Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-20, 22:29
Bannlyst
När det är folk i närheten. Jag har alltid haft det problemet så länge jag mins. kan inte ens pissa om det är folk utanför toaleten även om det är låst men en del kompisar kan bara släng fram kuken mitt bland massa kompisar och annat folk mitt på t-bane parongen å pissa på en gång
Citera
2007-03-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abel
När det är folk i närheten. Jag har alltid haft det problemet så länge jag mins. kan inte ens pissa om det är folk utanför toaleten även om det är låst men en del kompisar kan bara släng fram kuken mitt bland massa kompisar och annat folk mitt på t-bane parongen å pissa på en gång

Du har blyg blåsa.
Jag lider av samma problem.
En lösning kan ibland vara att döva ljuden du hör utifrån (som gör dig uppmärksam på att det är andra utanför) med tex hög musik i lurarna.
Vad det beror på vet jag inte, har själv haft det sedan tonåren.
Citera
2007-03-21, 09:40
Medlem
CacciZs avatar
Jag kan inte kissa om jag vet att folk står utanför och "lyssnar".
Lite jobbigt ibland.
Citera
2007-03-21, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abel

du lider av panikångest/social fobi
Citera
2007-03-21, 12:17
Medlem
Vill bara tipsa om filmen "Waiting" som kom ut typ forra aret, med blandannat Ryan Reynolds. En kille i filmen som har samma problem, han kan inte pissa bland folk. Minns inte varfor eller vad for tips han far fran "pskykologen" men det hjalper i allafall. Lycka till
Citera
2007-03-21, 12:26
Medlem
Hannes2ks avatar
Jag har samma problem, det säger bara stop! Jag löser det genom att sätta på min mp3-spelare eller så kissar jag i handfatet, det fungerar nästan alltid av någon anledning.
Citera
2007-03-21, 12:50
Medlem
euphorias avatar
Samma sak för mig, men bara på pissprov. Går inte fastän jag vill pissa
Citera
2007-03-21, 14:09
Medlem
rekviems avatar
Lider också av pisseångest. Koncentrera dig på en punkt i väggen framför dig och tänk bort allt annat. Funkar bra att även tänka sig bort till trevligare platser också, porlande bäckar och skymda platser i skogen.
Citera
2007-03-21, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
du lider av panikångest/social fobi

Jag tror inte det har med det att göra

Tack för svaren alla
Citera
2007-03-21, 23:51
Bannlyst
Det värsta år när snuten begär piss prov, det har hent mig över ett dussin gånger fast jag inte har tagit droger vid 90% av dom tillfälerna så istället för att bara pissa å bli fri släpt får jag sitta häktad i flera timmar å vänta på att en läkare ska komma å ta blod istället. för det är fan omöjlig för mig att pissa när en snut står och tittar på.
Citera
2007-03-22, 00:33
Medlem
echelonxs avatar
Jag hade det problemet nar jag var mindre men det gick over nar jag vaxte.
Citera
2007-03-24, 01:46
Har också problem med detta. Det kallas för Paruresis på läkar/psykolog språk.
Finns övningar och dylikt man kan göra. Kan rekommendera boken Shy bladder syndrome av Steven Soifer, bästa boken i ämnet.

Internationella paruresis organisationens hemsida www.paruresis.org
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in