Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Funkar ju bra att skicka 100 SMS per dag, om den andre i sin tur skickar 100SMS tillbaka. (Kanske lite mycket i mitt tycke men...)
För mig handlar det mest om att någon gör något ensidigt utan att få någon respons tillbaka. Ringer, föreslår aktiviteter, bjuder på mat, ger presenter osv.
Även om en kille bara ringer mig en gång per vecka så kan det vara "för på" om inte jag visar att jag uppskattar detta genom att ta eget initiativ att ringa upp någon gång, eller åtminstone uttrycker min uppskattning, "Åh va kul att du ringde, har tänkt på dig i veckan" eller liknande.
Helt rätt! Och frågan är lite orealistisk eftersom alla människor är olika och det varierar säkert mycket från fall till fall också.
Personligen brukar jag kanske skicka ett sms om dagen, o får jag svar på det fortsätter jag.. ofta tills den andra personen slutar svara mig, då kan man vara rätt så säker på att man gått lite långt.
Tänk också på att många går på teorin: "svårfångad". Vilket innebär att du kanske har större chans att få din käraste om du är lite mer tillbakadragen, visst du ska visa dig intresserad men absolut inte desperat.
Lycka till