2007-02-20, 21:59
Medlem
Charmas avatar
Hade en kompis som dejtade en kille lite sådär sporadiskt. Kunde gå väldigt länge mellan gångerna han hörde av sig, och då ville hon inte heller ligga på för mycket och höra av sig. Fast helst ville hon ju ses och höras oftare, och slippa sitta och tänka att "Kan jag ringa nu då eller måste jag vänta en vecka som han gjorde sist"

Till sist frågade hon rakt ut, "Tycker du vi ses och hörs lagom ofta, jag skulle gärna ses oftare". Han svarade helt förvånat att "Jamen visst kan vi det. Jag har aldrig haft nåt riktigt förhållande tidigare, tänkte att det kanske vart bra så här och att du var nöjd. Men jag ses gärna mer."

Nu bor de ihop och ses varje dag
Citera
2007-02-20, 22:04
Medlem
zeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Kan man inte bli intresserad av en ny människa om inte h*n spelar ett spel?

Det kan man säkert bli, men poängen är att man blir mer attraherad av någon som vet hur man för sig och agerar, alltså kan spelet. Och i konkurrensen vill man se till att göra så många rätt som möjligt för att få den man helst vill ha.

Det känns som att frågan liknar påståendet att man har lika stor chans att få någon om man klär sig som en slusk och luktar illa, om man är fin inuti.

Men det har man inte för folk orkar inte ta reda på hur man är innerst inne om dom inte har en anledning till det, utan kommer utgå ifrån att den som klär sig snyggt och luktar gott är minst lika fin, och ge honom/henne chansen.
Citera
2007-02-20, 22:05
Medlem
Charmas avatar
Var också med om en grej för flera år sen relaterad till detta.
Var intresserad av en kille och han verkade lite förtjust i mig också. Vi sommarjobbade på samma ställe och träffades också ute då och då. Umgicks lite sådär, men båda var väldigt kassa på att ta initiativ, vilket på den tiden mest berodde på att båda var blyga.

Efter sommaren sågs vi inte på ett bra tag och när jag träffade honom igen så hade han skaffat tjej. Hon hade tydligen varit mer rak och klart ut frågat om han ville träffa henne osv. Han berättade iaf att han verkligen varit intresserad av mig där under sommaren. Så där sumpade jag min chans genom att vara för lite på.
Citera
2007-02-20, 22:09
Medlem
zeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Var också med om en grej för flera år sen relaterad till detta.
Var intresserad av en kille och han verkade lite förtjust i mig också. Vi sommarjobbade på samma ställe och träffades också ute då och då. Umgicks lite sådär, men båda var väldigt kassa på att ta initiativ, vilket på den tiden mest berodde på att båda var blyga.

Efter sommaren sågs vi inte på ett bra tag och när jag träffade honom igen så hade han skaffat tjej. Hon hade tydligen varit mer rak och klart ut frågat om han ville träffa henne osv. Han berättade iaf att han verkligen varit intresserad av mig där under sommaren. Så där sumpade jag min chans genom att vara för lite på.

Osis! Ja, det gäller att kunna känna av och kunna läsa motparten.

Du kanske hade kunnat göra dig mer tillgänglig för honom?
Citera
2007-02-20, 22:59
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zek
Det kan man säkert bli, men poängen är att man blir mer attraherad av någon som vet hur man för sig och agerar, alltså kan spelet. Och i konkurrensen vill man se till att göra så många rätt som möjligt för att få den man helst vill ha.

Det känns som att frågan liknar påståendet att man har lika stor chans att få någon om man klär sig som en slusk och luktar illa, om man är fin inuti.

Men det har man inte för folk orkar inte ta reda på hur man är innerst inne om dom inte har en anledning till det, utan kommer utgå ifrån att den som klär sig snyggt och luktar gott är minst lika fin, och ge honom/henne chansen.
Aja, jag håller inte med. Som jag sa kan man tänka på det ibland, men att sitta och vänta ut den andre är bara töntigt. Om någon tror sig behöva använda sig av sånt för att bli intressant kan hon få studsa på någon annans. Jag försöker köra på kläder jag gillar och en attityd jag trivs med. So far so good...
Citera
2007-02-21, 00:01
Medlem
Carro_.s avatar
som nån annan sa längre upp att man känner själv när man är för på men det håller jag inte med om för vissa kan ringa flera ggr om dagen utan att fatta att dom är för på just för att dom har sina referensramar medans andra ringer 1 ggr i vekckan för dom tycker dom är för på annars.
lagom är väl bäst och att se till att man kanske inte ringer mer än 2 max 3 ggr i rad utan att han har ringt tillbaka däremellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in