Citat:
Ursprungligen postat av Guldbäfer
Uppfattar man porrtittande hos sin respektive som att man själv inte räcker till så letar man ju bara efter problem. Det är väl aldrig någon som väljer porren före tjejen?
Klart man förstår att tjejen reagerar, men det borde ju gå att reda ut. Det är liksom något man får lära sig att acceptera annars kan man inte fungera i ett normalt förhållande (om inte man ständigt ljuger ).
Att som tjej inte acceptera att det konsumeras porr, är lika idiotiskt som att en vegan inte accepterar att andra äter kött. Visst finns det en tanke bakom det, men att inte acceptera att en annan inte delar samma tanke leder bara till problem. Så ta ett snack med bruden du.
Nja, snarare så kan man kanske likna det vid att någon som anser att köttätande verkligen är likställt med mord kan tycka att det är jobbigt om ens partner blir avslöjad som likätare?
Fånig liknelse förvisso, men det är bara så att vissa anser att porr/slitz/blabla är något man inte vill ha i sitt liv och har en motivering till det. Jag skulle inte precis bli tänd av att få reda på att min flickvän kollar porr när jag är borta. Hon skulle inte uppskatta om jag gjorde det. Alla killar kollar inte heller på porr i vuxen ålder.. Och det finns både män och kvinnor som tänder mer emotionellt än visuellt. Precis som motsatsen gäller för både män och kvinnor.
Även om jag kan tycka att det låter som en big deal som verkligen inte kan leda till ett uppbrott, så tycker jag nog å andra sidan att: om trådskaparen nu vet att hans flickvän känner sig otillräcklig av hans porrsurfande, är det så svårt att avstå ifrån eller bara respektera? Jag kan liksom tycka att det är rimligare, enklare och mer respektfullt att avstå från porr än att försöka "vänja" flickvännen vid att hon inte SKA känna sig otillräcklig genom porrsurfande?
Jag tycker att porr är överreklamerat. Tänder mer emotionellt och tycker att det är avtändande med skabbiga attribut för sexualitet (som jag uppfattar tex porr som). Ja, det är bara min personliga åsikt. Det är inte helt oviktigt att ha en enig uppfattning kring sådant i en djup relation..