2007-05-01, 16:16
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallontårtan
F ö är japansk ju jutsu, rätt coolt. Durewall-systemet där man vänder andra kinden till vad som än händer...
Är ju något mindre komplexartat än 40 dörrsluskar som tävlar om vem som har flest tatueringar på mattan..

Nu tränade jag inte Durewall utan en mer traditionell stil (som inte var medlem i något förbund) som var lite mer hård i sina tekniker. Gick ut på att om du blev anfallen så skulle du se till att han inte kan anfalla en gång till.
Citera
2007-05-01, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Nu tränade jag inte Durewall utan en mer traditionell stil (som inte var medlem i något förbund) som var lite mer hård i sina tekniker. Gick ut på att om du blev anfallen så skulle du se till att han inte kan anfalla en gång till.

Grymnt som fan ju Med andra ord don't fuck with Krapfiskarn
Akta mina lowkicks då jag inte kan sparka högre, jävlar va ovig man är
Kommer bli en LÅÅÅNG sommar detta
//Mvh
Citera
2007-05-01, 17:20
Medlem
Krappfiskarns avatar
Berätta lite om ditt kommande sommarschema! Vilka övningar ska du ha med, hur ska du köra osv.
Citera
2007-05-01, 19:27
Medlem
Hallontårtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigsomenräv
Ska inhandla Glutamin och se vad det kan göra för återhämtningen, samnt köpa lite aminosyror vore kul att testa det. Ska säga hur jag upplever det funka när jag kört det i några månader.

Angåeende boxningen tycker jag inte du har annat än rätt, ska köra shooto och 1 boxningspass i veckan. Tänkte även höra med dig eftersom du hitils hjälpt mig otroligt mycket och verkar sitta på riktigt kul kunskaper inom ja det mesta Vet du någon bra kostbok om GI eller något dylikt? Tycker att man alldrig kan få för lite kunskaper inom kost, då det är A-O i min träning innebär allt nytt jag lär mig inom detta område ett leende på läpparna.

Angåeende gatuslagsmål MÅSTE jag hålla mig borta ifrån det då jag inte vill bli bannlyst från klubbarna. Men alltid bra att vara diciplinerad nog att veta när man bara ska säga "lägg ner" eller använda sig av "självförsvar".

//Mvh

Ps: Måste ta tillfället i akt och tacka för all hjälp jag fått av dig. Jävligt kul att folk kan leda en på rätt riktning specielt eftersom jag vill få ut maximalt av vad enda minut jag lägger på träningen.

Glutamin finns det mig veterligen som sagt inga riktiga studier som påvisar dess effektivitet, men det ska bli kul att läsa din rapport!
BCAA och GABA; aminosyror ska tydligen vara bra de med.
De nämns i den här tråden som behandlar kosttillskottens 10-i-topp:
http://www.flashback.org/showthread...=454765&page=2

(Kolla Spudwishs inlägg)

När det gäller kost så tror jag att du kan börja med att förlita dig på Fredrik Paulun. Han är ju ngt av en GI-guru i det här landet och får nog det mesta rätt, om än förenklat. Sen att han fick en blodpropp medan han pratar sig varm om antioxidanter är ju mer dråpligt!
Tror hans böcker Allt om glykemiskt index, Den perfekta träningsmaten och Blodsockerblues skulle kunna vara ngt för dig. Den enda jag själv kikat i är "Allt om GI" och det var tabeller med vad livsmedel har för GI om jag inte minns fel. Kan säkert vara nyttiga! Ngn av dem fanns i ljudbok, och de borde du ju kunna lägga vantarna på lite billigare om vi säger så..

Kul att man kan hjälpa ngn! Jag ser mig inte som speciellt kunnig, men är inte heller tappad bakom en vagn och har lite koll och vet när ngn lageralkis som säger "det här ska du käka" har fel!

Dessutom är det skönt med ödmjuka människor som vågar be om andras åsikter.

På tal om experter finns det ju många självutnämnda kostexperter - mkt kärringar - som ska förklara att socker aldrig är bra, och det vet vi ju båda hur det är med det. "Ta en banan istället" heter det, och det är ju knappast lönt att börja förklara hur många bananer du skulle behöva svepa i dig för att få ihop lika många gram som du tar av Carboflex (maltodextrin) tex

Sen att de är feta och att man själv har ett lågt BF, ja det bortser man ifrån

Jo just det - du kan väl lika gärna göra din egen gainer av Maltodextrin och proteinpulver istället för att köpa serious mass för dyra slantar? Maltodextrin finns i 25 kg's säckar. Harmoniserar i mitt tycke bra med Whey-80 hallon

Mvh Tårtan
Citera
2007-05-01, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Berätta lite om ditt kommande sommarschema! Vilka övningar ska du ha med, hur ska du köra osv.

OM jag håller mig fri från skador ska jag köra följande:

Tid: 4 månader

Vecka 1-3
8-12 reppare beroeende på om övningen i fråga tar secondärt på axlarna.
(gör den det blir det 12 reppare)
Prio: Vader (Då jag ska ta det riktigt lugnt för att vila upp överkroppen, specielt axlarna/Armbågarna m.m)

Vecka 1:
Måndag: Rygg/Biceps (Biceps 2 övningar)
Tisdag: Bröst/Mage Under/Vader (Bröst 3 övningar och inga press övningar)
Onsdag: VILA
Torsdag: Lår/Hamstring
Fredag Triceps/Vader/Mage övre (2 övningar på triccarna mellan V 1-3)

Vecka 2
Torsdag: Lår/Hamstring/Vader
Fredag Axlar/triceps/Mage Över (2 rehabb övningar på axlar)

Vecka 3
Torsdag: Lår/Hamstring/Vader
Fredag Axlar/triceps/Mage Över (2 rehabb övningar på axlar)

Övningarna skriver jag upp efter varje pass ska försöka vara välldigt seriös med min träningsjournal nu en då. Uppdatera både min kampsportsträninG/gym träning för alla kära fb läsare

Vecka 4-16
Hehehe nu börjar allvaret, soft i skolan (är mot slutet) så dags för högre växel . Nu mår mina axlar/armbågar som prinsar. Käkar ju Glukosamin/Msm/C-Vitamin så nu har lederna börjat må bra också. Så här ska jag ha mina arminosyror/Glutamin m.m. Dags att växa som en oxe. Är nog helt återställd från kuren här också

Skriver upp vecka 4-16 när jag är helt klar med resten. Ska skumma igenom det några gånger till och fin justera det. ALLT ska vara perfekt

//Mvh

EDIT: körde shooto idag Villken jävla kul kampsport var hårt och bra, perfekt för lite blood svett och tårar. ska jag absolut fortsätta med.
Så blir shooto + 1 boxningsträning i veckan då. (skiter i grepp träningen för att minska skaderisken) Dom kör grepp 1 dag i veckan och 2 dagar i veckan sparkar/slag. Ska bli skit bra detta.
Citera
2007-05-01, 23:51
Bannlyst
Hoho man tackar där tjänade man ett par slantar som man kan lägga på annat kul. Ska absolut inhandla GI böckerna och sammanfatta vad jag tycker om dom när jag läst dom också. Tycker det är lika bra, hjälper säkert någon stackars krake från att lägga pengar på onödigheter i alla fall hähä, villket jag är ett gott exempel på just nu tror jag Är man träningsnarkoman så är man .

Maltodextrin beställde jag ungefär 5 minuter efter att jag läst klart ditt inlägg Man får inte vara dummdristig kan man tjäna pengar och slippa lägga dom på att gymgrossisten ska tillvärka saker för 5-6 kronor och sälja dom för 4-6 hundra spänn så gör man det Jävlar va pengar dom lär tjäna på att lura på oss all skit igentligen skrattretande att tänka på. Känns som att jag i slutändan kommer komma framm till att vad som funkar är Kreatin/Gainer efter träning/Armino syror/Kanske Glutamin/protte,kolhydrat drink.. Resten är förmodligen ren skit, Shocktherapyn sög iaf KÖP alldrig den (vill man vara pigg så sover man rätt med timmar hällst 8 för min del, då är man pigg nog att genomföra ett great pass) så varför använda upppiggande saker? frågat mig det nu i efterhand! Stormen ska jag lägga min åsikt på när jag testat mer kreatin sorter!

//Mvh
Citera
2007-05-02, 01:38
Medlem
Hallontårtans avatar
Citat:
Hoho man tackar där tjänade man ett par slantar som man kan lägga på annat kul. Ska absolut inhandla GI böckerna och sammanfatta vad jag tycker om dom när jag läst dom också. Tycker det är lika bra, hjälper säkert någon stackars krake från att lägga pengar på onödigheter i alla fall hähä, villket jag är ett gott exempel på just nu tror jag Är man träningsnarkoman så är man .

Maltodextrin beställde jag ungefär 5 minuter efter att jag läst klart ditt inlägg Man får inte vara dummdristig kan man tjäna pengar och slippa lägga dom på att gymgrossisten ska tillvärka saker för 5-6 kronor och sälja dom för 4-6 hundra spänn så gör man det Jävlar va pengar dom lär tjäna på att lura på oss all skit igentligen skrattretande att tänka på. Känns som att jag i slutändan kommer komma framm till att vad som funkar är Kreatin/Gainer efter träning/Armino syror/Kanske Glutamin/protte,kolhydrat drink.. Resten är förmodligen ren skit, Shocktherapyn sög iaf KÖP alldrig den (vill man vara pigg så sover man rätt med timmar hällst 8 för min del, då är man pigg nog att genomföra ett great pass) så varför använda upppiggande saker? frågat mig det nu i efterhand! Stormen ska jag lägga min åsikt på när jag testat mer kreatin sorter!

//Mvh

Tror det räcker med vanlig kreatinmonohydrat från GG. Var ju inne med kreatincitrat för några år sen, men monohydraten lär duga. Kan ta lite längre tid, men ger nog samma slutresultat iaf. En produkt en polare körde med var Swole - han fick sånt pump så han inte kunde träna. Om det är bra eller dåligt är väl upp till var och en att avgöra - men han menade att det var meningslöst då han inte kunde genomföra passet

Finns nog sammanfattningar på böckerna om du googlar. Det brukar finnas recensioner på romaner iaf.
Citera
2007-05-02, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallontårtan
Tror det räcker med vanlig kreatinmonohydrat från GG. Var ju inne med kreatincitrat för några år sen, men monohydraten lär duga. Kan ta lite längre tid, men ger nog samma slutresultat iaf. En produkt en polare körde med var Swole - han fick sånt pump så han inte kunde träna. Om det är bra eller dåligt är väl upp till var och en att avgöra - men han menade att det var meningslöst då han inte kunde genomföra passet

Finns nog sammanfattningar på böckerna om du googlar. Det brukar finnas recensioner på romaner iaf.

hahahaha, det är pump det, vart kaxigt sugen på att testa och kanske få mig ett litet leende på läpparna Jag tycker som arnold, får man en skön pump i biceps är det bättre än sex. Hur bögigt det än låter, så är det hursom hällst sant Kreatin Monohydrat ska jag köra vid varje träningspass och ligga nonstopp på fast vila från det under dom dagar jag inte tränar. Tog tillfället i akt och kollade upp det verkade helt klart intresant.... Verkar inte binda så mycket vätska häller eller har jag fel där?.

/Mvh
Citera
2007-05-02, 13:14
Bannlyst
Nu jäklurs gott folk dags att älska med mina muskler på gymmet lite
Rygg/Biceps idag (1 dag försenat) men det var för att jag var för bakis igår.
Blir kanske tillockmed 15 reppare på lastet idag är rädd om axlarna nu, chins skiter jag i. Lägger nog 4 set på mark idag också eftersom resterande rygg pass blir så lätt. Ska träna med binda och tigerbalsam över axeln, kommer bli great detta. På återseende ikväll!
//Mvh
Citera
2007-05-04, 14:44
Medlem
Hallontårtans avatar
Citat:
hahahaha, det är pump det, vart kaxigt sugen på att testa och kanske få mig ett litet leende på läpparna Jag tycker som arnold, får man en skön pump i biceps är det bättre än sex. Hur bögigt det än låter, så är det hursom hällst sant Kreatin Monohydrat ska jag köra vid varje träningspass och ligga nonstopp på fast vila från det under dom dagar jag inte tränar. Tog tillfället i akt och kollade upp det verkade helt klart intresant.... Verkar inte binda så mycket vätska häller eller har jag fel där?.

/Mvh

Kreatin Monohydrat är standardkreatin och nog att se som referenspreparatet då en tillverkare utlovar "300% more effective than standard products" och annan bullshit.
Du lägger på dig vatten - hur mkt varierar från person till person precis som med alla andra kreatinpreparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in