• 1
  • 2
2007-02-07, 20:36
Bannlyst
Nu dör jag, känns det som. En av mina äldsta vänner. Gift med 2 barn har berättat att han under sina snart 34 år har förnekat sin homosexualitet. Nu har han, som hans säger, äntligen accepterat den. Han har således bestämt sig för att skilja sig (ge upp sin familj!) och flytta ihop med en snubbe som han känt i några månader. Detta, för övrigt, i en medelstor stad där det nog kommer att pratas. Hur skall jag förhålla mig till detta? Skall jag vara glad för hans skull eller skall jag tycka att han är en jävla svikare som borde står sitt kast och även i fortsättningen hålla sig på rätt planhalva??
Citera
2007-02-07, 20:41
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
Nu dör jag, känns det som. En av mina äldsta vänner. Gift med 2 barn har berättat att han under sina snart 34 år har förnekat sin homosexualitet. Nu har han, som hans säger, äntligen accepterat den. Han har således bestämt sig för att skilja sig (ge upp sin familj!) och flytta ihop med en snubbe som han känt i några månader. Detta, för övrigt, i en medelstor stad där det nog kommer att pratas. Hur skall jag förhålla mig till detta? Skall jag vara glad för hans skull eller skall jag tycka att han är en jävla svikare som borde står sitt kast och även i fortsättningen hålla sig på rätt planhalva??

Tycker du ska vara glad för hans skull då han lever sitt liv.

Dock så bör han ju iaf hålla kontakten med och vara far tll barnen om dom fortfarande är hemma boende och om dom är gamla nog förklara vad det handlar om.
Citera
2007-02-07, 22:10
Medlem
Ostmackans avatar
Hur lyckades han införskaffa sig 2 barn om han vart homosexuell?
Citera
2007-02-07, 22:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan

På samma sätt som andra, sex med den kvinna han var gift med, det torde vara en ganska välkänd bieffekt av sex...
Citera
2007-02-07, 22:21
Medlem
Aurelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan

Barn blir till när en kvinnas ägg blir befruktat av en mans spermier, det absolut vanligaste sättet för det här att inträffa är genom ett samlag, dvs då mannens penis förs in i kvinnans slida och mannen där får vad som kallas en utlösning....
Fy fan vad pedagogisk jag känner mig!
Nä men allvarligt, tror du på fullaste allvar att en homosexuell man är oförmögen att sätta på en kvinna?
Citera
2007-02-07, 23:25
Medlem
Svart_Afghans avatar
Citat:
Skall jag vara glad för hans skull eller skall jag tycka att han är en jävla svikare som borde står sitt kast och även i fortsättningen hålla sig på rätt planhalva??

Du behöver väl varken jubla eller vråla. Det är hans liv, och han måste få göra som han vill med det. Har han bedragit sin fru under en längre tid är det naturligtvis förkastligt, men det är å andra sidan inte riktigt ditt problem.
En vän är en vän, och sådana växer inte på träd. Alla människor har sidor som är mer eller mindre svåra att förlika sig med, men man får helt enkelt ta sina vänner för dom dom är. Så länge det finns en genuin vänskap.
Man kan älska sina vänner utan att älska allt dom gör, sas.

Tro mig, trots de bibliska proportionerna kommer inte himmelen att falla ned över edra huvuden. men visst kommer det att skvallras. tycker dock synd om hans ungar, om dom är i skolåldern......å andra sidan hade dom inte mått bra av att växa upp med föräldrar som är miserabla heller.
Citera
2007-02-07, 23:44
Medlem
brobbans avatar
Stackars fru
Citera
2007-02-08, 02:34
Medlem
Sepps avatar
Citat:

Kan han inte ha denna karl vid sidan av och fortsätta med frun? Åtminstone ett tag till. Det är ju ett välbekant fenomen med älskarinnor vid sidan, funkar väl bra i det här fallet också. Män är väl ändå polygama och på så vis får frun en man och barnen en far boende hos sig. Eller är det för omoraliskt...

Att begära att han skall "stå sist kast" är banne mig att ta i iaf, djupt tragiskt att han fått vara i skåpet så länge. Visar lite vilka attityder som finns därute, knappast gör dessa fjoll-parader vi får stå ut med titt som tätt, inställningen ute i samhället bättre.
Citera
2007-02-08, 11:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Stackars fru

Vore väl värre om han drog för en annan kvinna.

För då säger han ju att hon inte är bra nog kvinna för honom, men en man kan hon inte jämnföra sig med.

Mot en kvinna blir det "vad har hon som jag inte har?" men mot en man så blir det ju ganska självlart....
Citera
2007-02-08, 13:46
Medlem
Jensofswedens avatar
Ugh, varför ska kvinnor alltid vara så förstående och försvara folk som lämnar varandra och blir homosexuella och what not?
Citera
2007-02-08, 16:17
Medlem
MrNoOnes avatar
Citat:
Nu dör jag, känns det som............ Hur skall jag förhålla mig till detta? Skall jag vara glad för hans skull eller skall jag tycka att han är en jävla svikare som borde står sitt kast och även i fortsättningen hålla sig på rätt planhalva??

Tycker det är ett utmärkt tips man får om man läser RFSUs svar på frågan, "Hur skall jag reagera om mitt barn kommer till mig och säger att det är homosexuellt?"

Svar: Reagera ärligt. Skrik, gråt, tala om vad du tycker men försök acceptera deras val och var glad för dem i alla fall. Det är deras liv och inte ditt, du skall inte genom din egoism tala om för personen vad som är bäst för denne.

Är du homofob har du förmodligen en polare mindre nu, om inte så har ni nya saker att snacka om. Hur var det att ... killen som... och .... mumma!
Citera
2007-02-08, 18:18
Medlem
Citat:
Skall jag vara glad för hans skull eller skall jag tycka att han är en jävla svikare som borde står sitt kast och även i fortsättningen hålla sig på rätt planhalva??

Jag reagerade på uttrycket "rätt planhalva". Fråga honom om han känner att han är på "rätt planhalva" som det är nu. Det är rätt planhalva för dig, men uppenbarligen inte för honom. Homosexuella har verkligen ett helvete när det gäller att visa vem de verkligen är, och om deras bästa kompisar då dessutom sviker gör ju det bara värre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in