2007-02-08, 23:14
Medlem
D34thsculls avatar
Ge mig bra argument för marijuana. Måste ju kunna diskutera och argumentera alt. krossa alla som är emot. Det här är viktigt, tycker att alla som förespråkar för marijuanan ska veta vad dem står för. Vi måste ändra folks åsikter.
2007-02-08, 23:17
Medlem
bästisweedens avatar
argument för marijuana?

det är ju så svårt att låta bli att skriva nåt sarkastiskt men jag slår mig på fingrarna och uppmuntrar dig snällt att söka lite då det finns i många trådar och väldigt välformulerade argument... eller är det något speciellt du tänker på, juridiskt, samhällsnyttigt, socialt, ur hälsosynpunkt?

nu vet jag att någon annan har hunnit före ändå men det gör mig ingenting!

edit: Nehe! konstigt....
2007-02-08, 23:54
Medlem
Nagaxs avatar
Vill du ha bra argument till varför man ska röka eller till varför man ska legalisera?
2007-02-09, 00:35
Medlem
qetuRs avatar
Alltså, det finns väll inga direkta argument för att just röka, men en film kan bli betydligt bättre, musik kan upplevas på en helt ny nivå, man kan flumma på ett sätt man aldrig gör, folk kan få aptit om dom inte har haft det innan (cancer sjuka, t.ex.). Men argument för att inte röka, finns däremot inte, enligt mej, och många andra här inne på fb.

Det är ju inte farligare att röka/äta cannabis än att dricka alkohol (enligt många studier.)

Hoppas det här inlägget var lite mer givande en dom andra, även om mitt kanske inte var jätte långt.
2007-02-09, 01:23
Medlem
MYRSLOKENs avatar
*En mängd rejäla OT-inlägg är raderade.*
Ska denna tråd få leva en stund till, (är skeptiskt då det finns mängder med liknande trådar ja) så håller ni er till topic, OK?, m a o era argument för Cb..
Så ser vi hur den urartar sig till imorgon.
Min enkla motivering att den inte ryker NU, är att jag ska gå och lägga mig, och orkar inte besvara PM ang.låsningar just nu.
Godnatt/Mod
2007-02-09, 08:00
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D34thscull
Ge mig bra argument för marijuana. Måste ju kunna diskutera och argumentera alt. krossa alla som är emot. Det här är viktigt, tycker att alla som förespråkar för marijuanan ska veta vad dem står för. Vi måste ändra folks åsikter.
En liten enkel fråga, vad har du själv för argument? För som du säger så är det ju ganska viktigt att man vet vad man står för, annars är det väl ändå onödigt att argumentera om det?
2007-02-09, 08:24
Medlem
Börja med argumentet att du äger din egen kropp och du får göra vad fan du vill med den.
Sen om någon tjötar om sjukhuskostnader så säger du att de inte behöver betala den. Dra hela tiden paralleller till ett antal farliga missbruk som är lagliga i Sverige. Tex datorspel.
2007-02-09, 09:47
Medlem
yonnys avatar
Pratar vi om argument för att du ska börja röka cannabis, eller pratar vi om att tillåta cannabisbruk? Jag har några argument i min signatur. F.ö. finns redan massor av trådar där man diskuterar varför narkotikapolitiken ska förändras.
2007-02-09, 09:57
Medlem
fan va jävla mycket argunment ni kräver hela tiden. Vill man röka och de funkar för en, så rök. Vill man inte så rök inte. Svårare en så är det inte, jag blir fan förbannad, sånt jävla "kärringtjafs" hit och dit, livet kan var mycket enklare en så.

edit. skärp er!
2007-02-09, 10:21
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiWed
edit. skärp er!
Ja, men för sent att skärpa sig nu i denna tråd, så gick det med den, inte ens med en tydlig uppmaning att sköta er, så följs det inte av vissa. Trist detta.
*låser nu denna tråd som utvecklades sämre än jag trodde + raderat inlägg som är totalt ovidkommande.* Tyvärr.
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in