Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ja båda bilarna passar bra in men klar fördel till BW's bronsfärgade Opel Kadett eftersom han och SP åkte i den från förfesten i Radbyn ner till stadt. Bilen fanns alltså på plats när Stadt stängde och bör därmed vara den bil som användes vid försvinnandet.
Du kan ju kolla själv nu någon av dom närmsta nätterna om du har möjlighet. Jag ska själv göra det för att få en bättre uppfattning om hur ljust eller mörkt det faktiskt var ute vid den aktuella tidpunkten.
Ja eller hur! Jag tänker också om det är BW som körde in så kanske BW körde hem? Varför byta förare? Alternativt att MK som var på Stadt tog på sig chaufförsrollen (Om han bodde ju med BW så stor chans att han åkte med BW). Däremot vet vi inte om han vad i EM-huset på morgonen med BW.
SP var ju med på förfesten, och drog med BW in till Stadt men frågan är om han hakade på efteråt, som någon skrev hade han en lägenhet i centrala Mariestad. Vi vet heller inte om han dök upp i EM-huset dagen efter. PU var ju på torget som jag förstod det (Vet inte om han varit inne på Stadt eller med på förfesten i Radbyn?). Bara att han dykt upp på morgonen med rivsår (ramlat i buske). Så SP och MK vet vi inte så mycket om efter Stadt. Bara att båda var på plats.
Hehe, nej det var faktiskt anledning till att jag fråga om mörkret, var vaken för ett par nätter sedan ganska sent och det blir rätt mörkt trots att det är sommar ett par timmar men sen ljusnar det rätt fort igen. Och det var som sagt en lekplats/kohage med
rätt dålig insyn.
Mina tankar kring det är varför de inte försäkra sig om att hennes tillhörigheter var med dem, nu tror jag på GWs teori om att saker föll ut från hennes byxor eller ryggsäck när de bar in henne i bilen, men varför de inte plockade upp sakerna men detta kan bero på mörkret! Det var lite därför jag fråga. Sen undrar jag varför de inte tog med skorna, varför de slängde bort dem istället för att ta dem med sig. Man kan ju även ha i åtanke att den psykiska stressen var relativt hög och man bara kasta iväg dem utan större tanke bakom..men det absolut smartaste hade ju varit att inte lämna något bakom sig.