• 1
  • 2
2007-02-07, 11:39
Medlem
AssCobras avatar
Hej!
Skall ut till helgen, missförtå mig inte nu, har varit ute innan.
Denna gången så hade jag dock tänkt att kanske försöka komma över mitt dåliga självförtroende.

Detta hade jag tänkt att göra igenom att våga prata lite mer med tjejer, ragga lite och om man har tur kanske få hänga med nån hem.

Men efter som jag inte har hållt på med sådant innan så skulle det var schysst med lite tips. Gärna seriösa.

Hur ställer ni er till att ljuga om åldern? Säg att jag fråga en tjej hur gammal hon är å hon svara tex. 25 bör jag ljuga å säga att jag är det också ifall jag får en motfråga?

Finns det något smidigt sätt att slippa dansa utan att tjejen tappar intresse för en?

Tacksam för bra svar
Citera
2007-02-07, 12:22
Medlem
Mindcrawlers avatar
Försök att gå ut på dansgolvet och gör några moves, jag vet att du kan! Jag har allt sett när du står där i ditt rum och dansar som en tok till din musik. Jag hade samma problem som dig förut, men det gäller att skita i vad folk tycker och tänker om dig. Börja dansa lite, kolla efter någon du gillar, dansa lite med henne. Du märker om hon gillar dig eller inte. Ge inte upp om någon inte vill! Om du absolut inte vill dansa så kan du väll bara sätta dig brevid någon och säga vad som helst och vara lite flirtig av dig. Ett leende på läpparna är att rekommendera och glöm inte att vara väldigt social. Att dricka dig lite små full hjälper rätt mycket, men akta dig så att du inte går hem med ett monster som du kommer ångra dagen efter!

Det där med åldern så tycker jag du bara ska tala sanning. Känner du att du absolut måste höja eller sänka din ålder lite för att få vidare raggningen så gör det om du tycker det känns bättre, jag vet inte. Försök att rikta dig in på tjejer i samma ålder istället? Det gör jag.
Citera
2007-02-07, 13:09
Medlem
Om du bara hade tänkt dig ONS så är det inte fel att ljuga om åldern. Svara det du tror att tjejen vill att du ska vara (vanligtvis några år äldre än henne).

Hade du tänkt dig att träffa tjejer som du senare ska dejta är det ingen bra ide att ljuga om åldern.

Sen är det tveksamt om du ska fråga henne om åldern överhuvudtaget om inte hon först tar upp ämnet (vilket ju ofta sker).

raggningsknep. Det bästa rådet jag har att ge är att plantera ut lite frön här och var. Se sedan vilka som visar intresse för dig och välj. Det finns alltid tjejer som är villiga att gå med dig hem varför man inte ska satsa allt på ett kort i ett tidigt skede.

Ett annat bra raggningsknep är att absolut inte vara berusad.

I ditt fall är det ju också att våga. Strunt i om du blir nobbad (hon inte visar tillräckligt intresse). Vem bryr sig? Det är bara att gå vidare till nästa tjej.
Citera
2007-02-07, 18:37
Medlem
AssCobras avatar
Tack för svaren, dom kändes rätt så vettiga.
Det med åldern stämmer nog rätt så bra, bättre att inte fråga alls.
Sen när du säger plantera lite frön. Hur menar du då?
Typ bara gå runt å vara almänt trevlig å flörtig?
Citera
2007-02-07, 19:59
Medlem
brobbans avatar
Ljug om åldern, jag har blivit "dissad" flera gånger för att tjejerna har trott att jag var äldre än jag är och med ett krogragg är det ju skit samma med lite vita lögner.
Citera
2007-02-07, 19:59
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssCobra
Tack för svaren, dom kändes rätt så vettiga.
Det med åldern stämmer nog rätt så bra, bättre att inte fråga alls.
Sen när du säger plantera lite frön. Hur menar du då?
Typ bara gå runt å vara almänt trevlig å flörtig?

Som att marken är dålig på vissa ställen och bra på vissa ställen (intresserade/ointresserade tjejer), om du går runt och slänger lite frön (flörtar lite, är trevlig osv) så kan du efter en vända eller 2 se vilka som växer bra (flörtar tillbaka) sen är det bara att fortsätta vattna sina frön (flörta vidare) med tung prioritet på dom som växer bra. När sedan en har blivit riktigt mogen (kåt) så skördar man den (tar henne i tvåan) och ser om de andra små fröna kan växa till sig för att bli klara för skörd till en annan dag.

Där har vi en lektion som varje liten trädgårdsmästare (kåtbock) kan ha nytta av.
Citera
2007-02-07, 20:01
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Ljug om åldern, jag har blivit "dissad" flera gånger för att tjejerna har trott att jag var äldre än jag är och med ett krogragg är det ju skit samma med lite vita lögner.

