att du r den enda som ansvarar fr din egen lycka. Se till och skrp dig och se till att gra det du vill, att ngra sig r att slsa tid.

Det var ju precis det hon gjorde. Hon tog ansvar fr sitt liv och valde skolan framfr en fling som kanske inte kan bli mer. Efter hennes frklaring frstr jag hennes handling bttre. Nu kastar hon inte bort en utbildning, hon hamnar inte i ond hos ngon och hon rkar inte illa ut. Dremot har hon mjligheten lngre fram att ta upp kontakten med engelsmannen igen. Jag tycker i skuggan av detta att hon gjorde helt rtt! Varfr offra en massa fr ett ONS som kanske kan bli mer. Det finns inga garantier!
Citera
2007-02-08, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Det var ju precis det hon gjorde. Hon tog ansvar fr sitt liv och valde skolan framfr en fling som kanske inte kan bli mer. Efter hennes frklaring frstr jag hennes handling bttre. Nu kastar hon inte bort en utbildning, hon hamnar inte i ond hos ngon och hon rkar inte illa ut. Dremot har hon mjligheten lngre fram att ta upp kontakten med engelsmannen igen. Jag tycker i skuggan av detta att hon gjorde helt rtt! Varfr offra en massa fr ett ONS som kanske kan bli mer. Det finns inga garantier!

D ska man inte ngra det och det r vl det som kommer att hnda, men visst r det bra att satsa p skolan fr den kan man ju aldrig g i igen.....
Citera
2007-02-08, 12:05
Medlem
maylas avatar
Citat:

Men din javla taskmort! Jag ar inte over 18, jag ar 18. Jag tycker du slanger ur dig personliga attacker lite val lattsinnigt, nar du uppenbarligen inte har mycket inblick i min situation. Verkar ju finnas en del sadana manniskor har pa Flashback.

Visst, jag ar myndig, och tekniskt sett kan jag val gora precis vad fan jag vill. Men da kan jag ocksa bli hemskickad ifran Australien. :P Jag har skrivit pa ett kontrakt med utbytesorganisationen med vissa regler och haller jag dem inte kan -de- gora vad fan -de- vill.

Och dra pa trissor om du inte sitter och sager ocksa, att jag kommer angra det har efterat. Det kommer jag fan inte. Jag gjorde ett medvetet val och star for det. Jag ar fan stolt over att jag overhuvudtaget foljde mitt hjarta och tog kontakt med killen igen. >:I Hela det har aventyret har forgyllt min vardag och tillfort ytterligare spanning i mitt liv. Hade detta hant i Sverige hade jag foljt mina impulser till fullo. Och t ex utan tvekan skolkat skolan en dag for att fa lara kanna min flirt battre. Men nu GAR det inte om jag inte vill bli hemskickad till fosterlandet och fa PISK av mitt eget samvete.

Det finns faktiskt storre och viktigare saker i mitt liv an att hanga upp mig pa killar, hur underbart och ljuvligt och fantastiskt det an kan vara.
Citera
2007-02-08, 12:11
Bannlyst
Ovanligt att en flicka reagerar aggresivt, speciellt en ung flicka. Hursomhelst s vet du nog vad som r bst fr dig och eftersom du r s medveten behvde du inte fylla ut detta forum med din "trdrypande" berttelse. Dessutom verkar du inte veta vad ett personangrepp r men det r knappast frvnande. Hursomhelst r du rdd fr att bli hemskickad och det r knappast att vara sjlvstndig, du r enligt egen utsago helt borta i den hr killen men nr du r klar med skolan och gjort allt det viktiga som du har som ml, kommer han vara borta med ngon som har tid fr honom. Detta r problemet med mnga yngre tjejer som stter allt fre sin egna "lycka" och tror att dom mste vara exemplariska fr att kunna leva ett bra liv. Du sumpar antagligen honom och det r ingen annas fel n ditt. Du kommer antagligen bara bli sur av det jag skrivit men s kan det g.
Citera
2007-02-08, 12:25
Medlem
maylas avatar
Citat:
Ovanligt att en flicka reagerar aggresivt, speciellt en ung flicka. Hursomhelst s vet du nog vad som r bst fr dig och eftersom du r s medveten behvde du inte fylla ut detta forum med din "trdrypande" berttelse. Dessutom verkar du inte veta vad ett personangrepp r men det r knappast frvnande. Hursomhelst r du rdd fr att bli hemskickad och det r knappast att vara sjlvstndig, du r enligt egen utsago helt borta i den hr killen men nr du r klar med skolan och gjort allt det viktiga som du har som ml, kommer han vara borta med ngon som har tid fr honom. Detta r problemet med mnga yngre tjejer som stter allt fre sin egna "lycka" och tror att dom mste vara exemplariska fr att kunna leva ett bra liv. Du sumpar antagligen honom och det r ingen annas fel n ditt. Du kommer antagligen bara bli sur av det jag skrivit men s kan det g.

Hur gammal ar du?

Ja, jag blir sur, for du uttrycker dig som varsta experten om mig, min personlighet och mitt liv.
Nej, jag ar inte varldens mest emotionellt stabila manniska. :P Blev helt vimmelkantig av allt det har till en start. MEN... Jag har varit med om liknande saker forut. Det ar helt enkelt sadan jag ar. Det behover inte betyda att jag ar osjalvstandig och feg och inte vet vad jag haller pa med.

Varfor ar det knappast forvanande att jag inte vet vad ett personangrepp ar? Att saga det ar val om nagot onodigt provocerande?

Jag ar inte "radd att bli hemskickad". Jag prioriterar dock att ha en god relation till min vardfamilj och min skola.

Ja, jag var helt javla nere i den har killen. Jag flammar upp valdigt enkelt over saker och ting. Men sedan svalnar det ju av valdigt snabbt igen. Mycket upp och ner - formodligen eftersom jag tydligen ar en sadan ung och ostabil liten flicka :P

Och ja - jag sumpar den har killen. (Om jag inte bestammer mig for att senare ta kontakt med honom nar jag ar back in Sverige...) Och ja - han kommer formodligen hitta nagon ny. Men det kommer jag ocksa.

Heller sumpar jag inte min lycka for min framtid. :P Jag ar inget exemplariskt MVG-barn. Men nu valde jag att ta ett utbytesar i Australien, och jag vardesatter det hogt, for det ar typ det mest givande jag gjort i hela mitt liv, av massa olika orsaker.

Men vad ar du for en manniska da? Du dar som sitter och tror dig veta sa himla mycket om mig?

Vet inte varfor jag ens bryr mig om att svara pa det har, far val ytterligare nagot cyniskt svar som vander pa vartenda ord jag sager. Jag antar att lilla pubertala jag ar for lattprovocerad Have mercy
Citera
2007-02-08, 13:30
Bannlyst
Det enda jag vet om dig r att du r en tjej och att du r ung, det brukar rcka ganska gott. Ni r vldigt frutsgbara och ltta att styra, drfr vet jag en hel del och kan utrycka mig p det vis jag gr. Hursomhelst du r i australien fast det borde va riktigt sent om du r rlig med den resan du pstr dig har gjort. Du kanske ska fundera p att sova om du nu prioriterar skolan.
Citera
2007-02-08, 14:23
Medlem
maylas avatar
Citat:
Det enda jag vet om dig r att du r en tjej och att du r ung, det brukar rcka ganska gott. Ni r vldigt frutsgbara och ltta att styra, drfr vet jag en hel del och kan utrycka mig p det vis jag gr. Hursomhelst du r i australien fast det borde va riktigt sent om du r rlig med den resan du pstr dig har gjort. Du kanske ska fundera p att sova om du nu prioriterar skolan.

Herrejavlagud, kan man vara mer generaliserande eller? Manniskor ar olika, yknow.

Klockan ar for ovrigt tjugo over tolv har. Ratt chill an sa lange.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in