2007-03-04, 20:25
Medlem
någon som tittar nu?
haha vilken härlig gubbe!skrattar så jag får tårar i ögonen när han hittar kroken till vagnen som han gett hela 450 kronor för på en marknad och han blir helt jävla överlycklig
Citera
2007-03-04, 21:10
Bannlyst
Fler sånna sköna gubbar i världen så hade vi inte behövt oroa oss för global uppvärmning.

Eller datorvirus för den delen.
Citera
2007-03-04, 21:19
Medlem
sant!
skönt att se att han kom hem tillslut iallafall.hoppas det gick bra för honom sedan
Citera
2007-03-04, 21:22
Medlem
Mr. Brownstones avatar
Gillade den skarpt
Citera
2007-03-04, 21:25
Medlem
Wittgensteins avatar
Ja, det var ett mysigt original. Hade jag mött honom i skogen nattetid så hade jag nog varit mindre charmad.

Klarar man att leva som han gjorde så är man i vilket fall som helst värd all respekt. Hoppas han orkar många år till.
Citera
2007-03-04, 21:38
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Lägg gärna en länk. Vi som inte såg på TV 4, förlåt... TV2, undrar...

PS. Kommer nån repris?
Citera
2007-03-04, 21:40
Medlem
Blizzs avatar
Fantastiskt!
Snyggt gjord med värme. Detta är ett bra exempel på tv som Sr SKA göra istället för tramsiga lekprogram och annat som reklamkanalerna i alla fall gör bättre.

Dock fick jag känslan av att det var Robert Gustavsson som drev med oss när han försökte få kossan att resa sig upp..
Citera
2007-03-04, 21:42
Medlem
Blizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Lägg gärna en länk. Vi som inte såg på TV 4 undrar...

PS. Kommer nån repris?

den gick ju på 2an??
Ligger väl uppe på www.svt.se snart..

edit: här http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=13276&lid=20070304&lpos=SVT2_2000_vid eolink&from=tabla
Citera
2007-03-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Lägg gärna en länk. Vi som inte såg på TV 4, förlåt... TV2, undrar...

PS. Kommer nån repris?

visas även 8/3 och 10/3.
Citera
2007-03-04, 21:49
Medlem
Den var intressant. Men endast som en inblick i en originell människas vardag. Väldigt fina naturbilder och annat..

Kan dock tänka mig att det inte var så lätt för filmarna att göra något större av denna personlighet då han håller sig för sig själv och knappast är den som tar fram kameran en gång i vardagen. Så man kunde inte gå bakåt i tiden mer än den bilden man fick se av honom som pojke.

Men jag vill ändå ge den 7/10 för den var så stillsam och fridfull. Sedan var det en _äkta_ dokumentär. För då ska det inte vara någon berättar-röst bara visandet av bilder.
Citera
2007-03-04, 22:00
Medlem
zterners avatar
Påminner mig om en liknande gubbe som bodde i skogen nån kilometer hemifrån. Hade varken rinnande vatten, el eller wc. Levde på bär, svamp, lite fläsk, och barkbröd. Duschade aldrig. När han dog för nåt år sedan efterlämnade han cirka 2 miljoner efter sig... Tragiskt på nåt sätt.
Citera
2007-03-04, 22:09
Medlem
zumazs avatar
Fantastiskt vacker dokumentär. Att höra Stig-Anders lovorda sjukhemmets mat och kalla det för "festmat" var bland det mest rörande jag sett på länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Schackpjäsen
Den var intressant. Men endast som en inblick i en originell människas vardag.

Jag tycker tvärtom att filmen för mig blev mer än bara en inblick i en persons vardag. Mig lämnade den med mycket reflektioner över vår samtid, ens egna livstil och hela vår civilisation ur ett längre tidsperspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in