Finns ju en ganska så stor risk att dom använde det som argument för att slippa dig, om en tjej dissar ett ONS för att du är 2 år för gammal så är det inte åldern dom klagar på.
Citera
2007-02-07, 20:04
Medlem
Dilxowans avatar
Exakt FB broder... flasha lite på dansgolvet med några moves samtidigt som du söker ögonkontakt med pinglorna om du ser att du får respons så är det bara att närma sig. Annars kan du bara börja dansa med någon brud utan att ha fått ögonkontakt..funkar det med dock större chans att få nobben. Ha alltid ett leende på läpparna, se allmänt trevlig ut och våga! Får du nobben, so what shit happens det e bara att fortsätta, du kommer säkert aldrig att träffa tjejen någon mer gång. Glöm även inte att ta för dig så det inte blir så att du dansat med en tjej i nån timme och ni sen bara skiljs åt eller så..visa vem som bestämmer
Citera
2007-02-07, 20:19
Medlem
magers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Om du bara hade tänkt dig ONS så är det inte fel att ljuga om åldern. Svara det du tror att tjejen vill att du ska vara (vanligtvis några år äldre än henne).

Hade du tänkt dig att träffa tjejer som du senare ska dejta är det ingen bra ide att ljuga om åldern.

Sen är det tveksamt om du ska fråga henne om åldern överhuvudtaget om inte hon först tar upp ämnet (vilket ju ofta sker).

raggningsknep. Det bästa rådet jag har att ge är att plantera ut lite frön här och var. Se sedan vilka som visar intresse för dig och välj. Det finns alltid tjejer som är villiga att gå med dig hem varför man inte ska satsa allt på ett kort i ett tidigt skede.

Ett annat bra raggningsknep är att absolut inte vara berusad.

I ditt fall är det ju också att våga. Strunt i om du blir nobbad (hon inte visar tillräckligt intresse). Vem bryr sig? Det är bara att gå vidare till nästa tjej.
word
gå runt och småprata med tjejerna, och som säkerhetsåtgärd kan du stanna upp och kolla NOGA och verkligen se till så att dom är snygga även när du är nykter.. när du väl har targetat ditt mål glider du bara upp och antingen frågar hur det är eller hitta på nånting typ "spelar du fotboll?" och om du har tur så gör hon det och då är det ju bara att ljuga ihop att du spelar själv och att du sett henne förut osv... annars brukar jag ha en liten tävling me kompisarna där man kommer på massa lines på förkröket och sedan om man dom lyckas på krogen så vinner man något, typ en öl.. men det är dock inte att rekommendera då det oftast inte funkar, men kul är det iaf

och le alltid och se söt ut! och bli som sagt inte ledsen om du blir dissad, det är bound to happen även om du ser ut som Brad Pitt i sina bästa år.. gå bara vidare till nästa pingla.. och va lagom berusad

övning ger färdighet!
Citera
2007-02-07, 20:45
Medlem
AssCobras avatar
Tack för alla svaren, känns som att man har lite att gå på nu.

Dessvärre så blir det nog svårt att köra på dans tipsen.
Fast man vet ju aldrig, bara man får lagom i sig så att man vågar lite

Kom gärna med flera tips!
Citera
2007-02-07, 21:08
Medlem
magers avatar
Citat:
Tack för alla svaren, känns som att man har lite att gå på nu.

Dessvärre så blir det nog svårt att köra på dans tipsen.
Fast man vet ju aldrig, bara man får lagom i sig så att man vågar lite

Kom gärna med flera tips!
jag skulle inte oroa mig för mycket för dansen.. brukar bara säga att jag inte dansar sen när dom frågar varför så kan du säga något roligt som är relaterat till något ni sagt tidigare (avancerat) eller så kan du bara säga att du är sämst me en gullig/ledsen min, typ en blandning mellan dom (lätt) -->
Citera
2007-02-07, 21:12
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Hej!
Skall ut till helgen, missförtå mig inte nu, har varit ute innan.
Denna gången så hade jag dock tänkt att kanske försöka komma över mitt dåliga självförtroende.

Detta hade jag tänkt att göra igenom att våga prata lite mer med tjejer, ragga lite och om man har tur kanske få hänga med nån hem.

Men efter som jag inte har hållt på med sådant innan så skulle det var schysst med lite tips. Gärna seriösa.

Hur ställer ni er till att ljuga om åldern? Säg att jag fråga en tjej hur gammal hon är å hon svara tex. 25 bör jag ljuga å säga att jag är det också ifall jag får en motfråga?

Finns det något smidigt sätt att slippa dansa utan att tjejen tappar intresse för en?

Tacksam för bra svar

Gör det inte det är livsfarligt !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här