• 1
  • 2
2007-02-08, 11:25
Medlem
cerns avatar
har hrt att snutarna har brjat stoppa tunnelbanan,och genomsker vagnarna med hund.ngon som vet mer om detta?va hnder om man har en 5a weed p sig,e man krd direkt d eller?har ni ntt tips s man inte kan torska p de? typ lgga 5an i kalsongerna spruta p parfym.jag tror faktist p det hr fr det finns gott om narkotika poliser i stan.
Citera
2007-02-08, 11:27
Medlem
Har dom med sig knarkhundar tror jag inte det hjlper med att spruta p parfym, dom knner lukten nd r jag rdd.

Sjlv har jag inte hrt ngot om detta.
Citera
2007-02-08, 11:28
Medlem
Ofta de skulle stoppa tunnelbanan bara fr att gra ett slumpmssigt sk efter knarkare, fast om det r sant s hatar jag sthlm.
Citera
2007-02-08, 11:30
Medlem
doobiebrothers avatar
Det var ju en annan trd uppe om det hr nyss vl? Huruvida den hade substans eller ej har jag dock ingen aning.
Citera
2007-02-08, 12:27
Medlem
oskarps avatar
Detta har hnt mig tv gnger, inget hnde d frutom att fraren ropade ut i tget att polisen hade en slumpmssig kontroll. S kom poliser och genomskte tget, dem hade dremot inga hundar med sig.
Citera
2007-02-08, 12:47
Medlem
pebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarp
Detta har hnt mig tv gnger, inget hnde d frutom att fraren ropade ut i tget att polisen hade en slumpmssig kontroll. S kom poliser och genomskte tget, dem hade dremot inga hundar med sig.

Har heller inte sett ngra hundar.
Tror dom gr det fr att kolla s det inte r ngra stkiga fjortisar i vagnen eller liknande. Eller s letar dom efter ngon rnare som dom vet har tagit tunnelbanan..
Citera
2007-02-08, 13:22
Medlem
sweederpipes avatar
Om dom har hundar r det skert bara fr att skrmmas, det r frmodligen inga riktiga narkotika hundar.

Jag var ver med frjan till hellsingr fr ett litet tag sedan. D stod tullen dr med en liten valp den va st men nog inte s bra kanske den nosade och hoppade mot alla som gick frbi. Tror dom tar snt folk som verkar nojjiga bara. Jag hade iaf en vl inrkt pipa i fickan och en hel del sm-smulor i bde byxfickorna och i jackan, tror jag hade en bit p ca 1-2 gram ocks. Inget hnde.
Citera
2007-02-08, 13:31
Medlem
SthlmBrud_21s avatar
jag har sett det massa gnger, att tget stoppas och sks i genom av poliser. ngra hundar har jag dremot aldrig sett skymten av, jag har aldrig heller sett dem ta med ngon.
jag har sjlv undrat ver varfr dem stannar tget, som ngon gissade p innan, eventuellt rn. skulle kunna vara det, men rnas det verkligen s mkt i sthlm? fr om jag har sett detta 10ggr, sg senaste 4 mnaderna, s lr det ju vara betydligt mer. har svrt och tro att jag haft turen och bevittna alla stopp av tgen.
s som sagt, vore vldigt intressant att veta vad det r.

och att det skulle vara att dem letar efter jobbiga fjortisar som ngon annan sa, knns hgst orimligt. finns ordningsvakter fr sdan. dem har rtten att gripa folk till skillnad frn vktare d. s att polisen skulle gra odrningsvakternas jobb knns inte troligt.
Citera
2007-02-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskarp

Det som du upplevde p tuben r bara ett trygghetsprojekt som snuten kr med,frmst p helgerna. De r inte ute efter att leta droger, mer att visa upp sig s att oskra mnniskor ska knna sig trygga. Det var skert det trdskaparen ox menade.
Citera
2007-02-08, 21:19
Medlem
Cathariasiss avatar
Yup. Snuten brukar kolla tgen vid medborgarplatsen, och kanske vid ngra andra hllplatser ocks. De kollar mestadels efter folk som sitter och dricker p tunnelbanan, eller som senast, folk som sitter med ftterna p stet mittemot.

Det knns obehagligt.
Citera
2007-02-08, 21:25
Medlem
stRs avatar
Om dom gr det utan hundar s r det fan bra, poliser r inte onda och dom behvs faktiskt, det r inte dom som skrivit lagen.

Har dom med sig rymdhundar s har ju knarkhetsen sprat ur och brjar likna en hxjakt.
Citera
2007-02-08, 23:10
Medlem
Oskarss avatar
Jag har ocks varit med om detsamma flera gnger. Har aldrig sett dem visitera ngon, utan det r mestadels fjortisar som blir av med smuggelvodkan och 3,5'orna.

Men nog kan jag sga att det kndes nojjigt fr ganska precis en mnad sen nr jag satt rtjackad och bng p vg till en fest med ett par polare som gapade hejvilt nr snuten spatserade fram och tillbaka i vagnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in