2007-02-13, 19:55
Medlem
Queen of ices avatar
Hur tycker ni att en tjej eller kille är när de är för på sas. Är det när de skickar 100 sms om dagen eller när de skickar 1 sms om dagen?
Vad säger ni?
Citera
2007-02-13, 20:01
Medlem
seriöst, det fattaru väl själv
Citera
2007-02-13, 20:03
Medlem
hedvids avatar
Nej, det är faktiskt inte så himla lätt att fatta. Det beror ju främst på vad den andra personen anser.. Alltså den du är rädd att du är för påträngande på.
Citera
2007-02-13, 20:05
Medlem
Charmas avatar
Funkar ju bra att skicka 100 SMS per dag, om den andre i sin tur skickar 100SMS tillbaka. (Kanske lite mycket i mitt tycke men...)

För mig handlar det mest om att någon gör något ensidigt utan att få någon respons tillbaka. Ringer, föreslår aktiviteter, bjuder på mat, ger presenter osv.

Även om en kille bara ringer mig en gång per vecka så kan det vara "för på" om inte jag visar att jag uppskattar detta genom att ta eget initiativ att ringa upp någon gång, eller åtminstone uttrycker min uppskattning, "Åh va kul att du ringde, har tänkt på dig i veckan" eller liknande.
Citera
2007-02-13, 20:15
Medlem
Totalitärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Funkar ju bra att skicka 100 SMS per dag, om den andre i sin tur skickar 100SMS tillbaka. (Kanske lite mycket i mitt tycke men...)

För mig handlar det mest om att någon gör något ensidigt utan att få någon respons tillbaka. Ringer, föreslår aktiviteter, bjuder på mat, ger presenter osv.

Även om en kille bara ringer mig en gång per vecka så kan det vara "för på" om inte jag visar att jag uppskattar detta genom att ta eget initiativ att ringa upp någon gång, eller åtminstone uttrycker min uppskattning, "Åh va kul att du ringde, har tänkt på dig i veckan" eller liknande.

Helt rätt! Och frågan är lite orealistisk eftersom alla människor är olika och det varierar säkert mycket från fall till fall också.

Personligen brukar jag kanske skicka ett sms om dagen, o får jag svar på det fortsätter jag.. ofta tills den andra personen slutar svara mig, då kan man vara rätt så säker på att man gått lite långt.
Tänk också på att många går på teorin: "svårfångad". Vilket innebär att du kanske har större chans att få din käraste om du är lite mer tillbakadragen, visst du ska visa dig intresserad men absolut inte desperat.
Lycka till
Citera
2007-02-13, 20:18
Medlem
Brandbils avatar
När de tar kontakt mer än jag vill. Skitsvårt att ge antal SMS såklart. Jag antar att du kan tyda en del på svaren om du SMSar med någon som svarar dig. Långt mellan svaren och få öppningar till fortsatt SMSande kan vara ett tecken.

Jag brukar försöka hålla antalet initiativ hyffsat lika. Har jag ringt/smsat en gång får hon ringa/smsa nästa osv. Jag följer det såklart inte slaviskt, men jag har det i åtanke i nya relationer.
Citera
2007-02-13, 20:26
Medlem
Bra fråga.
Enligt mig;
Om jag älskar killen i fråga så blir det aldrig för på.

Sedan kanske man bara.. gillar honom?
Och så smsar/ringer han stup i kvarten och snackar om random shit. I dessa fall svarar jag inte, samtal är iofs ett undantag, men sms? Don't think so nonono.

:)
Citera
2007-02-13, 20:32
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Ett tips är ju att låta den andra ta första steget och bestämma takten på vad som är lagom.
Citera
2007-02-13, 20:52
Medlem
Periods avatar
Mirror the interest.
Citera
2007-02-13, 20:55
Medlem
Queen of ices avatar
Jag vill bara förtydliga mig ocg säga att detta inte gäller mig.
Jag tycker mest det är intressant att höra vad olika människor tycker.

Jag brukar inte skicka sms förren jag har fått svar på det förra om det var något att svara på sas. Det tycker jag kan vara en ganska så bra riktlinje.

Men mer åsikter om detta nu.
Citera
2007-02-13, 23:46
Medlem
thatdudes avatar
personligen tycker jag sällan en kärlekspartner är FÖR påträngande, så länge det är sms och telefonsamtal, men om dom kommer hem till en 50gånger per dag kan det vara lite jobbigt..
Citera
2007-02-13, 23:55
Medlem
zeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen of ice
Hur tycker ni att en tjej eller kille är när de är för på sas. Är det när de skickar 100 sms om dagen eller när de skickar 1 sms om dagen?
Vad säger ni?

Håller med om det som sagts ovan om att spegla intresset, med tillägget att man kan skapa intresse genom att visa intresse.

Det finns många tjejer jag aldrig skulle ha reflekterat över om de inte hade visat framfötterna. Och skulle en söt tjej skicka ett sms om dan till mig skulle jag inte klaga, även om jag inte hade lust att svara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in