Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2007-08-10, 19:48
Bannlyst
Jag tror faktiskt droger, speciellt centralstimulerande sätter fart på sömnparalyserna...

Jag har inte fått några på länge, har låtit bli ett tag...
http://www.flashback.org/showthread...=s%F6mnparalys
Citera
2007-08-13, 23:07
Medlem
teowinds avatar
Detta är en av de få vettiga saker jag läst i "Paranormala fenomen, ockultism och ufologi"-forumet. Det har faktiskt hänt mig två gånger:

Första gången kände jag att jag vaknade av att en stor svart skepnad står böjd över mig och betraktar. Jag är fullständigt klar med att det inte är någon där, men ändå ser jag den. Börjar bli panikslagen av att jag inte kan röra mig och av någon anledning börjar jag skrika "hora" och "fitta" åt skepnaden för fulla lungor. Då smiter skepnaden ut ur dörren och runt hörnet samtidigt som jag "lossnar" och sätter mig kallsvettig i sängen. Får vänta ett tag innan pulsen saktar ner och börjar fundera över om någon har hört mig och går ut och kollar på tv ett tag eftersom jag är så uppe i varv. Sen kan jag gå och somna igen utan större problem.

Andra gången var lite annorlunda från den första. Jag såg ingen skepnad, men blev först rädd att eftersom jag inte kunde röra mig. Sen tog hjärnan över efter ett tag och jag lyckades ruska liv i mig själv. På det hela taget inte så skräckinjagande som den första gången.

Efter detta har det inte hänt någon mer gång och jag hoppas att det inte gör det. Fast ändå är det lite coolt så här efteråt.
Citera
2007-08-20, 20:29
Medlem
fancies avatar
Halloj.

Jag har varit med om några liknande grejer. I min barndom hände en hel del skumma grejer i sovande tillstånd. Jag minns exempelvis drömmar väldigt väl. En gång (jag var runt 5 år) vaknade jag upp i sängen, rummet var ljust, det var dag och jag stirrade rakt in i dörren framför min säng. Jag märkte att jag inte kunde röra mig. Jag försökte med kraft resa mig upp men det gick inte, jag tog i ännu med och tillslut vaknade jag och bara reste mig upp. Jag minns att jag funderade mycket kring händelsen och när jag läste om sömnparalyser, OOBEs, astral resor osv för nåt år sedan så insåg jag att detta var en sömnparalys. Kan inte minnas att jag haft nån direkt SP därefter. Men själva uppvaknandet ur paralysen där jag med "kraft" kan vakna ur den var ingen engångsföreteelse. Jag minns att jag som barn ofta kunde påverka mina drömmar med nån form av omvänd psykologi. Jag var alltså medveten om att jag drömde men kunde inte direkt styra drömmen med vanliga fysiska handlingar som rörelser, gång, tal osv. Ett exempel på hur jag styrde mina drömmar är när jag (per "automatik") går uppför en trapp och min farmor går bakom mig och försöker kittla mig under fötterna (jag bör nämna att denna typ av drömmar hemsökte mig många gånger, panikkänslan av att någon håller fast mig och kittlar mig). I stället för att då i drömmen kämpa emot så tänker jag något i stil med: det där känns behagligt och då slutar hon kittla mig för hon finner det meningslöst när jag inte får panik. Det låter kanske löjligt men man kan ju anta att jag på något sätt visade "demonerna" att jag inte var rädd, jag visste vad det försökte göra. Ska i en annan tråd om Astral Projektion posta en upplevelse som jag skrev ner efter att ha vaknat upp från den klaraste dröm jag någonsin drömt och fann mig svävandes ovanför min kropp. Håll utkik efter den. Kan själv inte astral projicera medvetet men finner hela sömn-ämnet intressant.
Citera
2007-10-04, 22:10
Medlem
Tjo

Ojdå, många likasinnade.

Personligen kan jag inte sova utan propavan eller theralen. Sover jag utan så somnar jag bar ain i paralys efter paralys. Har jag otrolig tur kan jag får en lucid dröm istället, vilket inte heller är särskillt rogivande.

Drack lite hostmedicin mot hosta igår(cociliana) och fick 6st paralyser i morse.

Först 5 när jag försökte gå upp. Sedan en till när jag väl hade gått upp och lagt mig på soffan en stund.

Det absolut jobbigaste med paralyserna är när man vaknar.. hinner kolla sig runt lite för att sedan va så jävla trött att somna om in i en ny

Ukroppenupplevelser osv har jag haft några gånger med, det är ju lite softare faktikst. Helst av allt ahde jag dock sluppit hela skiten och bara kunnat sova som en normal människa istället.

Ni som undrade om boosters.. prova opiater.. typ en panocod(kodein) innan du lägger dig eller direkt på morgonen för sedna somna om mig ALLTID sömnparalyser även om jag tatt sömntabletter natten innan.

Eller ta ett gäng panocod drick lite hostmedicin etc mitt p åd agen när du är trött.. gå och lägg dig och.. grattis.. du kommer antagligen få en sömnparalys.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in