• 1
  • 2
2007-01-31, 20:27
Medlem
saftad_burks avatar
Jag hittade en ask Saloken Zoc och jag undrar ifall man kan få någonting gott ur det.
Tacksam för svar!
Citera
2007-01-31, 20:33
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Har någonting att göra med blodtrycket tror jag...
Nej du kan inte göra något skoj med det.
Citera
2007-01-31, 20:39
Medlem
Corvs avatar
Fass säger:

Citat:
Aktiv substans
Metoprolol
Citat:
Hur verkar Seloken ZOC?

Seloken ZOC minskar effekten av stresshormoner på hjärtat i samband med fysisk och psykisk ansträngning. Det leder till att hjärtat slår långsammare (pulsen minskar) i dessa situationer. Hos män med högt blodtryck av måttlig till svår grad finns visat att Seloken ZOC minskar risken för död i hjärt-kärlsjukdom. Det minskade hjärtarbetet motverkar även uppkomst av kärlkramp.
Citera
2007-02-01, 17:02
Medlem
saftad_burks avatar
Neeeej!!!
Jag som var så sugen... Får väl ta lite Stesolid istället
Citera
2007-02-01, 17:24
Bannlyst
Seloken kallas i sjukvårdskretsar för Sloken pga en av sina obehagliga biverkningar, så visst ät dem du..
Citera
2007-02-01, 18:53
Bannlyst
det är en selektiv beta blockerare (blodtrycksänkande medicin) inget kul att knapra förrutom att du kommer att få mardrömmar och frysa som är vanliga biverkningar!
Citera
2007-02-05, 14:22
Medlem
saftad_burks avatar
Det verkar inte så kul faktiskt, med mardrömmar och sån skit... jag skippar nog dom xD
Citera
2007-02-05, 20:19
Medlem
FoXxs avatar
Dem är dock bra att ta om man skall hålla föredrag kan jag säga, fast då får man ta fler än bara en eller två som det står på förpackningen!
Citera
2007-02-05, 21:26
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Dem är dock bra att ta om man skall hålla föredrag kan jag säga, fast då får man ta fler än bara en eller två som det står på förpackningen!
Hur menar du nu?
Vad för sorts föredrag?
(Jag känner mig rätt dum nu )
Citera
2007-02-06, 00:11
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Hur menar du nu?
Vad för sorts föredrag?
(Jag känner mig rätt dum nu )

Jag fick dem för ca. ett år sen för att jag fick sådan hjärtklappning när jag skulle hålla tal för klassen i skolan. Min doktor skulle nog kalla det överdosering men nog fan hjälpte inte ens så mkt att jag tog 5 istället för 2 som var ordinerad dos.
Citera
2007-02-06, 17:15
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Jag fick dem för ca. ett år sen för att jag fick sådan hjärtklappning när jag skulle hålla tal för klassen i skolan. Min doktor skulle nog kalla det överdosering men nog fan hjälpte inte ens så mkt att jag tog 5 istället för 2 som var ordinerad dos.
Jasså, gick det bra då?
Jo men man måste ju (nästan) alltid överdosera mediciner för att dom ska funka.. enligt mig
Citera
2007-02-06, 21:11
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Jasså, gick det bra då?
Jo men man måste ju (nästan) alltid överdosera mediciner för att dom ska funka.. enligt mig

Nix det hjälpte inte så bra mot hjärtklappningen, men lite inte mkt effekt.
Kan kanske bero på att felet ligger någon annanstans, jag vet inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in