2007-02-25, 22:27
Medlem
toMishs avatar
Självklart påverkar hennes personlighet hennes attraktivitet. Det är omöjlig för en människa att ge en objektiv syn på vad skönhet är. Därför spelar andra faktorer in, såsom personlighet, namn, status etc. in.
Citera
2007-02-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirex
Jag undrar detta för jag kom in i en diskusion om detta med min typ flickvän. Hon hävdade att om en hyfsad snygg kille blev eller var arogant så skulle hon uppfatta honom som inte lika snygg. Jag hövde att hon var dum och att en presons utsende och personlighet är olika saker, om jag mötte en kvinnlig hitler och hon var het så skulle jag fortfarande tycka att hon var het fast hon hade genomruten personlighet.

Så vad tror ni? Är detta en köns skillnad? Eller har jag bara jävligt fel ?
'

Din tjeje har rätt grabben. En skit snygg kille som beter sig som ett svin blir mindre snygg . En hyffsad snygg kille som är rolig charmig och snäll blir snyggare
Citera
2007-02-25, 23:14
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteHeart
så glöm för guds skull inte att besöka gymmet pojkar

Skall försöka komma ihåg de vännen...

Ontopic: Visst påverkas utseendet av hur personen är, de tjejer jag tyckt var snyggast i min omgivning har kanske sett ganska medelmåttiga ut första gången jag lade ögonen på dem. Men med en personlighet bakom kan en 7-a bli en 9-a (Nu snackar jag skala 1-10)
Sen är min skala inte den vanliga 1-10 utan snarare 1-9 där sista poänget bara kan delas ut om personligheten klaffar.
Notera också att 9or kan reduceras kanske till 6or om personlighet, attityd, intelligens osv är åt helvete.
Citera
2007-02-25, 23:22
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Däremot tror jag det är en könsfråga. Ni killar ser bara tjejen och hennes yttre kvaliteter, inte hennes åsikter. Har hon bara schysst kropp och en kåt blick så hör ni knappt vad hon säger ju!

mm exakt så är det, inte... mina tjejkompisar känns mycket mer ytliga än vad jag själv är iaf. Stilen gör sjukt mycket för mig, samt attityd då. Jag menar rent objektivt så brukar inte punk tjejor och liknande va lika heta som "cheerleader" typen. Men jag tycker ändå de är hundra gånger hetare.

Lyssnar alltid på tjejer oavsett hur det ser ut för övrigt.. (när de har vettiga saker att säga dvs.) "snygga" tjejer brukar ju inte ha så mycket att tillföra ändå
Citera
2007-02-25, 23:31
Medlem
Hmm drar slutsatsen att det är en köns fråga. Tjejer ser annorlunda på det här. Personligen så tycker jag det är helt logiskt att en människa bara ser ut på ett sett och alltså betraktas på ett sett, som inte går att ändra på beroende på personlighet.
Citera
2007-02-25, 23:36
Medlem
tweek_s avatar
Tveklöst. Ibland blir jag direkt avtänd när ett riktigt hett objekt fått komma till tals och visat prov på nära nog provocerande låg IQ. Och vice versa, tjejer med ganska alldagligt utseende kan bli väldigt attraktiva om de har en fin personlighet. Således är det svårt att se objektivt på tjejer man känner, varför kompisar ibland blir förvånade över att man tycker att X är attraktiv när hon i själva verket är högst medelmåttig, med nyktra ögon sett. Vi brukar alltid komma fram till att vi är mer ense om tjejers utseende när vi bara kommenterar främlingar.
Citera
2007-02-26, 04:34
Bannlyst
Absolut.

Tjejer som är "snygga" och som har hemsk personlighet går fetbort.
Citera
2007-02-26, 05:13
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZombieCannibal
Vadan detta? Trodde alla töser gillade tränade boys?
Nej vi är få till antalat skulle jag tro men vi finns .
Samma för mig, en kille som vet tex om att han är snygg och spelar på det(player) ser jag bara ner på, inget att ha, inte ens till sex då de är kassa och bara tänker på sig själv och att deras biceps och magmuskler ser snygga ut när de pumpar Hahaha nee såna kroppsfixerade snygga losers är inget för mig.
Iofs är min kille jag har nu sjukt snygg, men han tycker det inte själv och har absolut inga muskler att skryta med(ta inte illa upp om du läser du är anonym ingen vet vem du är och hade du haft muskler hade du inte tänt mig lika hårt)Han är bara smal, lite muskler klart han har men inga synliga direkt, så länge han kan flytta mig när jag deckat, till sängen, så är jag nöjd.
Sen gillar jag iofs om killar har lite mage, inte ölmage men lit putmage som man kan gosa med.

Nu blev ja kanske lite OT men vad jag ville komma fram till är att killar som pumpar på gymmet och sen går i spänniströjor och tycker de är guds gåva till kvinnorna bara för deras muskler tänder mig inte det minsta. De är som sagt bara patetiska.
Citera
2007-02-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Nu blev ja kanske lite OT men vad jag ville komma fram till är att killar som pumpar på gymmet och sen går i spänniströjor och tycker de är guds gåva till kvinnorna bara för deras muskler tänder mig inte det minsta. De är som sagt bara patetiska.

Vad tycker du om kilalr som pumpar på gymmet och går i spänntröjjor men beter sig precis som alla andra"normala" killar ? Är det strandraggare du pratar om?
Citera
2007-02-26, 14:32
Medlem
cocoss avatar
Självklart!

Killar som är svin är bara fruktansvärt oattraktiva även om de skulle råka se ut som Johnny Depp.

Killar som är söta och roliga får mig på fall.
Citera
2007-02-26, 15:46
Bannlyst
Jag har varit med om det flera gånger, att en tjej som endast ser okej ut, blir vackrare och vackrare för varje gång man träffar henne.

Sedan har jag också varit med om det motsatta. Det var en brud på skolan som jag tyckte såg bra ut, men sen när jag insåg vilken jävla bitch hon var, så sjönk hon i mina ögon.
Citera
2007-02-26, 17:02
Medlem
Ja.
Om jag skulle bli bekant med en halvsnygg tjej med fantastisk personlighet och en übersnygg tjej som aldrig säger någonting så skulle jag lätt tycka att den förstnämnda tjejen var mycket snyggare.

Jag kan dela med mig av en intressant erfarenhet också:
en gång spanade jag in en väääldigt snygg tjej i min klass, och när jag upptäckte vilken kass personlighet hon hade så tyckte jag plötsligt att hon var halvful.

Tänkvärda grejor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in