• 1
  • 2
2007-02-25, 21:20
Medlem
Jag undrar detta för jag kom in i en diskusion om detta med min typ flickvän. Hon hävdade att om en hyfsad snygg kille blev eller var arogant så skulle hon uppfatta honom som inte lika snygg. Jag hövde att hon var dum och att en presons utsende och personlighet är olika saker, om jag mötte en kvinnlig hitler och hon var het så skulle jag fortfarande tycka att hon var het fast hon hade genomruten personlighet.

Så vad tror ni? Är detta en köns skillnad? Eller har jag bara jävligt fel ?
Citera
2007-02-25, 21:25
Medlem
Giggis avatar
Absolut kan man bli snyggare eller fulare beroende på personlighet. En kille som ser bra ut men har riktigt dålig attityd tappar man snart intresset för och han är inte längre lika snygg. En kille som är lagom snygg men som attraherar en genom sin personlighet blir snabbt mycket snyggare!

Däremot tror jag det är en könsfråga. Ni killar ser bara tjejen och hennes yttre kvaliteter, inte hennes åsikter. Har hon bara schysst kropp och en kåt blick så hör ni knappt vad hon säger ju!
Citera
2007-02-25, 21:26
Bannlyst
Definitivt.
Citera
2007-02-25, 21:33
Medlem
Giggi jag tror du missuppfattar. Man kan se båda. Tillexempel om man har en snygg tjej som är otrogen så tycker man hon är rutten och gör slut, fast det ändrar ju inte att man tycker hon är snygg! Hon har ju samma heta kropp. Tjejer verkar på nått lömskt sätt sammakoppla personlighet till kropp. Om en tjejs kille hade varit otrogen så tycker hon sen att han är fulare. ???

Hmm nu när jag tänker på att, är det därför tjejer anser vissa personlighets grejer som att vara smart och annat som sexigt?
Citera
2007-02-25, 21:34
Medlem
Durkslags avatar
Absolut!
Väldigt mycket beror på ens attityd.
Citera
2007-02-25, 21:41
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirex
Giggi jag tror du missuppfattar. Man kan se båda. Tillexempel om man har en snygg tjej som är otrogen så tycker man hon är rutten och gör slut, fast det ändrar ju inte att man tycker hon är snygg! Hon har ju samma heta kropp. Tjejer verkar på nått lömskt sätt sammakoppla personlighet till kropp. Om en tjejs kille hade varit otrogen så tycker hon sen att han är fulare. ???

Hmm nu när jag tänker på att, är det därför tjejer anser vissa personlighets grejer som att vara smart och annat som sexigt?

Killen jag precis avslutat en otrohetsaffär med, jag var hans ovetande älskarinna, blev genast aningen fulare när han avslöjade att han hade fru och barn. Jag tyckte han såg sliten och ofräsch ut och plötsligt var inte rynkorna runt ögonen charmiga längre. Det kanske blir lite psykist, men så är det iaf för mig!

Och ja, det är därför personlighets-grejer, som du säger, anses vara sexigt av många tjejer.
Citera
2007-02-25, 21:43
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Snygga tjejer som säger puckade saker blir genast mycket mindre attraktiva i mina ögon.
Citera
2007-02-25, 21:51
Medlem
Hmm, kan bara dra slutsatsen att jag är annorlunda . Jag har alltid sett riktigt hur mina partnes ser ut, alltid igenom förhållandet så ser jag samma sak som attraktivt eller oattraktivt, kanske lite klumpigt uttryckt men hoppas ni förstår. Som ett grovt exempel tillexempel om jag har en tjej som är lite överviktigt så är jag medveten om det genom hela förhålladnet och skulle inte efter avslutat förhållande tycka att hon vore jätte tjock och ful för det.
Citera
2007-02-25, 22:00
Medlem
WhiteHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Absolut kan man bli snyggare eller fulare beroende på personlighet. En kille som ser bra ut men har riktigt dålig attityd tappar man snart intresset för och han är inte längre lika snygg. En kille som är lagom snygg men som attraherar en genom sin personlighet blir snabbt mycket snyggare!

Däremot tror jag det är en könsfråga. Ni killar ser bara tjejen och hennes yttre kvaliteter, inte hennes åsikter. Har hon bara schysst kropp och en kåt blick så hör ni knappt vad hon säger ju!

absolut, visst är det så. med vissa undantag givevis. men generellt sätt så tror jag att det är könsrealterat. men för den saken skulle betyder det ju inte att en bra personlighet att rädda en ful kille. en sjyst och charmig personlighet kan göra mkt, men inte allt!
så glöm för guds skull inte att besöka gymmet pojkar
Citera
2007-02-25, 22:04
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteHeart
absolut, visst är det så. med vissa undantag givevis. men generellt sätt så tror jag att det är könsrealterat. men för den saken skulle betyder det ju inte att en bra personlighet att rädda en ful kille. en sjyst och charmig personlighet kan göra mkt, men inte allt!
så glöm för guds skull inte att besöka gymmet pojkar

Men det är ju ganska relativt vad man attraheras av. Jag faller tex inte för tränade killar. Vill inte ha en tjockis, men en sund, lagom stor kille attraherar mig mer än en vältränad kille med hårda biceps och ett sex-pack!
Citera
2007-02-25, 22:11
Medlem
WhiteHearts avatar
Citat:
Men det är ju ganska relativt vad man attraheras av. Jag faller tex inte för tränade killar. Vill inte ha en tjockis, men en sund, lagom stor kille attraherar mig mer än en vältränad kille med hårda biceps och ett sex-pack!

nä du gillar ju 15åringar
nämen klart att det är olika, är väl dock vanligare med din syn på hur en kille ska se ut. och inget fel med det, fler belgien blue (stavning?) åt mig
Citera
2007-02-25, 22:16
Bannlyst
Citat:
Vadan detta? Trodde alla töser gillade tränade boys?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in