Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt uppgift i tråden körde BW en bronsfärgad Opel Kadett från festen i Radbyn.

Kan det möjligen ha varit den bronsfärgade Kadetten som Carina senare under natten såg stå parkerad inne på cykelvägen?
Carina beskrev väl från början bilen som bronsfärgad men ändrade sig senare till vit efter några år?

Var den bronsfärgad, för också hört vit, men Carina (Vittnet) hade sagt bronsfärgad ifrån början men sen ändrat sig lite. Sen var det väl lite prat om att den bilen inte riktigt var hans utan någon polares bil (Kanske denna MKs om de var Sambos?).
Citera
2022-06-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag kommer ihåg M.K från skolan (högstadiet)..kände honom aldrig, vi morsade mest på varann. Han var något yngre, precis som Helena var. Då umgicks man inte.
Jag har för mig att han hade glasögon (slipade) som var i pilotmodell.
Detta är något jag aldrig fått svar på riktigt!
Mmpg hade alltså pilotglasögon.
Var dessa glasögon slipade, eller möjligtvis pilotsolglasögon typ. Ray Ban.
Om man har solbrillor av pilotmodell så är ju detta inte speciellt ovanligt eller kännetecknande. Detta eftersom det var sommar🤔
I P.Ws radioföljetong avbildas en kille i just pilotSOLglasögon!
Var det solglasögon eller vanliga, slipade mannen med pilotglasögon (mmpg) hade?
Kanske var mmpg inte K.M...utan M.K?!

Okej, desto mer info vi kan få om denna MK desto bättre för han har liksom gått under radarn lite. Men han var sambo med BW men finns ganska lite om honom i tråden. Han ska tydligen vara väldigt lång så någon skrev att om det var han där på bron så skulle man lägga märke till just hans längd.
Citera
2022-06-29, 21:24
Medlem
Citat:
Enligt uppgift i tråden körde BW en bronsfärgad Opel Kadett från festen i Radbyn.

Kan det möjligen ha varit den bronsfärgade Kadetten som Carina senare under natten såg stå parkerad inne på cykelvägen?
Carina beskrev väl från början bilen som bronsfärgad men ändrade sig senare till vit efter några år?

Bilar och dess färg är viktigt men minnet av dem verkar skifta.
Vissa bilar verkar vara rena kameleonter där både färg och form verkar ändra sig över åren.
Förr tog man ju inte kort som man gör idag med alla mobiler men folk kan ändå ha kort liggande där både bilar och personer är med på bild.
Är ägaren med på bild med är det bra, en extra bonus blir det om kompisar som det spekulerats om också är med. En liten knubbig bil kanske visar vara en fullstor sedan med en helt annan färg eller precis en liten vit bil.
Kanske kan folk bidra med det här eller åtminstone skicka bilderna direkt till polisen.
Senast redigerad av VemVetBattre 2022-06-29 kl. 21:43.
Citera
2022-06-29, 21:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Var den bronsfärgad, för också hört vit, men Carina (Vittnet) hade sagt bronsfärgad ifrån början men sen ändrat sig lite. Sen var det väl lite prat om att den bilen inte riktigt var hans utan någon polares bil (Kanske denna MKs om de var Sambos?).

Ja den här bilen är mycket intressant.
Opel Kadetten har dessutom ett sluttande bakparti (som beskrevs av killarna i bilen på Hällristningsvägen) vilket gör att den passar mycket bra in på båda iakttagelserna av bilen inne på cykelvägen. Bronsfärgad enligt första förhören med Carina.
Det är alltså med största sannolikhet samma bil som ses vid båda tillfällena.
Citera
2022-06-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ulrika är fortfarande vän med BW på Facebook, ja!

Sant Uggla!!! UA och BW är Facebookvänner!!!
Citera
2022-06-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ja den här bilen är mycket intressant.
Opel Kadetten har dessutom ett sluttande bakparti (som beskrevs av killarna i bilen på Hällristningsvägen) vilket gör att den passar mycket bra in på båda iakttagelserna av bilen inne på cykelvägen. Bronsfärgad enligt första förhören med Carina.
Det är alltså med största sannolikhet samma bil som ses vid båda tillfällena.

Ja absolut, och han SPs bil, Rovern, kollar du den modellen som skrivs här i tråden så har den också sluttade bakparti och är väldigt lik en Opel Kadette. Båda bilarna går in i beskrivningen så att säga.

Btw; Har en grej jag tänkt på, klockan är cirka 02-03 där kohagen, hur mörkt är det? Det är ändå sommar och juni, men ändå rätt mörkt runt denna tiden?
Citera
2022-06-29, 22:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetBattre
Bilar och dess färg är viktigt men minnet av dem verkar skifta.
Vissa bilar verkar vara rena kameleonter där både färg och form verkar ändra sig över åren.
Förr tog man ju inte kort som man gör idag med alla mobiler men folk kan ändå ha kort liggande där både bilar och personer är med på bild.
Är ägaren med på bild med är det bra, en extra bonus blir det om kompisar som det spekulerats om också är med. En liten knubbig bil kanske visar vara en fullstor sedan med en helt annan färg eller precis en liten vit bil.
Kanske kan folk bidra med det här eller åtminstone skicka bilderna direkt till polisen.

