Jag har lst den frsta boken - Ender's Game som jag uppskattade, frgan r nu om jag skall investera pengar och tid i att lsa resternade bcker i serien (eller den 2:a delen iaf). P bokhandeln fick jag hra att den frsta boken var bra vilket var lite oroande d det r en serie p 8 bcker som jag frstr det.
Kan ni som lst serien bertta lite kortfattat vad som hnder och om de efterfljande bckerna r av samma klass som frsta delen.
!VARNING! Del av slutet p frsta boken!
Jag utgr frn att Ender hittar ett hem fr den nya drottningen och att det uppstr ngon form av konflikt kring detta i framtiden. Samt att den lille pojken Abra kommer att f ngon framtrdande roll i kommande bcker.
D var det dags fr mig att skriva B-uppsats, och jag hade tnkt analysera novellen Oackompanjerad sonat av Orson Scott Card. Det jag vill veta r allts om ngon hr vet om det finns ngra vetenskapliga texter, biografier eller annan litteratur om honom som ni kan rekommendera? Det kan ju finnas i olika antologier som kan vara svra att hitta utan att veta var man ska leta. Vore tacksam fr hjlp!
Jag lste just ut den hr boken och tycker den var fullkomligt fantastisk, troligtvis den mest minnesvrda bok jag ngonsin lst. Jag fullkomligt rs som jag lste de sista sidorna.
r det ngon annan som har lst den? Vad tyckte ni om den? r jag ensam om att tycka att det r ett msterverk?
Den r mycket bra. Jag vill dock varna fr de vriga bckerna i serien, de gr frn dliga (bok tv ) till katastrofalt dliga (bok 3 och 4, sedan slutade jag lsa dem).
Jag rkar ha dem alla i poketform och kommer nog plja igenom den nrmaste veckan, kanske tar mig tv veckor. Har sett VLDIGT blandade sikter om tvan och trean, medan fyran verkar vara ganska enhlligt bedmd som medioker. r dock alldeles fr nyfiken p fortsttningen fr att kunna stanna nu.
Jag rkar ha dem alla i poketform och kommer nog plja igenom den nrmaste veckan, kanske tar mig tv veckor. Har sett VLDIGT blandade sikter om tvan och trean, medan fyran verkar vara ganska enhlligt bedmd som medioker. r dock alldeles fr nyfiken p fortsttningen fr att kunna stanna nu.
Vnta bara tills du kommer till frordet dr frfattaren frklarar att hans ambition r att skapa mormonsk litteratur.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!