• 2
  • 3
2007-03-21, 15:03
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Och du kan ställa en tvärsäker diagnos utan att träffa henne? Är du släkt med Terry Evans eller är det Saida? Jag kan inte heller ställa en tvärsäker diagnos men jag vet utav egen erfarenhet hur lätt det är att mygla med sjukbidrag. Och "utbrändhet" är en jävla tramssjukdom som folk gärna slänger sig med. Typ.

-Nä jag jobba 12 h om dagen i 7 års tid och sen gick jag in i väggen. Nu lever jag på bidrag är ute med mina hundar på långpromenader.

Idioti! Ta bort bidragen så ska du se att även detta fall löser sig.
I mitten av 80-talet så var tex Borderline samma sak, en slaskdiagnos som missbrukades för en massa saker dom inte kunde hitta ett svar på, eller så orkade dom inte gräva vidare.

Jag varken tror eller vet, till skillnad mot dig, det är du som leker bror duktig och slår dig för bröstet och kallar denna personen för parasit och lögnare...

Vad har du för bevis?

Det jag skrev och menade var att om denna människan bara fejkade, så hade det troligen varit utåt mot allmänheten, och inte hemma med familjen.
Citera
2007-03-28, 12:56
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
I mitten av 80-talet så var tex Borderline samma sak, en slaskdiagnos som missbrukades för en massa saker dom inte kunde hitta ett svar på, eller så orkade dom inte gräva vidare.

Jag varken tror eller vet, till skillnad mot dig, det är du som leker bror duktig och slår dig för bröstet och kallar denna personen för parasit och lögnare...

Vad har du för bevis?

Det jag skrev och menade var att om denna människan bara fejkade, så hade det troligen varit utåt mot allmänheten, och inte hemma med familjen.

Andra meningen samt tredje meningen i det du citerat redogör jag för mina teorier. Man kan väl fejka inåt familjen med? Då slipper man ju undan med hushållsarbetet också. Dessutom tvivlar jag inte på att kvinnan ifråga mår dåligt. Det är det många som gör. Men inte fan sjukskriver man sig i ett halvår för det, eller hur länge hon nu gått hemma med sjukbidrag. Skulle man ta bort sjukbidraget så skulle hon garanterat tillfriskna.

Hon får byta jobb om hon inte trivs med arbetsuppgifterna eller arbetskamraterna. Inte fan ska hon gå hemma och leva på sjukbidrag i allfall.
Citera
2007-03-28, 19:20
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Andra meningen samt tredje meningen i det du citerat redogör jag för mina teorier. Man kan väl fejka inåt familjen med? Då slipper man ju undan med hushållsarbetet också. Dessutom tvivlar jag inte på att kvinnan ifråga mår dåligt. Det är det många som gör. Men inte fan sjukskriver man sig i ett halvår för det, eller hur länge hon nu gått hemma med sjukbidrag. Skulle man ta bort sjukbidraget så skulle hon garanterat tillfriskna.

Hon får byta jobb om hon inte trivs med arbetsuppgifterna eller arbetskamraterna. Inte fan ska hon gå hemma och leva på sjukbidrag i allfall.
om hon fejkar in mot familjen med 24/7 så är hon sjuk, men på ett annat sätt än vad hon spelar på i sånt fall.

hon har inte sjukskrivit sig, det är läkaren som har gjort det.

Visst kan man ta bort ersättningen, och tvinga ut henne och jobba, den möjligheten finns, men skulle man vinna på det eller förlora på det?

Vad skulle hända tror du om hon tvingades ut och börja jobba för tidigt, skulle det göra mer skada eller nytta tror du?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in