• 1
  • 2
2007-02-14, 18:55
Medlem
TEstade precis när jag fick min dator att installera bootcamp för att insstallera windows. Nån stans sket det sig och till slut gick det inte att starta varken osx eller windows.. Men nu är jag riktigt sugen på att installera vista. Problemet är bara att nu har jag mycket mer data som jag inte vill ska gå förlorad om det skiter sig igen.. Kan man installera boot camp på en hdd som är partitionerad i tre olika partitioner? Vågar man testa?
Citera
2007-02-14, 18:58
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zman
TEstade precis när jag fick min dator att installera bootcamp för att insstallera windows. Nån stans sket det sig och till slut gick det inte att starta varken osx eller windows.. Men nu är jag riktigt sugen på att installera vista. Problemet är bara att nu har jag mycket mer data som jag inte vill ska gå förlorad om det skiter sig igen.. Kan man installera boot camp på en hdd som är partitionerad i tre olika partitioner? Vågar man testa?
Köp Parallels för 600kr eller vad det nu kostar istället. Då kan du köra båda OSen parallellt och det fungerar kanon utan att du måste partitionera och tjafsa.
Citera
2007-02-14, 19:20
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Har bootcamp verkligen stöd för Vista? Senast jag kollade var det Windows XP SP2 som gällde.
Citera
2007-02-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Köp Parallels för 600kr eller vad det nu kostar istället. Då kan du köra båda OSen parallellt och det fungerar kanon utan att du måste partitionera och tjafsa.

Hm tjafsa? Nu var det ju boot camp jag frågade efter... Kör redan parallels till diverse developers program och visst det funkar perfekt, men nu vill jag kunna köra en ren installation av windows.. bara osäker på om boot camp går att lita på.
Citera
2007-02-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Har bootcamp verkligen stöd för Vista? Senast jag kollade var det Windows XP SP2 som gällde.

Också osäker.. men apple skriver så här
Citat:
Macs use an ultra-modern industry standard technology called EFI to handle booting. Sadly, Windows XP, and even the upcoming Vista, are stuck in the 1980s with old-fashioned BIOS. But with Boot Camp, the Mac can operate smoothly in both centuries.

kan man tolka det som att vista funkar?
Citera
2007-02-14, 19:29
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Också osäker.. men apple skriver så här

kan man tolka det som att vista funkar?
Eftersom det inte står explicit uttryckt att det fungerar med Windows Vista på deras hemsida så skulle jag inte testa. Läste i en tråd på Macworlds forum att nån kille hade lyckats installera Vista, men att grafikdrivisarna inte fungerade t.ex. Vänta några veckor så lovar jag att Apple släpper en patch
Citera
2007-02-14, 19:33
Medlem
Citat:
Eftersom det inte står explicit uttryckt att det fungerar med Windows Vista på deras hemsida så skulle jag inte testa. Läste i en tråd på Macworlds forum att nån kille hade lyckats installera Vista, men att grafikdrivisarna inte fungerade t.ex. Vänta några veckor så lovar jag att Apple släpper en patch

Får väl göra det... men rädd att det snart kommer börja kosta bara :-)
Citera
2007-02-14, 22:18
Medlem
Citat:

Det är möjligt, men uppgraderar du till det kommande Mac OS 10.5 så kommer Boot Camp att ingå vad jag har läst.
Citera
2007-02-15, 10:43
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Har du testat Parallell Desktop btw? Det borde Vista funka utan problem, om du har saftigt med ramminne och så.
Citera
2007-02-16, 17:41
Medlem
Citat:
Läste i en tråd på Macworlds forum att nån kille hade lyckats installera Vista, men att grafikdrivisarna inte fungerade

Jag har installerat XP och där funkar inte tangentbordsdrivrutinen som den ska. Problemet är inte om det är XP eller Vista utan det är Boot Camp som bara är en betaversion än så länge.
Iom Leopard så kommer the real shit.
Citera
2007-02-16, 19:57
Medlem
Hoppas de kommer finnas möjlighet att installera på vilken partition som helst..
Citera
2007-02-16, 19:59
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disp0sable
Jag har installerat XP och där funkar inte tangentbordsdrivrutinen som den ska. Problemet är inte om det är XP eller Vista utan det är Boot Camp som bara är en betaversion än så länge.
Iom Leopard så kommer the real shit.
Nä det är sant, tyckte XP fungerade skitdåligt med Bootcamp just p.g.a. det bökiga tangentbordet. Gav till slut upp och köpte ett externt USB-tangentbord på Clas Ohlson för nån hundring, då lyckades jag äntligen knappa ner rariteter som snabel-a och dollartecken. Fuck yeah!

Längtar efter nästa Mac OS som f*n.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in