Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-16, 23:58
Bannlyst
Hej Hopp! Finns det ngra Ueare i Avesta?
Citera
2007-03-17, 01:40
Medlem
rapsoljas avatar
hej

nej men i vsters...inta alls lngt i frn avesta...
Citera
2007-03-17, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
nej men i vsters...inta alls lngt i frn avesta...
Har du rtt i
Citera
2007-03-17, 21:22
Medlem
rapsoljas avatar
vet du om det finns ngra spnnande platser kring avesta?
Citera
2007-03-17, 21:56
Medlem
kvaveberusads avatar
Avesta r en guldgruva. Tnk alla industrifastigheter samt nedlaggda gruvor i nromrdet
Citera
2007-03-26, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
Avesta r en guldgruva. Tnk alla industrifastigheter samt nedlaggda gruvor i nromrdet
finns ju byggnaderna runt dammen, massor att klttra runt p men
se upp s ni inte ramlar i vattnet och sugs ner. de hll p o grva o fixa
dr fr nt r sedan, sg lite kul ut...
Citera
2007-04-02, 14:44
Medlem
Celles avatar
Inne i Elljusspret i Krylbo gick det tidigare att g in i en byggnad, dr det gick att klttra ner i ett bergrum.
Citera
2007-04-02, 14:44
Medlem
Celles avatar
Inne i Elljusspret i Krylbo gick det tidigare att g in i en byggnad, dr det gick att komma ner i ett bergrum.
Citera
2007-04-02, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Inne i Elljusspret i Krylbo gick det tidigare att g in i en byggnad, dr det gick att klttra ner i ett bergrum.
Eller varfr inte smyga ombord p ett godstg dr
och ka med ngra stationer? Kanske finns ngra gamla?

Krylbo tgstation allts.
Citera
2007-04-13, 10:39
Medlem
Collbasens avatar
Fljande episod utspelades fr snart 2 r sedan.

Jag gick till mitt jobb som ligger i Koppardalen, Avesta. Nr jag gick ver grsmattan framfr Kopparhallen rasslade det mrkligt i gruset framfr mig. Och helt pltsligt ppnas en lucka i gruset och tv mn med pannlampor stiger upp. Jag frgade vad de hade gjort, och de svarade att de hade inspekterat kulverterna under Koppardalen.

Frgade min morfar som jobbat dr fr ca 30 r sedan, och han bekrftade att det fanns ett stort kulvertsytem under Koppardalen.

Han trodde ocks, att man byggt en tunnel mellan Koppardalen och nuvarande Jernverket. Men detta var han inte sker p alls. Bara rykten!

Om det r sant s r det en tunnel p dryga 4-5 km under hela Avesta!! Inte troligt!
Citera
2007-04-13, 11:51
Medlem
kvaveberusads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collbasen
Fljande episod utspelades fr snart 2 r sedan.

Jag gick till mitt jobb som ligger i Koppardalen, Avesta. Nr jag gick ver grsmattan framfr Kopparhallen rasslade det mrkligt i gruset framfr mig. Och helt pltsligt ppnas en lucka i gruset och tv mn med pannlampor stiger upp. Jag frgade vad de hade gjort, och de svarade att de hade inspekterat kulverterna under Koppardalen.

Frgade min morfar som jobbat dr fr ca 30 r sedan, och han bekrftade att det fanns ett stort kulvertsytem under Koppardalen.

Han trodde ocks, att man byggt en tunnel mellan Koppardalen och nuvarande Jernverket. Men detta var han inte sker p alls. Bara rykten!

Om det r sant s r det en tunnel p dryga 4-5 km under hela Avesta!! Inte troligt!

det finns en rtt fet tunnel som ingngen ligger vid musikskolan! har du varit dr?
Citera
2007-04-13, 12:19
Medlem
Collbasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
det finns en rtt fet tunnel som ingngen ligger vid musikskolan! har du varit dr?

Musikskolan? Ligger den vid Marcusskolan? Jag r fortfarande oskuld nr det gller UE.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in