Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-26, 22:48
Medlem
Tråden med varför kvinnor inte bör ta/ha körkort stängdes ju tyvärr.

Men jag tog denna bilden idag på vår parkering. Ägaren är en kvinna:
http://img96.imageshack.us/my.php?image=bild001no4.jpg

Är det överhuvudtaget möjligt att stänga tankluckan utan att märka att tanklocket hänger utanför?

För övrigt kan jag säga att min sambo öppnade bagageluckan med nyckeln i närmare ett år innan jag frågade varför hon gjorde så. Hon sa då att det var jobbigt att öppna förardörren och trycka på knappen till bagageluckan.
Jag sa till henne då att det fanns en knapp på hennes nyckel till att öppna bagageluckan (min bil är familjebilen så jag lade aldrig märke till detta tidigare).

Den minen hon fick när hon insåg hur jävla korkad hon varit över att inte ha lagt märke till denna knappen (eller iaf fattat vad den var till för) var obetalbar.

Fyll på med era egna historier där dom har försökt byta däck, verkstadsbesök, besök på besiktningen mm mm.
Citera
2007-02-26, 23:26
Medlem
johnny-62s avatar
Kommer att tänka på en kvinna som vart intervjuad för några år sen ang dom höga bensinpriserna.
För hennes del spelade det ingen roll vad bensinen kostade för hon tankade i alla fall bara för 100:- i veckan..
Citera
2007-02-27, 00:47
Medlem
tjaboooos avatar
bilden funkar inte, får felmeddelande.
Citera
2007-02-27, 01:06
Medlem
Konrad Haifas avatar
Jodå, idag körde jag genom en korsning där rödljusen av okänd anledning var avstängda. Jag smög in i korsningen med företräde, naturligtvis måste jag tvärnita eftersom en trafikant med väjningsplikt körde rakt ut, obekymrat. Naturligtvis en kärring, 50+.

Borde smällt med henne, det var inte ens min bil...
Citera
2007-02-27, 01:09
Medlem
micaeles avatar
Det är ju nästintill självsägande och underförstått, men att se kvinnor (i alla åldrar) försöka fickparkera är alltid en upplevelse.

Har otaliga gånger iakttagit kvinnors eskapader på parkeringplatser och trafikerade gator, bara för att sjutton försök senare se dom åka därifrån med en ordentlig rivstart.
Citera
2007-02-27, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är ju nästintill självsägande och underförstått, men att se kvinnor (i alla åldrar) försöka fickparkera är alltid en upplevelse.

Har otaliga gånger iakttagit kvinnors eskapader på parkeringplatser och trafikerade gator, bara för att sjutton försök senare se dom åka därifrån med en ordentlig rivstart.

blä
Citera
2007-02-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

När vi varit på tex middag där jag druckit och hon kört hem så byter vi plats när det är dax att backa in i garaget. Dvs hon litar mer på att jag får in bilen full än att hon får in den nykter.

Fickparkering inträffar aldrig för henne.
Citera
2007-02-27, 09:46
Medlem
hah, satt och tog mig lite bira inne på en krog för några dagar sen. Ser man en kärring runt 50år som skulle fickparkera, Först lyckas hon hamna på trottoaren och gör ett nytt försök, denna gången backade hon ist in i bakomvarande parkerad bil, hon gav upp..
Citera
2007-02-27, 10:50
Medlem
karloskars avatar
Min fru är från Paris...

Han spöar mig och alla andra svenskar i fickparkering.

Detta är deprimerande och kommer antagligen leda till alkoholism för min del.
Citera
2007-02-27, 10:56
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karloskar
Min fru är från Paris...

Han spöar mig och alla andra svenskar i fickparkering.

Detta är deprimerande och kommer antagligen leda till alkoholism för min del.

Din fru är en han?
Citera
2007-02-27, 11:10
Medlem
karloskars avatar
Nu blev hon visst det

Freudiansk felskrivning

Ännu ett skäl att ta till flaskan
Citera
2007-02-27, 11:54
Medlem
Hardtails avatar