Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2024-10-04, 00:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det finns ett ftal typer av pommes som kan bli goda i ugn, men de r f. Det enklaste och snabbaste r att fritera. Och ger bst resultat.
Citera
2024-10-05, 12:21
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Ister r vl en ren naturprodukt medans de dr blocken av kokosfett r fullhrdat. Ister fr mig tack.
Jo, men d kan du ju testa snt dr kokosfett som sljs p glasburk, som har varit flytande men stelnat i rumstemperatur.
Jag vet inte hur mycket varmare det behver bli fr att det ska bli som sirap igen.

Du hade kunnat kpa p dig ngra sdana burkar och ha i din gryta.
Och sen provar du att hlla i ngot fr att se hur det blir. Tex en kotlett, en nve rkor, en svamp med frityrskal.
S att du mrker av skillnaden allts, och ser vilket som r bst.

Jag har ju en teori, som jag aldrig vgat testa, att kokosfett kan ge en minst lika hgklassig frityr som med ister.
Men jag vet inte, och drfr fr du bli vr testperson.
Citera
2024-10-05, 12:31
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jo, men d kan du ju testa snt dr kokosfett som sljs p glasburk, som har varit flytande men stelnat i rumstemperatur.
Jag vet inte hur mycket varmare det behver bli fr att det ska bli som sirap igen.

Du hade kunnat kpa p dig ngra sdana burkar och ha i din gryta.
Och sen provar du att hlla i ngot fr att se hur det blir. Tex en kotlett, en nve rkor, en svamp med frityrskal.
S att du mrker av skillnaden allts, och ser vilket som r bst.

Jag har ju en teori, som jag aldrig vgat testa, att kokosfett kan ge en minst lika hgklassig frityr som med ister.
Men jag vet inte, och drfr fr du bli vr testperson.
Jag har kallpressad kokosolja, men den smakar kokos och r ganska dyr. Steker pannkakor i den ibland, blir vldigt bra. Men ister r billigare och har traditionellt anvnts till fritering. Friterar i ister eller frityrolja. Men bara vid festligare tillfllen eftersom det inte r s nyttigt och ganska omstndligt att hlla p med.
Citera
2024-10-05, 20:58
Medlem
Sladdarens avatar
Airfryer metod som ni kan testa ...

https://www.youtube.com/watch?v=yw--...nel=ChrisYoung

Fr ni som gillar djupfriterat

https://www.recipetineats.com/french-fries/
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera