Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Tidigare i tråden har även mammans dåvarande manlige vän TW nämnts men verkar, vad jag kunnat hitta, vagt utredd. Han avfärdas med motiveringen att han och mamma A-C åkte hemifrån tillsammans den morgonen. Jag vill inte alls peka åt något håll och håller i väsentliga delar med om att LA har oddsen emot sig, men eftersom föräldrar hör till den första krets som misstänks när det händer ett barn något, så är det märkligt att A-C och TW tycks vara varandras alibi och att polisen därmed släppte det.
Rätt, föräldrar misstänks först när det händer ett barn något, sedan andra närstående.
TW är ordentligt utredd. Han har ett gott alibi från flera arbetskamrater på vårdskolan som sett honom där då brottet begicks. AC är
inte hans alibi, och även hon har alibi som måste anses trovärdigt.
LA, även han tidigare närstående till Johan som mammans 'vän' och boende i deras lägenhet, däremot har inget sådant och ljuger som ett troll upprepade gånger, vilket är bevisat. Jag upprepar också, LA hade sett till att behålla minst en nyckel till Johans och mammans bostad.
LA hade både möjlighet och motiv - och en vit Amazon med reg. nr. som började på AEG.
Sorgligt och för jävligt att den då gällande preskriptionstiden har gått ut för mord/dråp. Johan saknas fortfarande så jag hoppas att man fortsätter att leta.
Missing People kanske borde kallas in, de har ju visat sig ganska skickliga.