Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-21, 23:22
  #169
Medlem
Dennos avatar
Om man inte orkar säga nej.
Säg "jag har tjänstemobil"
Citera
2010-05-22, 09:09
  #170
Medlem
gladamanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nillodill
Hahahaha, blev så jävla tyst i tråden nu...


^^
Citera
2010-05-23, 16:24
  #171
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos2fu
http://stashbox.org/841706/Sk%E4rmav...2000.50.10.png

Ber om ursäkt för att jag överdrev min årsinkomst med 4500:- i tidigare uppgifter. Från årets deklaration..;-) Nöjd?

Det enda det där säger är ju att du är en jobbig och irriterande jävel med mycket pengar
Citera
2010-05-23, 16:42
  #172
Medlem
Bullens avatar
Det är ingen konst att tjäna mycket pengar som säljare. Men det är en konst att tjäna mycket pengar under en lång tid.
Citera
2010-06-24, 23:31
  #173
Medlem
chaos2fus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrexZ
Haha! Så jävla klockrent! BANG!

Word! ;-) Luften gick ur liksom hehe...

Citat:
Och hur kan man vara så korkad att man jobbar för ett norskt företag? Pajas!

Kanske för att jag inte gör någon skillnad på nationalitet, kanske för att de har vett att betala för min kompetens...

Citat:
Det enda det där säger är ju att du är en jobbig och irriterande jävel med mycket pengar

Hehe det är ju lite sant faktiskt... Men de flesta kunder anser nog mig vara sjukt trevlig och genuin, annars skulle de ju aldrig handla av mig eller hur?
Citera
2010-10-10, 14:55
  #174
Medlem
Davids avatar
Hehe, påminner om en liten historia som jag råkade ut för för ett tag sedan...

Jag gick förbi en Telenor-monter i ett köpcentrum, där en kompis (som jag inte hade pratat med på länge) stod och diskuterade med säljaren. Säljaren visade lite olika telefoner, abonnemang och liknande. Jag tog mig friheten att klappa kompisen lite på axeln och säga "hej" i förbifarten, varpå han vänder sig om och hejar tillbaks, ber säljaren att vänta ett ögonblick, och vi fortsätter att prata kanske en halvminut om lite av varje. Helt plötsligt blir säljaren skogstokig, och skriker åt mig att jag förstör hans arbete genom att distrahera hans kunder innan de har handlat klart... jag visste faktiskt inte vad jag skulle säga, bad lite försiktigt om ursäkt, sa hejdå till kompisen och gick därifrån. Undrar om han fick sålt något abonnemang efter det utbrottet!
Citera
2010-10-13, 13:55
  #175
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
De kvinnliga försäljarna är nästan drygast!! De spelar an otroligt på sin sexualitet och försöker "locka" en. Sällan man ser en kvinnlig säljare som är neutral och saklig. Kan man kroppspråk så är de kul att se denna tjejer när de är "kundfria", då är de som vem som helst. Men sen kommer det ett gäng killar. Då blir de raka i ryggen, putar med bak och byst och fladdrar med håret och fnissiga som få. Saknas bara att de skall ha belladonnadroppar i ögonen. De hoppar sällan på andra kvinnor på samma sätt som de tar sig an killar. Går de på andra tjejer är de mer sakliga "vill ni skicka gratis sms tjejer?" I stället för "tjenare killar, hur är läget med er då? Snygg frisyr..." Roligast var ändå utanför ICA Maxi i förrgår då en riktigt snygg kvinnlig försäljare sa till en rätt ful sak att. "Skulle du ha en sån här telefon med vårat abonemang skulle du kunna SMS:a , mig t.e.x. HUR mycket du ville...och det skulle inte kosta dig NÅGONTING" såg senare att han stod och skrev på papper där.

Har testat när de frågar vilket abonemang man har till telefonen. "Ringer på jobbets 010 nummer för jag kör timmerbil/skogsmaskin..." då lägger de ner, gör de inte det så kan man höra vad de har för erbjudande om gratisprylar såsom headset, dual-kort, utrustning och kompabilitet med EcoLogdatorn... Kan de inte det vågar man inte skaffa nått.

Sen när de frågar vad man har för Internetabonemang så säger man att man inte har dator ännu. Men man blir glad och undrar vad de erbjuder för gratis bärbar enhet... Då svalnar deras intresse rätt fort och de vill bli av med en...
Det hakade en bekant, som själv är försäljare på volvo, på och stog länge och tjatade om gratis bärbar dator, de vart mäkta irriterade till slut. Då sa han "Nu vet ni hur alla andra här känner det när ni hoopar på dom." Tjejen kallade honom för tönt då när han gick därifrån. Det var kul.

Frågar de om vad man har för fast telefonabonemang så säger man att man bara har mobil, jobbetes med 010-nummer.


Hahaha. Det där var riktigt kul. Hah!
Citera
2011-01-05, 02:20
  #176
Medlem
sincerely-yourss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
Hur dryga får de bli fattar de inte ett nej, de tuggar och tuggar och tuggar även om man nonchalerar dem! Deras försäljning kan nog nästan räknas som trakaserier med deras mycket påflygna marknadsföringsmetod. De står ju på varedna galleria och köpcenter.

Hur ska man undvika dem om man måste gå förbi dem. De bokstavligen griper ju tag i en. Frågar de inte om mobilabonemang så frågar de om internetuppkoppling.

Lever de på total provision?
Finns det nå bra sätt att vara inte allt för elak men ändå avsnoppa dem?

Har börjat se dem som pissmyror och skadedjur! Dryga djävla idioter. Hur ska man göra för att då vara ifred?
Detta gör ju att man bara hatar Telenor!!!!!!!!!!! Gynnar dem knappast.

Klart att det gynnar.
Citera
2011-09-13, 00:55
  #177
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff

2. "Företaget har hand om min telefoni och betalar allt"

3. "Jag jobbar på Telia"

Vill du sätta dit dem och irritera dem är det alltid kul att prata med dem ett tag och säga "ja, det låter ju bra, jag går in på eran hemsida och beställer det imorgon. Då får du ingen provision va?"


2. Eftersom jag säljer till företag blir jag bara glad

3. Bättre kan det inte bli, dyrt och inte särskillt användarvänligt. "Det funkar.. Juh.. Vi har haft det länge?.." Kul att färre och färre håller fast vid Telia argumentet .

Sistnämnda, olika typer av försäljningar har olika priser. Butik är dyrare, men där får du se och prova alla produkter, internet skippar du lite avgifter, uppsökande försäljning vinner du mest på, men dammsugar säljarna har sabbat det rätt rejält.

ps, säljer Tele2 och inte Telenor. ds Hade gärna sålt Telenor om det inte vore så att dem var så kaxiga mot mig i supporten.
Citera
2011-09-13, 01:16
  #178
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Men är det inte så att många av dessa framgångssagor om Telenorförsäljare som drar in 80 000kr i månaden och rattar en Ferrari är skapade för att locka folk till branschen?

Drog in 10.000:- förra veckan och bäste säljare 15.000:- förra veckan. Jobbar dock på tele2, men summorna finns där.
Citera
2011-11-22, 17:03
  #179
Avstängd
Vart befinner sig telenor nu`? Ni eventförsäljare?

Letar efter en som skall ge mig ett schysst erbjudande, Finns det någon sida där man kan se var ni e?
Citera
2024-02-16, 18:27
  #180
Avstängd
Tjoenlais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Misslyckade och dumma i huvet är dom hela bunten.. fattar inte att ni bara säger inte intresserad och går vidare..

Människor är inte på sin vakt hela tiden och det är detta säljarna utnyttjar.
__________________
Senast redigerad av Tjoenlai 2024-02-16 kl. 18:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback