• 1
  • 2
2007-03-02, 00:55
Medlem
puberts avatar
Det är som såhär att min polare är ganska extremplayer. Han är just nu "ihop" med 3 eller 4 tjejer på samma gång. Detta gillar givetvis inte jag då jag är emot sånt här, men som den lojala kompis jag är så har jag sagt "att dom är bara kompisar vad jag vet" varje gång någon tjej frågar mig om någon annan tjej han umgås med.

Nu är det så att han är ihop med en tjej som jag pratat en del med och hon verkar vara en riktigt bra tjej, så jag tycker det är synd att han håller på såhär mot henne, han är "ihop" med iaf 2 andra tjejer samtidigt. (han säger "jag älskar dig" till allihop(!) )

På lördag ska jag, tjejen ifråga och min polare festa ihop på en större fest. Frågan är vad jag ska göra, vill inte att han fortsätter såhär. Jag vill inte berätta vad han håller på med för någon av tjejerna, så kan jag inte göra mot min kompis, vi är ändå ganska bra vänner. Att säga åt honom att lägga av fungerar inte heller, det vet jag att han inte skulle göra.

Till saken hör att han blir lätt ganska arg om man lägger sig i vad han håller på med (dock anser jag mig ha lite att säga till om då jag hjälpt han ganska mycket genom att hålla käften vid det här laget).

Jag skulle ju kunna säga till han på lördag att antingen lägger han av eller så gör jag det åt honom, dock är jag ganska säker på att det skulle förstöra vår vänskap.

Tjejen ifråga kommer även att vara med mig under hela lördagen fram tills festen på kvällen.

Några tips på vad jag ska göra?

(och nu kommer garanterat någon mupp säga "äh fan, unna han lite kul, låt han hållas". Men nej, jag har gott unnat honom detta fram tills nu, men jag pallar inte att bara sitta och se på när han gör såhär mot en tjej som faktist är riktigt jävla rar och snäll och verkar ha ett riktigt hjärta av guld.)
Citera
2007-03-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Det är som såhär att min polare är ganska extremplayer. Han är just nu "ihop" med 3 eller 4 tjejer på samma gång. Detta gillar givetvis inte jag då jag är emot sånt här, men som den lojala kompis jag är så har jag sagt "att dom är bara kompisar vad jag vet" varje gång någon tjej frågar mig om någon annan tjej han umgås med.

Nu är det så att han är ihop med en tjej som jag pratat en del med och hon verkar vara en riktigt bra tjej, så jag tycker det är synd att han håller på såhär mot henne, han är "ihop" med iaf 2 andra tjejer samtidigt. (han säger "jag älskar dig" till allihop(!) )

På lördag ska jag, tjejen ifråga och min polare festa ihop på en större fest. Frågan är vad jag ska göra, vill inte att han fortsätter såhär. Jag vill inte berätta vad han håller på med för någon av tjejerna, så kan jag inte göra mot min kompis, vi är ändå ganska bra vänner. Att säga åt honom att lägga av fungerar inte heller, det vet jag att han inte skulle göra.

Till saken hör att han blir lätt ganska arg om man lägger sig i vad han håller på med (dock anser jag mig ha lite att säga till om då jag hjälpt han ganska mycket genom att hålla käften vid det här laget).

Jag skulle ju kunna säga till han på lördag att antingen lägger han av eller så gör jag det åt honom, dock är jag ganska säker på att det skulle förstöra vår vänskap.

Tjejen ifråga kommer även att vara med mig under hela lördagen fram tills festen på kvällen.

Några tips på vad jag ska göra?

(och nu kommer garanterat någon mupp säga "äh fan, unna han lite kul, låt han hållas". Men nej, jag har gott unnat honom detta fram tills nu, men jag pallar inte att bara sitta och se på när han gör såhär mot en tjej som faktist är riktigt jävla rar och snäll och verkar ha ett riktigt hjärta av guld.)
säg sanningen till samtliga inblandade,om du är hans riktiga vän vilket jag förutsätter att du är så kommer han att förstå dig,kanske inte direkt utan med tiden.sen har du en kompis som du vet respekterar dina åsikter.
Citera
2007-03-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
säg sanningen till samtliga inblandade,om du är hans riktiga vän vilket jag förutsätter att du är så kommer han att förstå dig,kanske inte direkt utan med tiden.sen har du en kompis som du vet respekterar dina åsikter.