Bra tanke, det är helt klart värt ett försök.

Självklart finns det bilder kvar på dom aktuella bilarna. Problemet är att ingen engagerar sig.
Man kan ju alltid skicka en uppmaning dom som följer tråden och som även var med -92 när Helena försvann att leta igenom alla gamla foton och se om det dyker upp något intressant. Kanske sitter någon på en gammal bild med BW och den bronsfärgade Opel Kadetten eller Shane i den högerstyrda Rovern med UK dekal? MK med sin bil? m.fl.
Citera
2022-06-29, 22:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja absolut, och han SPs bil, Rovern, kollar du den modellen som skrivs här i tråden så har den också sluttade bakparti och är väldigt lik en Opel Kadette. Båda bilarna går in i beskrivningen så att säga.

Ja båda bilarna passar bra in men klar fördel till BW's bronsfärgade Opel Kadett eftersom han och SP åkte i den från förfesten i Radbyn ner till stadt. Bilen fanns alltså på plats när Stadt stängde och bör därmed vara den bil som användes vid försvinnandet.

Citat:
Btw; Har en grej jag tänkt på, klockan är cirka 02-03 där kohagen, hur mörkt är det? Det är ändå sommar och juni, men ändå rätt mörkt runt denna tiden?

Du kan ju kolla själv nu någon av dom närmsta nätterna om du har möjlighet. Jag ska själv göra det för att få en bättre uppfattning om hur ljust eller mörkt det faktiskt var ute vid den aktuella tidpunkten.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-29 kl. 22:21.
Citera
2022-06-29, 22:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Ja båda bilarna passar bra in men klar fördel till BW's bronsfärgade Opel Kadett eftersom han och SP åkte i den från förfesten i Radbyn ner till stadt. Bilen fanns alltså på plats när Stadt stängde och bör därmed vara den bil som användes vid försvinnandet.

Du kan ju kolla själv nu någon av dom närmsta nätterna om du har möjlighet. Jag ska själv göra det för att få en bättre uppfattning om hur ljust eller mörkt det faktiskt var ute vid den aktuella tidpunkten.

Gör det bara i en tät dunge/i tät skog så att förhållandena liknar de som var aktuella i Kohagen 1992. Det ÄR mörkt i tät vegetation typ klockan 02:15!
Citera
2022-06-29, 22:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ja, man kan verkligen spekulera om BW:s alibi. Om han bodde i "EM-huset" den sommaren tillsammans med några personer samt umgicks med personer som "kom och gick" i huset under sommaren, borde ju alibit komma från någon av dessa personer. Enda alternativet är ju att någon på eller runt torget vid tiden för mötet med Helena skulle vara alibit. Men om alibit kommer från just någon i "EM-huset", skulle i vart fall jag ställa mig mycket kritisk.

En fråga till ebeneezer22: Du skrev i ett inlägg nyligen att du vet en person som ska ha sett när BW i panik tvättade sina smutsiga kläder. Det skulle vara mycket bra om du helt sonika droppar namnet på personen som ska ha sett detta eftersom du då slår två flugor i en smäll: Dels stärker du din trovärdighet, dels sätter du (vi) press på gänget i "EM-huset"! Men det kan faktiskt också vara så att du i och med droppandet av namnet ställer polisutredningens bild om BW:s förehavanden och alibi upp och ner!
Du har också pratat om "vittnet till den nattliga båtfärden", men utan att säga vem detta är. Att säga A men inte B i de här fallen, skapar misstankar. Kan vi lita på dig? Snackar du bara? Du portionerar ut den här två historierna lite då och då, men det är dags nu att vara karl bakom orden! Du har ju dessutom på senare tid fått "stöd" av IB03:s resonemang om en båtfärd ...
Så först: Vem ska ha sett BW tvätta kläder i "EM-huset" på söndagsmorgonen? Du har nu ett gyllene tillfälle att göra skillnad!

Citat:
Jag kommer ihåg M.K från skolan (högstadiet)..kände honom aldrig, vi morsade mest på varann. Han var något yngre, precis som Helena var. Då umgicks man inte.
Jag har för mig att han hade glasögon (slipade) som var i pilotmodell.
Detta är något jag aldrig fått svar på riktigt!
Mmpg hade alltså pilotglasögon.
Var dessa glasögon slipade, eller möjligtvis pilotsolglasögon typ. Ray Ban.
Om man har solbrillor av pilotmodell så är ju detta inte speciellt ovanligt eller kännetecknande. Detta eftersom det var sommar🤔
I P.Ws radioföljetong avbildas en kille i just pilotSOLglasögon!
Var det solglasögon eller vanliga, slipade mannen med pilotglasögon (mmpg) hade?
Kanske var mmpg inte K.M...utan M.K?!

Citat:
Detta är mkt intressant!
Jag hade en bekant på förfesten i Radbyn som berättade om B.Ws något dramatiska beteenden på förfesten.
B.Ws ex var oxå på denna förfest.
B.W hade tänkt sig att ragga upp sitt ex men hon hängde med en annan kille!
Då blev B.W j-t sne o upprörd och åkte ner till stadt tillsammans med S.P istället.
B.W körde en mindre ljus (vit?) bil, trots alkoholintag (S.P satt brevid). Detta var strax innan stadts stängning och B.W vill ha ett ragg nere på stan.

Citat:
Oj...bra där IB03!
Jag tror att vi är nånting på spåren här.
Smart av dig att räkna ut vem som var med i taxin från t-boda...T.S från Sthlm🤔
Jag vet inte vem B.Ws tjej/ex var...som antagligen åkte till U.A för att prata om bråket med B.W, och få tröst.
Jag har på känn att denna tjej är B.Ws alibi (fejk-alibi) för efternatten!

Citat:
Oj då...detta är helt nytt för mig😳
Var det alltså S.E som var hos U.A på natten!?!
P.K gamla flamma!

Du kan ha missat min fråga till dig, även om jag tror att du undvek den med flit. Då tar vi det igen:

En fråga till dig, ebeneezer22: Du skrev i ett inlägg nyligen att du vet en person som ska ha sett när BW i panik tvättade sina smutsiga kläder. Det skulle vara mycket bra om du helt sonika droppar namnet på personen som ska ha sett detta eftersom du då slår två flugor i en smäll: Dels stärker du din trovärdighet, dels sätter du (vi) press på gänget i "EM-huset"! Men det kan faktiskt också vara så att du i och med droppandet av namnet ställer polisutredningens bild om BW:s förehavanden och alibi upp och ner!
Du har också pratat om "vittnet till den nattliga båtfärden", men utan att säga vem detta är. Att säga A men inte B i de här fallen, skapar misstankar. Kan vi lita på dig? Snackar du bara? Du portionerar ut den här två historierna lite då och då, men det är dags nu att vara karl bakom orden! Du har ju dessutom på senare tid fått "stöd" av IB03:s resonemang om en båtfärd ...

Så först: Vem ska ha sett BW tvätta kläder i "EM-huset" på söndagsmorgonen? Du skriver att det är (var) en bekant till dig. Du har nu ett gyllene tillfälle att göra skillnad!
Senast redigerad av Ugglan. 2022-06-29 kl. 22:45.
Citera
2022-06-29, 22:45
Medlem
Ja du B*örn W*llberg!!!
Hett under fötterna???
Vad gjorde du efter stängningsdags på stadt egentligen???
Citera
2022-06-29, 23:14
Medlem
Citat:

Ja eller hur! Jag tänker också om det är BW som körde in så kanske BW körde hem? Varför byta förare? Alternativt att MK som var på Stadt tog på sig chaufförsrollen (Om han bodde ju med BW så stor chans att han åkte med BW). Däremot vet vi inte om han vad i EM-huset på morgonen med BW.

SP var ju med på förfesten, och drog med BW in till Stadt men frågan är om han hakade på efteråt, som någon skrev hade han en lägenhet i centrala Mariestad. Vi vet heller inte om han dök upp i EM-huset dagen efter. PU var ju på torget som jag förstod det (Vet inte om han varit inne på Stadt eller med på förfesten i Radbyn?). Bara att han dykt upp på morgonen med rivsår (ramlat i buske). Så SP och MK vet vi inte så mycket om efter Stadt. Bara att båda var på plats.

Hehe, nej det var faktiskt anledning till att jag fråga om mörkret, var vaken för ett par nätter sedan ganska sent och det blir rätt mörkt trots att det är sommar ett par timmar men sen ljusnar det rätt fort igen. Och det var som sagt en lekplats/kohage med
rätt dålig insyn.

Mina tankar kring det är varför de inte försäkra sig om att hennes tillhörigheter var med dem, nu tror jag på GWs teori om att saker föll ut från hennes byxor eller ryggsäck när de bar in henne i bilen, men varför de inte plockade upp sakerna men detta kan bero på mörkret! Det var lite därför jag fråga. Sen undrar jag varför de inte tog med skorna, varför de slängde bort dem istället för att ta dem med sig. Man kan ju även ha i åtanke att den psykiska stressen var relativt hög och man bara kasta iväg dem utan större tanke bakom..men det absolut smartaste hade ju varit att inte lämna något bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in