Flashback bygger pepparkakshus!
2007-02-24, 11:26
Medlem
JemyMs avatar
Psi Ops kom uppenbarligen till PS2, XBox och PC, men PC versionen recenserades inte av ngon spelsida jag knner till.

Jag satte just igng med det sjlv och undrar om nn annan spelat det. Det r inte ett spel jag sett ngon snacka om vilket r frvnande d det var bttre n vad jag frvntade mig och PS2 versionen har ftt ganska goda betyg.

Storyn r ganska bra presenterad. Man spelar Nick Scryer, en agent som blir hjrntvttad innan han blir utskickad fr att infiltrera psi-organisationen "The Movement". Han blir dock tillfngatagen och tvingas fly medans han lngsamt kommer ihg sina frmgor och vem han r.

Det bsta sttet jag kan beskriva speltypen r att blanda Metal Gear Solid med Jedi Academy. Som i Metal Gear Solid spelar man en specialagent som behver tillfrlita sig p stealth och tankefrmga fr att passera niverna, ven om det gr att skjuta loss ibland med. Men likt Jedi Academy fr man en drs med specialfrmgor som gr en vldigt mktig.

Bland frmgorna finns t.ex. Telekinesis (lyft upp och kasta omkring bde prylar och fienden), Fjrrskdning (fr att kolla omrden innan man gr in i dem) och Pyrokinesis (stta eld p saker). Frutom stealth behver man ofta anvnda just dessa frmgor fr att ta sig frbi omrden som framstr som mjliga. Slng runt fienden med telekinesis medans du r gmd p en sker plats, frvirra turrets genom att slnga saker t andra hllet, nyttja fjrrskdning fr att kolla p fiendens rrelsemnster s du vet nr det r dags att g frammt etc.

Spelet har dock en bizarr bug som r vrt att knna till. Om du forcerar Vertikal Sync av i Nvidia's drivrutiner s kommer du att d nr du klttrar i stegar.

Nn som spelat det och vill hlla med om att det r spelvrt eller sga att det r kass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in