Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-08, 01:46
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Höll på att sätta morgonkaffet i vrångstrupen när jag fick ett sms från min flickvän om att Rocky av Martin Kellerman skulle bli en TV-serie, men de visade sej att hon hade rätt!

Serien ska gå under namnet "Martin Kellerman & Co" och kommer sändas på fredagar under våren, med start i mitten av april.
Tydligen ska det vara "en dystrare och mer lågmäld ton" än hur vi är vana att se Rocky i serierna. Programmen kommer bara vara en kvart långa.

Hur tror ni det blir? Från serie till rörlig TV, klarar Kellerman av det här?

Kort sagt, kör på med disskutioner och tankar om "Martin Kellerman och Co"
Själv är jag jävligt nyfiken om hur de här kommer bli, och jag tror faktiskt att detta är det programmet som jag har haft högst förväntningar på någonsin..

Premiär fredagen den 13 april
Svt
Citera
2007-03-08, 02:54
  #2
Avstängd
jag var och såg Rocky när det turnerade som teaterpjäs
Så jag tror att var det lyckat så blir nog det här lika lyckat
Citera
2007-03-08, 10:41
  #3
Medlem
soundchecks avatar
Men den här serien skulle väll bli ett inslag i en ny och större fredagsunderhållning i ettan? Tror att det skulle heta "Det känns som fredag". Då kan man ju anta att det inte kommer handla om några längre produktioner, utan om mindre fem-minutare.
Citera
2007-03-08, 11:51
  #4
Medlem
erikbes avatar
Rocky är så jävla bra
Citera
2007-03-08, 11:59
  #5
Medlem
Såg Kellerman med vänner hos Virtanen på TV8 igår. (Virtanen! )

Tydligen är det 15 minuters avsnitt som ska visas inom den där fredagssatsningen, och serien ska heta "Nonfiction" (och inte pajiga "Martin Kellerman & Co").
Citera
2007-03-08, 14:18
  #6
Medlem
rymdraketens avatar
Det ska bli intressant att se, Rocky är ju i alla fall jääävligt bra i serieform.
Citera
2007-03-08, 15:15
  #7
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
serien ska heta "Nonfiction" (och inte pajiga "Martin Kellerman & Co").

Kollade runt lite och enligt Svenska Dagbladet , Expressen, DN och Resumé (bra artikel) så kommer den heta just "Martin Kellerman & Co"

Fast sydsvenskan skriver att den kommer heta "Nonfiction"... Hmm, kanske måste byta namn på trådens topic ändå...
Det ska iaf tydligen gå 8 fredagar i rad, så vi får sammanlagt två timmar Rocky på TV i vår!
Citera
2007-03-08, 16:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kollade runt lite och enligt Svenska Dagbladet , Expressen, DN och Resumé (bra artikel) så kommer den heta just "Martin Kellerman & Co"

Fast sydsvenskan skriver att den kommer heta "Nonfiction"... Hmm, kanske måste byta namn på trådens topic ändå...
Det ska iaf tydligen gå 8 fredagar i rad, så vi får sammanlagt två timmar Rocky på TV i vår!
Ja jag vet inte, men när Virtanen frågade Martin Kellerman personligen så svarade han "Nonfiction".. han borde veta?
Citera
2007-04-13, 14:14
  #9
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Ja jag vet inte, men när Virtanen frågade Martin Kellerman personligen så svarade han "Nonfiction".. han borde veta?

Bumbar tråden lite nu då, "Rocky" har premiär ikväll och jag får erkänna jag hade fel
Från tv.nu
Citat:
Det känns som fredag
Tid: 22:30-23:30

Underhållning. En kväll från Debaserklubben i Stockholm med gästartister och inbjudna samtalsgäster. Del 1 av 8. Gäster är artisten Jill Johnson, skådespelaren Michael Segerström, klubbdrottningen Johanna Olofsson och radioprofilen Erik Schüldt. Inslag om de turkiska stjärnorna i Baba Zula när de gästar Södra teatern i Stockholm och ger en konsert tillsammans med Alexander Hacke från Enstürtzende Neubauten. Realityserien "Non fiction" går bakom kulisserna till seriehunden Rockys värld. Sidekick: Jane Magnusson. Programledare: Johanna Koljonen och David Bexelius. Bredbild. Text-tv 299. Även 14/4 och 15/4.
Trådens topic är ju helt fel nu

Men de blir nog intressant att se hur de här är. Perfekt premiär idag när de är fredag den 13:e och jag ändå inte vågar gå ut..
Citera
2007-04-13, 15:58
  #10
Medlem
kristoes avatar
får se om det blev bra eller om det floppar som jag tror det kmmer göra

Serien äger ialla fall.
Citera
2007-04-13, 17:56
  #11
Medlem
031s avatar
Martin kellerman/rocky

Nu har jag läst överallt på tidningarn, forums osv att han har ett program som kommer sändas på svt idag (13 april). har kollat alla tv tablåer i tidningarn och tv.nu och ser inte ett skit i svt.s kanaler om hans serie!


tid o plats! var!
Citera
2007-04-13, 18:25
  #12
Medlem
Neonhasses avatar
Enligt hans egen blogg på myspace så ska det vara ett inslag i ett program på svt2 som heter "Det känns som fredag". Det börjar 22.30,

Härär programmets länk på svts hemsida där du själv kan läsa http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...28&lpos=rubrik
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback