• 1
  • 2
2007-01-29, 13:19
Medlem
maylas avatar
Hej.

Jag har ett dilemma som jag behover lite hjalp och rad och stod med. Ska ta lite bakgrundsinformation forst, det kanske blir langt och omstandigt det har, men fan.

Jag ar 18 bast, har varit utbytesstudent i Australien i 7 manader. Bor mitt ute pa landet i en liten hala, nan timme utanfor Melbourne. Jag har dock otroligt javla roligt. Det ar det basta jag har gjort i hela mitt liv, att komma hit. Har varit en resa saval inombords som utombords. Ibland ar det jobbigt nar man ar isolerad har pa landsbygden, har inte varldens oppnaste relation till min vardfamilj - vi snackar om mycket men riktigt privata grejer ar jag fan riktigt privat med. Sa det ska bli javligt skont att ventilera mina tankar lite har pa good old flashback. Jag har haft sommarlov sedan borjan av december, skolan borjar igen den 31 januari, alltsa i overmorgon. Det har varit mitt livs sommarlov! Traffat sa javla manga nya manniskor, skaffat sa mycket vanner, varit ute pa aventyr, festat, etc... Helt javla oslagbart. Inte haft hemlangtan sen typ de forsta veckorna.

Fredagen den 26 januari var det Australia day. Jag och en annan utbytesstudent, som blivit placerad i en Melbourne-forort, alltsa ratt nara stadskarnan, bestamde att vi skulle ut och uppleva Melbournes nattliv den kvallen. Sagt och gjort. Vi hade en underbar kvall. Fattiga som vi var, kopte vi varsitt 6-pack och satt pa ett tak bredvid an i Melbourne och lyssnade och betraktade Melbournes pulserande stadskarna, snackade skit o madde toppen. Ett par timmar senare kande vi att det borjade klia i benen o vi borjade dra oss inat stadskarnan for att hitta en klubb att shejka loss pa.

Ska inte dra hela javla historian om kvallen :P Det ska jag bespara er ifran, det har ju inte riktigt med poangen att gora...

Sista klubben vi kom till, vilket var ungefar 3 pa natten, var ett halvtrist stalle tyckte jag. Alla var ratt gamla, hangde med lite folk i 25-arsaldern dar, sjysst och sa, men jag vet inte. Jag gick runt och var lite purken och kande for att borja dra mig hemat, tills jag fick syn pa en av de mest attraktiva manniskor jag sett i mitt liv sta och dansa med sin polare. Sjalvsaker som jag ar ute pa krogen numera borjade jag dansa narmare, fick ogonkontakt, en sak ledde till en annan och jag hamnade hemma hos honom. Han ar fran nordostra England (alskar dialekten!), har varit pa besok i Australien i 2 veckor och ska stanna i ytterligare 2 veckor. Vi hade hur som helst en bra natt tillsammans, jag har aldrig kant mig sa javla bra nar jag haft sex med nagon. Det var helt javla underbar. Omtanksam var han och brydde sig om att det var bra for mig, och det har ingen gjort forut.

Sedan stannade jag dar hela dagen efterat. Snackade, myste. Pa sena eftermiddagen blev jag tvungen att dra av olika orsaker. Kande mig glad i hagen, lycklig over att det hant, ett underbart minne. Tankte inte mera pa det. Senare mot kvallen upptackte jag att jag borjade bli ledsen dock. Tankte att det berodde pa att jag var trott och bakis, sa jag gick och la mig. Vaknade nasta dag lika ledsen, med samma tanke i huvudet. Tankte fortfarande att det skulle ga over. Samma sak nasta dag = idag. Tills jag bara helt brot ihop och erkande for mig sjalv att jag ar extremt ledsen och uppriven over att jag aldrig kommer att traffa den har underbara personen igen!! Jag tog inte hans nummer eller nanting, och han bor fan i England och jag i Sverige! Jag vet att det ar helt ologiskt att vilja traffa honom igen - vad skulle jag vilja fa ut av det? Skulle aldrig kunna bli nagot forhallande. Sakerligen betydde det hela mera for mig an vad det gjorde for honom, men jag markte anda att han verkligen tyckte om att vara med mig.

Hela det har gar mig at huvudet. Jag vet inte vad jag ska ha for installning. Relationen mellan kanslor och fornuft har stallts pa sin spets. Jag vet bara att jag vill traffa honom igen, men allting talar emot. Jag funderar pa att forsoka hitta tillbaka till dar han bodde, och saga hej eller nat. Vet ju dock inte riktigt vad jag ska saga eller gora. :S Eller vad han kommer tycka.

Ar det normalt att kanna sahar starkt for nagon som man knappt kanner?
Jag har en extrem radsla for att fa nobben. Jag vet att det ar riktigt obefogat - vad ar det varsta som kan handa? Att han inte ar intresserad? Da har jag ju atminstone forsokt liksom. Fan jag vet inte. Jag ar bara sa javla bekymrad. Ska jag ta tag i att soka upp honom sa ska jag gora det imorgon. Och jag tror fan att jag gor det.

Men jag ar i fett stort behov av bekraftelse och uppmuntran och stod. Vad skulle ni tycka om en snubbe eller brud ni haft ihop det lite med helt randomly kom och knackade pa dorren ett par dagar efter? Har nagon av er nagonsin gjort nagot sadant?
Citera
2007-01-29, 14:13
Medlem
Aurelias avatar
Du har blivit upp ver ronen frlskad.
Grattis!
Angende att ska upp honom, go for it, du har juh inget att frlora som sagt.
Om han tycker du r konstig fr att du skt upp honom s r det hans problem, d har du gjort bort dig lite grand men du kommer aldrig behva trffa honom igen.
Om du inte letar upp honom kommer du nog ngra dig.
Var faktist tillsammans med en kille i tv r efter det han en dag stod och knackade p drren.
Vi hade trffats p en fest en vecka tidigare och han hade ftt veta mitt efternamn, och sen ringt alla med det efternamnet i katalogen, hittat min ldre syster som frstod att han mste menat mig, hon bjd hem honom till sig fr att kolla att han inte var sjuk i huvet eller s sen fick han min address.
Citera
2007-01-29, 14:31
Medlem
Misters avatar
Du har inget att frlora s kr p. Men jag tror att mycket av din starka knsla beror p omgivningen. Du har det fantastiskt bra, varmt vder, sommarlov, har kul och s dyker den dr killen upp och allt r otroligt perfekt. Om du hade kunnat frysa den dr knslan och tina upp den vid behov hade du gjort det och om det r en enda dag som du hade velat uppleva om och om igen s r det just den dagen.

Men fortstt din inre och yttre resa med att frska f kontakt med honom. Det du riskerar r att han visar sig vara ngot annat n vad du fantiserat ihop. P ett stt r det kanske bttre att srja ett tag och sen ha kvar det som ett riktigt fint minne. Men det r s man kan resonera eftert, inte mitt uppe i det. Lycka till.
Citera
2007-01-29, 21:11
Medlem
Snvits avatar
Erotik och sexualitet --> Relationer och samlevnad

/Moderator
Citera
2007-01-29, 21:25
Medlem
hanumans avatar
Ngon klok mnniska har sagt att nr man ftt lite distans till saken r det man sllan ngrar sdant man gjort, dremot ngrar man mycket man inte gjort.

Med det vill jag naturligtvis uppmuntra dig att bege dig raka spret till dr du tror att du hittar honom och frklara rakt upp och ner att du tror att du krat ner dig och att du inte skulle ha ngot emot att hlla kontakten. Fr att inte skrmma ihjl killen kanske du ska tona ner det dr med nerkrandet lite, frresten....

I alla fall tycker jag att du ska se till att du fr tag i ngot stt att hlla kontakten med honom antingen rinner det ut i sanden eller s blir det ngot av det. Om du bara sitter dr och undrar kommer det med hundraprocentig skerhet att rinna ut i sanden.
Citera
2007-01-29, 23:30
Medlem
maylas avatar
Shit shit shit...

Ni har sa javla ratt. Alltsa. Vad har jag att forlora? Idag ar i alla fall Dagen. Sitter och trycker pa landsbygden for tillfallet. Har en del att ta tag i innan jag drar, vaknade precis... Halv tio pa morgonen ar klockan. Mar nastan illa av nervositet.

Massa tankar flyger genom huvudet. "tank om this, tank om that.."

Kara varld. Vet inte ens vad jag ska gora nar jag val kommer dit. Eller om jag ens hittar dit.

Det skulle vara sa javla jobbigt om han inte var hemma. Eller om bara hans polare var hemma. Eller om han skulle fetdissa mig. Eller vara pavag nagonstans. Om jag kom och storde. Jag vet ju ingenting.

Fast jag vet ju att jag i alla fall skulle bli positivt overraskad, glad och smickrad ifall nagon jag haft ihop det med kom o visade sig intresserad...
Citera
2007-01-29, 23:39
Medlem
Misters avatar
Fetdiss? Inte en chans, jag har sett snt dr p film massa gnger, kan redan hra strkarna nr era blickar mts.

Lycka till och kr hrt
Citera
2007-01-29, 23:39
Medlem
Snvits avatar
Tnk p att mnga saker r bttre som minnen n som verkligehet. Du hade en fantastisk natt lt det stanna vid detta. Eftersom aldrig det kan finnas ngon framtid s r det ingen id att ska upp killen.

En semesterromans r bara s dr din och skimrande som ett minne, de flesta funkar inte i hstmrkret.
Citera
2007-01-29, 23:51
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Tnk p att mnga saker r bttre som minnen n som verkligehet. Du hade en fantastisk natt lt det stanna vid detta. Eftersom aldrig det kan finnas ngon framtid s r det ingen id att ska upp killen.

En semesterromans r bara s dr din och skimrande som ett minne, de flesta funkar inte i hstmrkret.