Alls icke. Gratulera honom till hans rika könsumgänge. Du borde lära dig att behärska din avundsjuka.
Citera
2007-03-02, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Alls icke. Gratulera honom till hans rika könsumgänge. Du borde lära dig att behärska din avundsjuka.
Avundsjuka tror jag icke är fallet,se deras vänskap som ett maratonlopp istället för ett 100 meters lopp.ärlighet om vad man tycker och tänker varar längst.
Citera
2007-03-02, 01:03
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M

Det här har inte ett dugg med avundsjuka att göra, jag befinner mig i ett nystartat förhållande och är kär som aldrig förr, så jag är inte ett dugg avundsjuk, jag skulle utan problem kunna göra samma sak som han om jag ville.

Jag råkar faktist för en gångs skulle bara känna lite medmänsklighet då jag på senare tid har återfått tron på det goda hos en del människor.
Citera
2007-03-02, 01:05
Medlem
Quorthons avatar
Är han en riktig vän så lär han lyssna på vad du har att säga och vad du tycker. Fortsätter han lika och bryter kontakten med dig så är han en "vän" som i alla fall jag skulle kunna vara utan
Citera
2007-03-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är han en riktig vän så lär han lyssna på vad du har att säga och vad du tycker. Fortsätter han lika och bryter kontakten med dig så är han en "vän" som i alla fall jag skulle kunna vara utan
Håller med, nästan i alla fall. Fortsätter han likadant är det du som ska bryta kontakten med honom, eftersom du uppenbarligen är besvärad av situationen.

Prioritetsordning:
1. Dig
2. Din vän
3. Tjejerna

Säg alltså inget till tjejerna, hade varit fett respektlöst mot din vän.
Citera
2007-03-02, 01:12
Medlem
Be_Reals avatar
är han en riktig vän så ber han dig sluta vara så j - a mesig eller så ber han dig dra...
Citera
2007-03-02, 01:13
Medlem
Be han flytta till utlandet om han ska ha mer än en fru.
Jag skulle personligen aldrig kunna göra nåt som att säga till en tjej att hon är den enda och bakom hennes rygg ha nån/flera andra. Skulle kännas riktigt fel i mitt hjärta. Usch!
Tkr inte synd om din vän utan snarare töserna som får sina hjärtan krossade om det kommer fram (om dom nu var inriktade på ett förhållande).

Hade jag varit du hade jag sagt till vännen att det är dags att stila sig. Det kommer aldrig bli bra i slutändan...
Citera
2007-03-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold dead nezh
Håller med, nästan i alla fall. Fortsätter han likadant är det du som ska bryta kontakten med honom, eftersom du uppenbarligen är besvärad av situationen.

Prioritetsordning:
1. Dig
2. Din vän
3. Tjejerna

Säg alltså inget till tjejerna, hade varit fett respektlöst mot din vän.
är man en vän om man inte kan säga vad man tycker till de inblandade, i mina ögon nej ,om han tycker att hans vän gör fel så är det i mitt tycke helt ok att tala om för de inblandade vad som händer,riktig vänskap överlever och blir starkare av sådan ärlighet.
Citera
2007-03-02, 01:16
Medlem
Burtons avatar
Snacka med honom, är väll fan inte så farligt. Säg att du tycker han är omoralisk eller vad du nu tycker. Han kan säkert bli sne på dig men han lär ju inte säga upp er vänskap.
Säg att du inte tänker ljuga åt honom mer men du behöver ju inte skvallra. En lösning alla vinner på? Så frågar tjejerna om han är med flera så kan du med gott samvete säga ja då din vän vet om det.
Citera
2007-03-02, 01:16
Medlem
En fruktpizzas avatar
Inte din sak att säga...

Problemet är troligen att du har känslor för denna tjejen och ser din vän som ett hinder för att du skulle kunna bli mer än vän med henne. Det är det första. Det andra då? Jo, du har absolut ingen skyldighet - eller rätt - att berätta något överhuvudtaget!!! Tro inte i din enfald att din "vän" kommer att säga: "Oj! DET har du verkligen rätt i! Vad håller jag på med?! Jag skall genast berätta för samtliga berörda vilket svin jag är. Efter detta så kommer jag att vara monogam för resten av livet. Förlåt kära Pubert!"

Låt din vän och hans olika damer leva det liv som de förtjänar. Även om det är tragiskt när det finns ovetandes tjejer med i bilden. Det enda som kommer att ske när du lättar på orden, det är att du kommer att hamna i en massa ytterligare problem. Är det värt detta? Om din vän försöker få dig att täcka upp för honom när han är ute och snaskar runt, så säg bara: "Låt inte mig bli drabbad av detta, eller att du försöker få mig att ljuga för att klara dig. Det är dina problem - inte mina. Håll mig utanför detta är du snäll!"

Kort sagt, sätt dig över detta!

Hoppas att det går bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här