Citat:
Ursprungligen postat av phil
jepp har lst om det.
laddade ven ner ngra video-tutorials och det verkar ju vara vldigt smidigt att gra sm spel.
blir man begrnsad p ngot stt d allt r managed i .net och .net prestandamssigt inte kan mta sig med c++ tex.
har lst p ngra sidor som tex learnxna.com kan du rekommendera ngon annan bra?
Tyvrr har jag inte kikat allt fr ingende p XNA s jag knner inte till ngra bra tutorials som jag kan rekommendera.
Rent prestandamssigt s r det klart att C++ r snabbare. Men inte verdrivet mycket snabbare n vad managed code r.
Tom Miller som lett utvecklingen av bde managed directx och XNA sger sjlv som s att det r klart att vissa spel krver den yttersta prestandan som C++ och kanske assembler kan ge. Men mnga spel behver faktiskt inte anvnda sig av varenda processorcykel. =)
Ett spel har faktiskt slppts kommersiellt som r skrivet i Managed DirectX "Panzer Command: Operation Winterstorm"
Hr har du Tom Millers blog:
http://blogs.msdn.com/tmiller/