Bde du och jag r antagligen ldre n henne och vet att mycket r bttre som minne. Men hon sitter dr just nu med det dr pirret i magen och tankarna som gr runt, du vet vad jag menar va?
Risken att illusionen gr i kras r vl ganska stor, samtidigt vet man inte om det finns en framtid. Sannolikt? Nej. Mjligt? Ja.
Oavsett vad som hnder blir det en erfarenhet och ett minne, kanske inte bara ljuvt utan ven bitterljuvt. Men en dag sitter hon och r lika klok och erfaren som du och jag och ger fina tips p flashback.
Citera
2007-01-30, 00:44
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayla
Shit shit shit...

Ni har sa javla ratt. Alltsa. Vad har jag att forlora? Idag ar i alla fall Dagen. Sitter och trycker pa landsbygden for tillfallet. Har en del att ta tag i innan jag drar, vaknade precis... Halv tio pa morgonen ar klockan. Mar nastan illa av nervositet.

Massa tankar flyger genom huvudet. "tank om this, tank om that.."

Kara varld. Vet inte ens vad jag ska gora nar jag val kommer dit. Eller om jag ens hittar dit.

Det skulle vara sa javla jobbigt om han inte var hemma. Eller om bara hans polare var hemma. Eller om han skulle fetdissa mig. Eller vara pavag nagonstans. Om jag kom och storde. Jag vet ju ingenting.

Fast jag vet ju att jag i alla fall skulle bli positivt overraskad, glad och smickrad ifall nagon jag haft ihop det med kom o visade sig intresserad...
Exakt. Det r precis s du ska tnka. Herregud, han ville ju mysa med dig hela lrdagen, s det r klart han vill trffa dig igen. Han sitter nog precis som du och funderar i exakt samma banor som du gr nu.

S se till att hitta honom. Om du bara kommer ihg att ta med det dr sjlvfrtroendet du hade nr du raggade upp honom ska du se att det gr bra. Om det inte gr det s r det hans frlust.

Jag tror inte alls p att bara lta det vara och leva p minnet av den hr enda natten. I s fall kan det bli svrt att skaka av sig den dr frlskelsen som du drabbats av. Man behver i alla fall ngra ntter tillsammans fr att det verkligen ska knnas som en riktig romans som man kan lgga bakom sig.

Om det nu blir s att du fr till det med honom igen tror jag att det kommer att kunna bli ett par riktigt underbara veckor fr er tillsammans. Du kommer frsts att bli lite ledsen nr han ker hem till England igen, men rkna med att frlskelsen slpper rtt snabbt. Det som blir kvar blir ett fint minne av en underbar liten flirt.
Citera
2007-01-30, 12:28
Medlem
maylas avatar
Shit!!!

Jag gjorde det!
Blev ett javla antiklimax. Ingen var hemma. Men jag lamnade en lapp dar det stod att jag garna ville traffa honom igen och att jag tyckt mycket om att umgas med honom. Och sa skrev jag mitt nummer och sa att han kunde ringa om han hade lust att fa fler overraskningsbesok fran mig eller ses nanstans etc.

Det tog mig sa javla lange innan jag vagade! Akte in till Melbourne, hittade sparvagnen jag trodde det var, akte in till dar Han bor, gick runt ett tag... Jag med mitt usla lokalsinne hade noll koll. Sen bara helt plotsligt var stallet dar! Jag gick fram till porten (var typ studentkorridor) och kikade in och likforbannad var det ratt. Forsokte oppna men porten var last, och jag kunde bara inte forma mig till att knacka pa. Sa jag drog. Blev helt panikslagen. Akte sparvagn till ett township i narheten, drack vatten, glodde runt lite... I tva timmar. Sedan akte jag tillbaka igen. Knackade pa ytterporten. Kom en tjej och oppnade och jag fragade om hon visste vem som bor i nr 1:an. Det visste hon inte. Medan jag satt och skrev var det nan annan som kom forbi, och jag fragade henne ocksa om hon visste. Hon visste inte, men berattade att de haft en fest dar igar natt som pagatt tills 4 pa morgonen. =)

Det var val ett tappert forsok, ar dock lite besviken. For nu ar det ju mycket mojligt att jag aldrig far traffa honom igen. Men isafall ar det ju hans val och da kan jag lika garna vara utan. Bollen ligger i hans hander. Gillar han mig sa ringer han val. Gillar han mig inte sa ringer han inte. Och dar har jag mitt svar. Kanner mig dock ratt uppgiven... Men men... Life's such. Aterkommer val om det hander nat mera spannande.

Tack sa jattemycket for alla svar otroligt uppmuntrande! Kanns tokbra att ha vagat gora det trots allt! Man ska fan ta tag i sadant man tror att man inte vagar, och bara gora det. Rock on!
Citera
2007-01-30, 12:32
Medlem
Aurelias avatar
Mayla

Strongt gjort, nu fr vi bara hoppas han r lika modig som du
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto