2007-03-08, 20:01
Alla har vl letat efter ett fiffigt program till sin mac eller olika stt att gra saker och ting lite enklare. Drfr tnkte jag starta en trd om just detta, om program eller sidor som jag hittat och som jag vill rekomendera till andra. Fr enkelhetens skull ber jag vriga att skriva om programmet kostar eller r gratis.
Mina fynd d:
FreeMacWare - En sida med diverse gratis program till din Mac.
Replacing an eMac optical drive - En engelsk sida om hur du byter cd/dvd-spelare p din eMac.
Apple eMac uppgrade guide - En engelsk sida om hur du uppgraderar din eMac.
xlr8yourmac - En engelsk sida med en massa info om vad som passar en mac, bde i hrdvaruvg samt mjukvaruvg.
Versiontracker - Mac-torrentsida p engelska med bde freeware, shareware och komersiella program.
Doug's applescripts for iTunes - En engelsk sida med en massa script till iTunes.
CharlesSoft - Engelsk sida med program som: Pacifist (shareware), ppna .pkg paket filer, .dmg disk images, och .tar, .tgz .tar.gz fil arkiv och ta ut enstaka filer och foldrar ur dem.
BootCD (donationware) En cocoa applikation som kan skapa en bootbar cd med en fungerande docka och finder.
DockDiscs (freeware/hack) Gr s att en cd/dvd dyker upp i dockan istllet fr skrivbordet.
Sunflower and Sunflowerbed - Ett gratisprogram att omdirigera audio med.
Pixelgirl Presents - Gratis ikoner och desktops till bde win och mac.
Candybar - Ett program fr $12.95 att ndra dina iconer p macen med.
Pixadex - Ett program fr $18.95 att organisera dina ikoner med.
ScreenCastsOnline - Videoinstruktioner via podcast om olika program och funktioner p macen. Bde gratis och fr prenumeranter.
Det var vl det fr tillfllet. Fyll p!
Mina fynd d:
FreeMacWare - En sida med diverse gratis program till din Mac.
Replacing an eMac optical drive - En engelsk sida om hur du byter cd/dvd-spelare p din eMac.
Apple eMac uppgrade guide - En engelsk sida om hur du uppgraderar din eMac.
xlr8yourmac - En engelsk sida med en massa info om vad som passar en mac, bde i hrdvaruvg samt mjukvaruvg.
Versiontracker - Mac-torrentsida p engelska med bde freeware, shareware och komersiella program.
Doug's applescripts for iTunes - En engelsk sida med en massa script till iTunes.
CharlesSoft - Engelsk sida med program som: Pacifist (shareware), ppna .pkg paket filer, .dmg disk images, och .tar, .tgz .tar.gz fil arkiv och ta ut enstaka filer och foldrar ur dem.
BootCD (donationware) En cocoa applikation som kan skapa en bootbar cd med en fungerande docka och finder.
DockDiscs (freeware/hack) Gr s att en cd/dvd dyker upp i dockan istllet fr skrivbordet.
Sunflower and Sunflowerbed - Ett gratisprogram att omdirigera audio med.
Pixelgirl Presents - Gratis ikoner och desktops till bde win och mac.
Candybar - Ett program fr $12.95 att ndra dina iconer p macen med.
Pixadex - Ett program fr $18.95 att organisera dina ikoner med.
ScreenCastsOnline - Videoinstruktioner via podcast om olika program och funktioner p macen. Bde gratis och fr prenumeranter.
Det var vl det fr tillfllet. Fyll p!