• 1
  • 2
2007-03-02, 07:53
Medlem
tanninens avatar
Nu har det kärvat sig riktigt ordentligt..Jag har varit inne på vissa sidor då och då under vår relation som har varit i cirka 1 år..nu fick hon reda på det och konfronterade mig med det..sidorna jag har varit inne på har varit break.com och deras galleri med tjejer. när vi har pratat om varför jag gjorde det så sa jag att jag bara kännde för att trycka på länken och att jag tyckte att vissa tjejer var snygga. efter många tårar och diskussioner så gick hon och la sig i sängen för att sova och jag var uppe och tänkte till typ 23 och sen gick jag in i vårt sovrum och så började jag prata om det och hon gav mig en chans att säga att jag inte skulle titta på sånt igen men jag tog den inte för jag svarade "jag får väl flytta" när hon frågade vad vi skulle göra..efter mitt idiotiska svar så sa hon att då är det du som gör slut med mig..jag fick läsa lite i hennes dagbok som hon har när hon mår dåligt och det var det värsta jag någonsin läst, kanske för att jag aldrig sårat henne på det här sättet. hon säger att hon älskar mig över allt annat samtidigt som hon äcklas av mig och jag vet att jag älskar henne över det normala...så frågan är nu vad ska jag göra?
Citera
2007-03-02, 08:05
Medlem
filofaxs avatar
Förlåt om jag är okänslig. Men jag ser ju lite kallare på det hela och.. om hon flippar sådär för några sidor så kanske det är lika bra. Jag tycker faktiskt att det är HON som ska ta tag i sig själv. Du har rätt att ha ett privatliv, dina tankar är faktiskt privata och likaså din fantasi. Nu vet ju jag inte vad det är för sidor du har varit inne på, jag förstår ju om hon reagerar om det är barn/djur/nån jävla dvärgporr men ja..

Jag har också reagerat som din tjej, då var jag ÄNNU yngre och lite svartsjuk av mig. Jag har till slut fattat att det inte har med mig att göra för fem öre, och det är väldigt skönt. Hoppas att din tjej också kommer till den insikten. Både för hennes och din skull.

Lycka till, hoppas det blir bra på ett eller annat sätt. Har ni varit tillsammans länge?

Edit: Sen ska man inte säga och testa saker man inte menar. Exv. "Jag flyttar". Om du inte tänker flytta, säg inte så då.
Edit2: Nu vet du ju hur hon reagerar.. får det dig att tänka annorlunda nästa gång? Har ni snackat om det här innan? Visste du att hon ogillade det så starkt? Delar ni dator? Snokade hon eller var du extremt odiskret och lämnade genvägar på skrivbordet?
Citera
2007-03-02, 11:33
Medlem
Jag tänkte direkt att du hade varit inne på dejtingsidor eller liknande, men gallerierna på Break!?

Att kolla tjejer på nätet är ett privilegium. Visst, du behöver inte göra det när hon är hemma, eller lämna historiken kvar, men hon är bara överkänslig. Ta ett snack med henne och förklara att du älskar henne, och att alla killar ser på porr ibland och att det inte har med deras partner att göra. Hon måste acceptera. Hade varit riktigt trist att behöva göra slut för en sådan skitsak.

För övrigt hade det kanske gjort er gott om ni flyttat isär ändå?
Citera
2007-03-02, 11:38
Medlem
Apspektakels avatar
Tjejer verkar inte riktigt förstå att _alla_ (99,9 % iaf) killar kollar på porr och liknande.
Dom verkar heller inte förstå att tjejerna på datorn bara är tjejer på datorn, dom "finns inte på riktigt".
Citera
2007-03-02, 12:04
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Tjejer verkar inte riktigt förstå att _alla_ (99,9 % iaf) killar kollar på porr och liknande.
Dom verkar heller inte förstå att tjejerna på datorn bara är tjejer på datorn, dom "finns inte på riktigt".

Nä precis.. tjejer har svårt att acceptera detta. För det första känner de sig bedragna för det andra så är alla tjejer där jätte utsatta blir våldtagna dagligen, knarkar som svin och har försökt ta sitt liv minst 10 ggr.

Visst finns det offer inom porren men långt ifrån alla är ju det.

Sen som sagt.. _ALLA_ killar kollar på porr, har aldrig träffat någon som inte gör det. Sen hur de gör det och i vilken utsträckning varierar ju. Att ens kille kollar på porr någon gång ibland får nog tjejer lära sig acceptera så som samhället ser ut. Sen kanske de inte vill ha någon som missbrukar porr och kollar utav helvete..

ONT: Tråkigt att det blev som det blev, om du vill ha ihop det igen så får du väl försöka förklara hur förhållandet mellan dig och porren är. Hur du verkligen känner för den och varför du kollar. Förstår hon inte så ja.. då blir det som det blir...
Citera
2007-03-02, 13:34
Medlem
WhiteHearts avatar
klart killar (och tjejer) kollar på porr, och det är deras en sak. att din tjej reagerade på detta är ju fruktansvärt löjligt. får man fråga hur gamla ni är?
att hon är osäker är det inga frågor kring, men hon kan inte ta ut det över dig.
så det jag tycker du borde fundera på är följande, om hon reagerar så här på en relativt harmlös händelse. hur tror du då hon kommer reagera i andra situationer?
sen tycker jag verkligen inte att du ska vika dig för hennes skull. vill du titta på porr är det upp till dig. är ingen dödsynd ska du veta, så ge inte vika för att hon inte kan hantera detta. problemet ligger på hennes sida, inte din. men visst du kanske sparar x-antal huvudvärkstabletter på att sluta titta på porr. och kanske blir det lung och ro i stugan ett tag. men med hennes osäkerhet kan du ju räkna med en hel del liknande problem.
Citera
2007-03-02, 20:02
Medlem
Kronans avatar
Jag tycker verkligen att du ska prata med den här tjejen.. Blir hon paranoid av att du kolla på lättklädda tjejer så har hon problem! Läser aldrig din tjej "tantsnuskböcker" eller kollar på kärleksfilmer?

Blir så trött på sånt här! Hon ligger säkert uppkuren i soffan ibland och tänker snusk som alla andra. Att döma dig som en sämre person för att du kollat på lite bilder är verkligen lågt!!
Citera
2007-03-02, 20:25
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Jag tycker verkligen att du ska prata med den här tjejen.. Blir hon paranoid av att du kolla på lättklädda tjejer så har hon problem! Läser aldrig din tjej "tantsnuskböcker" eller kollar på kärleksfilmer?

Blir så trött på sånt här! Hon ligger säkert uppkuren i soffan ibland och tänker snusk som alla andra. Att döma dig som en sämre person för att du kollat på lite bilder är verkligen lågt!!

Men uppenbarligen har de olika referensramar, hon far upp i 'taket' av att han vill titta på porr. Är själv kvinna och skulle ha svårt att min man kollade på porr ensam. Kanske kan du som startat tråden fråga om ni kan kolla tillsammans? Då blir det liksom inte i hemlighet du tittar och hon kommer kanske inte heller uppfatta de som att hon inte duger.
Vi är så tjejer, att vi behöver bekräftelse på att vi duger. Sen är ju killar och tjejers syn olika, killar tänder visuellt medan tjejer är mer känsloorienterade, oftast.

Sen att hota sig fram, eller säga något för att den andra ska be en stanna osv, är bland det värsta, men vet det är lätt att falla i. Det kan ge oerhörda konsekvenser och jag tror de enda rätta, om du vågar, är att visa henne tråden här, som betyder att du faktiskt bryr dig så mycket så du hellre är innee på FB och skriver om din girlfriend, än sitter och kollar på lättklädda flickor.
Citera
2007-03-02, 21:03
Medlem
Guldbäfers avatar
Uppfattar man porrtittande hos sin respektive som att man själv inte räcker till så letar man ju bara efter problem. Det är väl aldrig någon som väljer porren före tjejen?

Klart man förstår att tjejen reagerar, men det borde ju gå att reda ut. Det är liksom något man får lära sig att acceptera annars kan man inte fungera i ett normalt förhållande (om inte man ständigt ljuger ).

Att som tjej inte acceptera att det konsumeras porr, är lika idiotiskt som att en vegan inte accepterar att andra äter kött. Visst finns det en tanke bakom det, men att inte acceptera att en annan inte delar samma tanke leder bara till problem. Så ta ett snack med bruden du.
Citera
2007-03-02, 21:07
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Men uppenbarligen har de olika referensramar, hon far upp i 'taket' av att han vill titta på porr. Är själv kvinna och skulle ha svårt att min man kollade på porr ensam.

Men porr och lättklädda kvinnor är lite olika.Kan förstå om man blir sur av att killen hellre sitter och kollar på porr än är med tjejen men att kolla på lite bilder och att läsa café osv.. Har läst slitz och kollat på lättklädda tjejer sen jag var barn och tänker aldrig sluta med det..
Citera
2007-03-02, 21:23
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Men porr och lättklädda kvinnor är lite olika.Kan förstå om man blir sur av att killen hellre sitter och kollar på porr än är med tjejen men att kolla på lite bilder och att läsa café osv.. Har läst slitz och kollat på lättklädda tjejer sen jag var barn och tänker aldrig sluta med det..

Du kanske inte kommer vilja?! Iallafall så trodde jag att break.com var porr, är inte så insatt i ämnet.
Citera
2007-03-02, 21:34
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbäfer
Uppfattar man porrtittande hos sin respektive som att man själv inte räcker till så letar man ju bara efter problem. Det är väl aldrig någon som väljer porren före tjejen?

Klart man förstår att tjejen reagerar, men det borde ju gå att reda ut. Det är liksom något man får lära sig att acceptera annars kan man inte fungera i ett normalt förhållande (om inte man ständigt ljuger ).

Att som tjej inte acceptera att det konsumeras porr, är lika idiotiskt som att en vegan inte accepterar att andra äter kött. Visst finns det en tanke bakom det, men att inte acceptera att en annan inte delar samma tanke leder bara till problem. Så ta ett snack med bruden du.
Nja, snarare så kan man kanske likna det vid att någon som anser att köttätande verkligen är likställt med mord kan tycka att det är jobbigt om ens partner blir avslöjad som likätare?

Fånig liknelse förvisso, men det är bara så att vissa anser att porr/slitz/blabla är något man inte vill ha i sitt liv och har en motivering till det. Jag skulle inte precis bli tänd av att få reda på att min flickvän kollar porr när jag är borta. Hon skulle inte uppskatta om jag gjorde det. Alla killar kollar inte heller på porr i vuxen ålder.. Och det finns både män och kvinnor som tänder mer emotionellt än visuellt. Precis som motsatsen gäller för både män och kvinnor.

Även om jag kan tycka att det låter som en big deal som verkligen inte kan leda till ett uppbrott, så tycker jag nog å andra sidan att: om trådskaparen nu vet att hans flickvän känner sig otillräcklig av hans porrsurfande, är det så svårt att avstå ifrån eller bara respektera? Jag kan liksom tycka att det är rimligare, enklare och mer respektfullt att avstå från porr än att försöka "vänja" flickvännen vid att hon inte SKA känna sig otillräcklig genom porrsurfande?

Jag tycker att porr är överreklamerat. Tänder mer emotionellt och tycker att det är avtändande med skabbiga attribut för sexualitet (som jag uppfattar tex porr som). Ja, det är bara min personliga åsikt. Det är inte helt oviktigt att ha en enig uppfattning kring sådant i en djup relation..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in