Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-23, 14:04
  #1
Medlem
Baffess avatar
Hur dryga får de bli fattar de inte ett nej, de tuggar och tuggar och tuggar även om man nonchalerar dem! Deras försäljning kan nog nästan räknas som trakaserier med deras mycket påflygna marknadsföringsmetod. De står ju på varedna galleria och köpcenter.

Hur ska man undvika dem om man måste gå förbi dem. De bokstavligen griper ju tag i en. Frågar de inte om mobilabonemang så frågar de om internetuppkoppling.

Lever de på total provision?
Finns det nå bra sätt att vara inte allt för elak men ändå avsnoppa dem?

Har börjat se dem som pissmyror och skadedjur! Dryga djävla idioter. Hur ska man göra för att då vara ifred?
Detta gör ju att man bara hatar Telenor!!!!!!!!!!! Gynnar dem knappast.
Citera
2007-02-23, 14:15
  #2
Medlem
coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
Hur dryga får de bli fattar de inte ett nej, de tuggar och tuggar och tuggar även om man nonchalerar dem! Deras försäljning kan nog nästan räknas som trakaserier med deras mycket påflygna marknadsföringsmetod. De står ju på varedna galleria och köpcenter.

Hur ska man undvika dem om man måste gå förbi dem. De bokstavligen griper ju tag i en. Frågar de inte om mobilabonemang så frågar de om internetuppkoppling.

Lever de på total provision?
Finns det nå bra sätt att vara inte allt för elak men ändå avsnoppa dem?

Har börjat se dem som pissmyror och skadedjur! Dryga djävla idioter. Hur ska man göra för att då vara ifred?
Detta gör ju att man bara hatar Telenor!!!!!!!!!!! Gynnar dem knappast.

Jag har haft samma problem med 3 säljare som var så fruktansvärt inställsam och dryg.. ville bara ge honom på käften... inge vidare
Citera
2007-02-23, 16:03
  #3
Medlem
En kompis till mig hade skaffat en helt ny mobiltelefon. Vi var ute och gick i stan då vi får syn på två försäljare i en galleria. Vi går förbi och självklart griper de tag i oss. Han frågar oss lite om våra telefoner och jag säger att jag är rätt nöjd med min och vill inte byta. Tror att min kompis också ska säga det, men icke.
Istället säger han intressant när försäljaren börjar snacka.
Och då var vi igång. Efter i stort sett varenda mening försäljaren sa, hade min kompis en kommentar.
Lät ungefär så här.

"Ja, fan va bra det verkar."
"Håller med, det va rätt billigt"
"Kan man göa allt det med den telefonen?"
"Gratis dessutom?"
"Jävlar vad bra det låter"
osv osv

Jag står ju där och är helt paff. Killen har ju precis skaffat sig en fin telefon och där står han och låter sig luras. Men icke.
När försäljaren frågar om det låter bra, min kompis säger ja, och försäljaren frågar ska vi slå till då,tar min kompis fram sin telefon och säger:
"Allt du sa nyss, kan den här telefonen klara av. Den är snyggare än den du har, och så är det jävligt mycket billigare att använda den." Sen avslutar han med ett "var det nåt mer du ville?".
Jag visste fan inte vad jag skulle ta mig till, killen med sin fina blonda backslick står där och ser riktigt jävla förbannad ut, stod dessutom ett par fina tjejer bakom oss som började skratta. Väntade mig ett slagsmål men så blev inte fallet.
Iaf, jag tyckte det var jävligt kul.
Citera
2007-02-23, 22:36
  #4
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
Finns det nå bra sätt att vara inte allt för elak men ändå avsnoppa dem?

Vill du bara få tyst på dem funkar nog nåt i den här stilen ganska bra:

1. Vara tyst och bara gå. Ger man dem ingen info eller säger nåt alls får de svårt att babbla på.

2. "Företaget har hand om min telefoni och betalar allt"

3. "Jag jobbar på Telia"

Vill du sätta dit dem och irritera dem är det alltid kul att prata med dem ett tag och säga "ja, det låter ju bra, jag går in på eran hemsida och beställer det imorgon. Då får du ingen provision va?"
Citera
2007-02-23, 22:49
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Vill du bara få tyst på dem funkar nog nåt i den här stilen ganska bra:

1. Vara tyst och bara gå. Ger man dem ingen info eller säger nåt alls får de svårt att babbla på.

2. "Företaget har hand om min telefoni och betalar allt"

3. "Jag jobbar på Telia"

Vill du sätta dit dem och irritera dem är det alltid kul att prata med dem ett tag och säga "ja, det låter ju bra, jag går in på eran hemsida och beställer det imorgon. Då får du ingen provision va?"

Det brukar funka rätt bra också att håna de lite om Norge. Exempelvis: "Hur gick det för Norge i senaste hockey-VM?" "Nu har ni nog kommit lite fel. Norge ligger många mil i den riktningen." "Vet ni inte inte att det här är Sverige? Här stöder man bara svensk industri och svenska företag. Men ni verkar vara lika korkade som alla andra norrbaggar"
Citera
2007-02-23, 23:34
  #6
Medlem
straycats avatar
Kan bara hålla med..ett otyg detta. Själv sa jag att jag inte använder
telefon pga. elalergi.
Citera
2007-02-25, 15:21
  #7
Medlem
Kloges avatar
Dessa hyenor var på Ica Maxi och haffade mig, och tjejen malde på som en robot.Jag ringer med Telia och är nöjd med det men hon sågade dem totalt.
Min invändning att jag bor på landet och Telia har bäst mottagning när jag är i skogen tog inte mark.

Tillsist så sa hon att när jag handlat färdigt så skulle vi prata igen.
Så när jag handlade så tog jag god tid på mig och när jag spanade mot utgången såg jag att hon tog rast.
Snabb som blixten rusade jag föbi med kundvagnen sladdande för att undkomma. Ha där fick hon!
Citera
2007-02-25, 18:15
  #8
Medlem
Baffess avatar
De kvinnliga försäljarna är nästan drygast!! De spelar an otroligt på sin sexualitet och försöker "locka" en. Sällan man ser en kvinnlig säljare som är neutral och saklig. Kan man kroppspråk så är de kul att se denna tjejer när de är "kundfria", då är de som vem som helst. Men sen kommer det ett gäng killar. Då blir de raka i ryggen, putar med bak och byst och fladdrar med håret och fnissiga som få. Saknas bara att de skall ha belladonnadroppar i ögonen. De hoppar sällan på andra kvinnor på samma sätt som de tar sig an killar. Går de på andra tjejer är de mer sakliga "vill ni skicka gratis sms tjejer?" I stället för "tjenare killar, hur är läget med er då? Snygg frisyr..." Roligast var ändå utanför ICA Maxi i förrgår då en riktigt snygg kvinnlig försäljare sa till en rätt ful sak att. "Skulle du ha en sån här telefon med vårat abonemang skulle du kunna SMS:a , mig t.e.x. HUR mycket du ville...och det skulle inte kosta dig NÅGONTING" såg senare att han stod och skrev på papper där.

Har testat när de frågar vilket abonemang man har till telefonen. "Ringer på jobbets 010 nummer för jag kör timmerbil/skogsmaskin..." då lägger de ner, gör de inte det så kan man höra vad de har för erbjudande om gratisprylar såsom headset, dual-kort, utrustning och kompabilitet med EcoLogdatorn... Kan de inte det vågar man inte skaffa nått.

Sen när de frågar vad man har för Internetabonemang så säger man att man inte har dator ännu. Men man blir glad och undrar vad de erbjuder för gratis bärbar enhet... Då svalnar deras intresse rätt fort och de vill bli av med en...
Det hakade en bekant, som själv är försäljare på volvo, på och stog länge och tjatade om gratis bärbar dator, de vart mäkta irriterade till slut. Då sa han "Nu vet ni hur alla andra här känner det när ni hoopar på dom." Tjejen kallade honom för tönt då när han gick därifrån. Det var kul.

