• 1
  • 2
2007-03-20, 22:28
Medlem
puberts avatar
Tänkte starta en journal här och skriva lite i när man är uttråkad... Kommer inte att hålla den uppdaterad, utan bara skriva in något pass emellanåt som tidsfördriv när jag har lust...

Är just nu påväg tillbaka efter att ha varit sjuk ett tag, så jag har tappat... ja, det mesta egentligen. Men jag hoppas på att komma tillbaka ganska fort om inte sjukdomar slår till igen som en spark i skrevet.

Ligger just nu på en lätt uppbyggandsperiod, ingen tokbulk, men ändå ett lätt överskott, någonstans mellan 4000-4500 kcal.

Vad gäller träning orkar jag inte berätta så mycket mer än att jag kör en 4-split just nu + lite kampsport, resten får ni se allt eftersom jag uppdaterar.
Citera
2007-03-20, 22:29
Medlem
Låter intressant, kommer vi så se några bilder? Vad är det för kampsport du sysslar med?
Citera
2007-03-20, 22:38
Medlem
puberts avatar
Kan börja direkt med att dra dagen i korthet och passa på att ömka mig lite:

Vaknar kl.9 med brutal träningsvärk i axlar, triceps och traps och märker att jag är nästan handlingsförlamad i armarna. Lyckas iaf svepa i mig lite mixad frukost.

Några timmar senare trycker jag i mig pannpizza tills jag nästan spyr och drar till gymmet. Passet såg väl ut ungefär såhär:

Knäböj, 555 44, 97.5 kg.
Benpress 10 10 88 66, 180 kg.
Benspark 2x10, 40 kg.
Crunches i maskin 55 kg, 4x8.
Liggande benlyft 3x12.

Kändes totalt skit, fortfarande härjad efter brorsans fest i helgen och det känns att man varit borta rätt länge. Men får hoppas att jag får tillbaka lite styrka snart.

Kommer hem, drar i mig pasta och tonfisk tills jag mådde illa och hade kväljningar. Ska gå och lägga mig en stund, men är mör i benen och ramlar nästan i trappan.

3-4 timmar senare blir det mer mat, sen iväg på BJJ-träning. Gick skitdåligt, ingen ork och slut i alla muskler. Lyckas även skalla tränaren när vi brottas så att jag fick en lagom fin bula och pajjade näsan på tränaren.

Kommer hem, äter tills jag ligger på rygg och får hålla för munnen för att inte spy upp det. Sen tvingas det givetvis ner lite kaffe med

Och nu sitter jag här, irriterad hals p.g.a. en förkylning som inte gett sig helt än, skallevärk efter bulan, extremt illamående, totalt energilös och ont lite överallt...

Ännu en bra dag avslutad Nu blir det scrubs, snus och sova.
Citera
2007-03-20, 22:39
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pro Patria
Låter intressant, kommer vi så se några bilder? Vad är det för kampsport du sysslar med?

Bilder blir det dåligt med, äger ingen kamera, och vill även försöka vara ganska anonym. Dock inte helt omöjligt att det kommer upp en liten bild om några månader när jag är i form igen.

Har kört BJJ och thaiboxning fram tills nu, men tänkte lägga thaiboxningen på is ett tag.
Citera
2007-03-21, 15:38
Medlem
freyas avatar
"Lätt uppbulkningsperiod" och du äter tills du nästan spyr varje gång, haha du är ett föredömme
Vad har du för bälte?
Citera
2007-03-21, 17:04
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freya
"Lätt uppbulkningsperiod" och du äter tills du nästan spyr varje gång, haha du är ett föredömme
Vad har du för bälte?

Mat är gott Ska man växa måste man äta, även om det inte är någon extrembulk

Inget alls, dels är jag såpass ny inom BJJ:n att det inte är tal om någon gradering än och dels kommer jag nog inte att gradera mig i vilket fall. Låter bli som en ren protest mot folks besatthet vid bälten och tron att dessa är magiska symboler som gör en till en jättehäftig superdödlig ninjakung.
Citera
2007-03-21, 18:03
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Några timmar senare trycker jag i mig pannpizza tills jag nästan spyr och drar till gymmet. Passet såg väl ut ungefär såhär:

Knäböj, 555 44, 97.5 kg.
Benpress 10 10 88 66, 180 kg.
Benspark 2x10, 40 kg.
Crunches i maskin 55 kg, 4x8.
Liggande benlyft 3x12.

Hehehe att du var en sån magbög minsann
Citera
2007-03-21, 18:37
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Hehehe att du var en sån magbög minsann

Ja för fan, 2 magövningar i veckan. Den muskel jag tränar minst av alla, det är fan discovarning på mig
Citera
2007-03-21, 22:19
Medlem
freyas avatar
Citat:
Mat är gott Ska man växa måste man äta, även om det inte är någon extrembulk

Inget alls, dels är jag såpass ny inom BJJ:n att det inte är tal om någon gradering än och dels kommer jag nog inte att gradera mig i vilket fall. Låter bli som en ren protest mot folks besatthet vid bälten och tron att dessa är magiska symboler som gör en till en jättehäftig superdödlig ninjakung.

Nä, vem fan vill vara ett bjj svartbälte!? Inte jag iaf
Citera
2007-03-21, 22:33
Medlem
puberts avatar
Citat:
Nä, vem fan vill vara ett bjj svartbälte!? Inte jag iaf

Varför ska man ha ett svartbälte runt midjan? Man blir inte en bättre utövare för det.

Bälten säger ingenting längre, vissa får sina svartbälten genom 2-veckors intensivkurser medans andra sliter i 10 år för dom. Och likförbannat envisas alla med att tro att man är bruce lee om man har ett svart bälte.

Nej, den cirkusen tänker inte jag bidra till. Vill jag ha ett svart bälte köper jag det i klädaffären
Citera
2007-03-21, 23:33
Medlem
freyas avatar
Citat:
Varför ska man ha ett svartbälte runt midjan? Man blir inte en bättre utövare för det.

Bälten säger ingenting längre, vissa får sina svartbälten genom 2-veckors intensivkurser medans andra sliter i 10 år för dom. Och likförbannat envisas alla med att tro att man är bruce lee om man har ett svart bälte.

Nej, den cirkusen tänker inte jag bidra till. Vill jag ha ett svart bälte köper jag det i klädaffären

Nja, till viss del har du rätt - det ligger en del annat bakom bältena än enbart skicklighet. Noll betydelse har det dock inte. Och vadå Bruce Lee, han höll väl på med kung fu - inte bjj
Citera
2007-03-21, 23:45
Medlem
puberts avatar
Citat:
Nja, till viss del har du rätt - det ligger en del annat bakom bältena än enbart skicklighet. Noll betydelse har det dock inte. Och vadå Bruce Lee, han höll väl på med kung fu - inte bjj

Nej, noll betydelse har det väl inte, men det är ganska intetsägande med bälten.

Säg det till någon svensson som inte är insatt i kampsport Svart bälte = Bruce lee, karate kid och ninja, punkt slut. Har man svart bälte är man en farlig mästare som kan slå ut hela nervsystem med lillfingret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in