• 1
  • 2
2007-02-17, 23:07
Medlem
Fiskmoss avatar
Kunde inte hitta någon tråd om just detta ämne. Undrar hur vanligt det är att ha ett öppet förhållande så att man kan vara med andra partners samtidigt.

Jag har två kompisar som är tillsammans som tycker att det är helt okej att strula/hångla/kramas/mysa/ med andra fast inte ha sex. Finns väl massa olika sätt man kan sätta upp "reglerna" på.

Jag själv tycker att det är en rätt skön inställning. Dom själva säger att dom kan göra så för att dom vet att dom passar så bra för varandra ändå. Men det borde ju finnas de som gör på samma sätt fast tvärtom. Att de drar sig till andra för att de tycker att den som de är tillsammans med inte är det ultimata om man säger så och tycker att det är helt okej att söka sig till andra men samtidigt ha en relation med varandra som pojkvän och flickvän.

Vad har ni för tankar kring detta? Skulle vara intressant att veta. Tycker ni att det är okej? Tycker ni att det är sjukt? Har ni själva haft erfarenheter av det? Skriv och berätta.

//Fiskmos
Citera
2007-02-17, 23:15
Medlem
angelos avatar
Inte alls sjukt. Och ganska vanligt. Om man verkligen passar ihop, spelar ingen roll om man hånglar med andra. Men man kan ju ställa sig frågan varför man skulle vilja hångla med andra.

Kanske tröttnar man inte lika lätt på förhållandet? Man får uppleva lite av det goda singellivet, men ändå behålla tryggheten.
Citera
2007-02-17, 23:21
Medlem
Fiskmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelo
Inte alls sjukt. Och ganska vanligt. Om man verkligen passar ihop, spelar ingen roll om man hånglar med andra. Men man kan ju ställa sig frågan varför man skulle vilja hångla med andra.

Kanske tröttnar man inte lika lätt på förhållandet? Man får uppleva lite av det goda singellivet, men ändå behålla tryggheten.

Jo det är det jag har fått känslan av. Att man försöker hålla det vid liv på det sättet. Men det finns ju problem också. Det kan ju lätt bli för mycket. Svartsjuka borde ju lätt kunna uppstå i såna här förhållanden även om båda är med på det.
Citera
2007-02-17, 23:26
Medlem
angelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos
Jo det är det jag har fått känslan av. Att man försöker hålla det vid liv på det sättet. Men det finns ju problem också. Det kan ju lätt bli för mycket. Svartsjuka borde ju lätt kunna uppstå i såna här förhållanden även om båda är med på det.

Förmodligen är båda parter med på det

För att svartsjuka inte skall uppstå får man nog ha en tjej som är lika snygg som en själv. Om hon hela tiden får ragg, men du inga alls kommer säkert svartsjukan krypande.
Citera
2007-02-18, 00:46
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelo
Om hon hela tiden får ragg, men du inga alls kommer säkert svartsjukan krypande.

Är väl rätt normalt. Skulle vara konstigare om snubben fick fler ragg än tjejen, oavsett hur snygg han är och hur ful hon är.
Citera
2007-02-18, 09:50
Medlem
Stewie_griffins avatar
Så länge båda är med på noterna och har exakt samma inställning som den andra så funkar det nog super.

Problemet är att den ena partnern brukar "köra över" den andra och sedan vara den som strular runt. Den utnyttjar bara situationen helt enkelt, vill ha tryggheten men samtidigt massa andra. Den andra tofflan sitter bara hemma och väntar på att trösta den andra, alternativt sig själv.
Citera
2007-02-18, 13:43
Medlem
Tror inte riktigt på sånt här, när man funnit rätt så är det ju just det "rätt" dvs att man inte tänker eller bryr sig om nån annan. Sen skulle jag inte vilja kyssa min tjej när hon varit ute och kysst andra under kvällen, fan vanligt med herpes o skit. Det låter bara äckligt i mina öron och det får andra syssla med, bryr mig inte om folk gör det men inget jag tror man blir lyckligare av.
Citera
2007-02-18, 14:08
Medlem
ojz0rs avatar
Är inte "öppenheten" just det som skilljer KK från förhållande?

Jag är väldigt svartsjuk av mig när jag är i ett förhållande där jag verkligen älskar flickan (jag gör allt för att försöka komma över det men jag kan inte). Så jag skulle aldrig kunna ha ett sådant.
Jag har som en psykiskt störning att jag kan bli svartsjuk för att flickan har varit med killar före mig. Jag önskar att det fanns ett botemedel på detta
Citera
2007-02-18, 14:18
Medlem
Detta är ett jävla påhitt som jag absolut inte hade kunnat finna mig i.

Låta ens tjej, hångla med massa andra vidriga as! Näe usch!

Om det ska vara ett "öppet" förhållande så ska det isåfall inte finnas några regler!
Citera
2007-02-18, 14:42
Medlem
Fiskmoss avatar
Bra med olika åsikter om detta. Själv är jag lite kluven. Av mina erfarenheter så har det funkat bra när par har gjort detta men iofs känner jag bara ett par som kör med det. Dom är hur sköna som helst men det handlar som sagt inte om sex utan mer att "ha kul" på fest o så. Första gången jag träffar de här personerna tillsammans på en fest så säger tom tjejjen till en annan tjej att hon ska hångla med hennes pojkvän. Dom har varit tillsammans i flera år nu och aldrig varit några problem vad jeg vet.

//Fiskmos
Citera
2007-02-18, 14:47
Medlem
Min tjej kläckte nyligen ur sig att jag får dispens att sätta på luder om jag vill när jag är utomlands med kompisar etc när vi diskutera otrohet osv. Inte ragga upp vanliga tjejer dock. Jag vet fortfarande inte vad hon mena då jag har fått för mig att tjejer säger en sak men menar en helt annan. Sen klämde hon till med "fast det är ju sen upp till dig om du vill sätta på dem eller inte".

Låter som ett typiskt test.
Citera
2007-02-18, 15:06
Medlem
Fiskmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primal Rage
Min tjej kläckte nyligen ur sig att jag får dispens att sätta på luder om jag vill när jag är utomlands med kompisar etc när vi diskutera otrohet osv. Inte ragga upp vanliga tjejer dock. Jag vet fortfarande inte vad hon mena då jag har fått för mig att tjejer säger en sak men menar en helt annan. Sen klämde hon till med "fast det är ju sen upp till dig om du vill sätta på dem eller inte".

Låter som ett typiskt test.

haha det låter som ett typiskt test. Såg någon film som ljust detta scenario utspelar kommer inte på vilken film det var just nu.

Men hon sa inte att hon också hade rätt till lite skoj medan du var borta då? Låter konstigt om hon bara ger dig tillåtelse. Då är det ju inte ett "öppet" förhållande. Men det är ju sant att tjejjer säger en sak men menar en annan.

//Fiskmos
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in