Frågar de om vad man har för fast telefonabonemang så säger man att man bara har mobil, jobbetes med 010-nummer.
Citera
2007-02-25, 19:39
  #9
Medlem
straycats avatar
Ett tips är att klaga i kundtjänsten på köpcentret där dom står. man överdriver som attan förstås.
Hotar att sluta handla m.m.
Citera
2007-02-25, 20:28
  #10
Medlem
Pungs avatar
Ja. dom jobbar enbart på provis. Därav den desperata blicken och det breda leendet som när som helst kan bryta ut i darande läpp och tårar.

Tjejer och killar utan utbildning och ingen farsa med ett företag som dom kan jobba på.

Ingen orsak att dryga sig om det enda dom gör är att försöka få kontakt. Räcker gått och väl med ett "nej, vill inte snacka".

Funkat för mig ivarjefall. Alltid.

Välj bort telenor istället. Som en bojkott mot omänskliga arbetsvillkor.

Fråga till alla som älskar att "byta tips" om hur man kan jävlas med dörr/telefon och event-säljare:

Tycker ni att det är lika kul att jävlas med tiggare också? Eller gatubarn när ni är utomlands.

Fatta att det handlar om människor som avskyr sina jobb, men inte har något annat att försörja sig på.

Eller är ni så jävla fega att ni bara vågar leva ur era sadistiska begär på människor som redan ligger.
Citera
2007-02-25, 20:36
  #11
Medlem
swebarbs avatar
Brukar bara gå förbi, ser jag dom på ett avstånd och dom vänder blicken mot mig då bara låtsas jag vara helt ointresserad och ser lite sur ut det brukar funka för min del.. skulle puckot dra tag i mig eller nåt hade jag bara gått vidare.
Citera
2007-02-25, 20:57
  #12
Medlem
Baffess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Fråga till alla som älskar att "byta tips" om hur man kan jävlas med dörr/telefon och event-säljare:
Tycker ni att det är lika kul att jävlas med tiggare också? Eller gatubarn när ni är utomlands.
Fatta att det handlar om människor som avskyr sina jobb, men inte har något annat att försörja sig på.
Eller är ni så jävla fega att ni bara vågar leva ur era sadistiska begär på människor som redan ligger.

Vi har "fri utbildning" i sverige med stöd av CSN, Så det jobbet som enda valet är enkom en URUSEL ursäkt, men jag förutsätter att den var ironiskt menad. De enda som är undantagna att inte kunna läsa vidare är personer med svår dyslexi, de kan får stöd från annat håll. De jobbar ändå knappast som försäljare om man lider av det så svårt. Annars har man bara platta svepskäl att komma med. Säger man att man inte har något annat val ser man bara sig själv som ett offer!! Det är oftast offer för sig egen lathet bara så det är bara att vifta bort den som uttrycker sig så om sig själv.

Liknelsen att sparka på nån som ligger är otroligt lustig, Jag har otroligt svårt att se en Telenorförsäljare jämstäld med gatubarnen i exempelvis Rumänien. Skulle man visa de hur en telefonförsäljare har det i sin vardag så skulle nog gatubarnet knappast tycka synd om försäljaren och vill nog GÄRNA byta på en gång. Argentinska dödspatruller är nog knappast något en abonemangsförsäljare behöver frukta 24-timmar om dygnet heller förmånligt nog.
Jag har inte heller sett nån säljare sniffa lim i en påse för att stilla hungern heller hittills. Men dela gärna med dig av dina erfarenheter som liknar en svensk Telenorförsäljare år 2007 med ett gatubarn eller krigsbarn från Afrika. Jag är mycket nyfiken och spänd av förväntan!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback