Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-19, 18:25
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Minns en direkt farlig grej jag ofta gjorde, o som tur var lyckades det alltid o small aldrig i handen. Var fr att jag skulle imponera p tjejer o snt...

Tog magnesium o kaliumpermanganat o hll i en knuten hand. Satte en tndsticka mellan fingrarna, tnde den, o sen kastade ut blandningen s att det blev som om man kastade en blixt...
LOLOLS Hahahahaa!
Samma som en sn Diablo "Wizard level 28"

Nej jag skulle inte vgat gra s utan handskar och visir

Det.. ja,, mest twisted jag gjort var att lgga en nitroglicerina/dynamex mellan cylindern och tanken p - - vad jag trodde - - var en abandoned/vergiven "vanlig 30kmh moped"
Sn spray vispgrdde flaska grddade jag ner hela sadeln med,, tmde den och la den ocks p cylindern

Ja du,, det small.. som musik fr sjlen,, I rejoiced
Citera
2016-12-19, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
LOLOLS Hahahahaa!
Samma som en sn Diablo "Wizard level 28"

Nej jag skulle inte vgat gra s utan handskar och visir

Det.. ja,, mest twisted jag gjort var att lgga en nitroglicerina/dynamex mellan cylindern och tanken p - - vad jag trodde - - var en abandoned/vergiven "vanlig 30kmh moped"
Sn spray vispgrdde flaska grddade jag ner hela sadeln med,, tmde den och la den ocks p cylindern

Ja du,, det small.. som musik fr sjlen,, I rejoiced
Min pappa o min morbror hllde i lite nitrometan i min gammelmorfars (ca 85 r) moped, s att den gick mycket fortare nr han krde ivg...
Citera
2016-12-21, 21:18
Medlem
spionkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Minns en direkt farlig grej jag ofta gjorde, o som tur var lyckades det alltid o small aldrig i handen. Var fr att jag skulle imponera p tjejer o snt...

Tog magnesium o kaliumpermanganat o hll i en knuten hand. Satte en tndsticka mellan fingrarna, tnde den, o sen kastade ut blandningen s att det blev som om man kastade en blixt...

Haahhh du, du hade en jvla tur att skiten inte exploderade i handen p dig. Fan blixtljusulver r inte att leka med, en del hade ju kunnat fastna p handen, och antnts av eldmolnet. Dessutom hade ju blandningen kunnat detonera, om du rkade slppa fr sent. Tur man vxer ifrn korkade vanor
Citera
2017-12-18, 23:57
Medlem
suryoyos avatar
Olycka och olycka.
Jag rkade frra ret gra vrldens miss, i balkongen fanns en pse kno3.
Gjorde en slurryprime bp till flera 4" och 2" tillverkad med psen kno3.
Ingen av pjserna tnde, sen testade jag tnda eld p slurryn utan resultat, nej!

Jag kollade psen kno3 n en gng, kornen sg mycket runda ut inte alls som kno3 man r van vid. Blandade med socker utan att det hnde ngot, d kom jag p......vgsaltet i balkongen var ju borta ifrn sin pse ! ngon hade lagt tsalt i en kno3 pse
Citera
2018-05-23, 21:16
Bannlyst
Rolig trd har rkat ut fr mnga olyckor i mina dar men de hr var de mest farliga!..,.

Ja skulle antnda en dynamit pinne o kasta ivg den som barn.... Var vl 12... Tnde p o rka tappa den.. Stubinen var p 10 sek.. Hade hllt i den i nra sekunder ocks... S ja som sagt tappade den m.. Den kanske flg en meter. Fort som fasen plocka ja upp den o frskte slnga ivg den o hann precis innan den small i luften haha

Ska sga att de inte var en s stor laddning men stor nog att gra rejla skador vid en meter!!

Mvh Johan
Citera
2019-04-16, 01:09
Medlem
Doktordonkas avatar
Kan bertta lite kort om den hr olyckan:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-person-skadad
Det handlar inte om tillverkning av sprngmne. Personen i frga hll p med utveckling av en raketmotor med flytande brnsle (HTP/Trietylamin/Morfolin). I vanliga vtskedrivna raketer s anvnder man mnen som krver att man antnder och startar sjlva motorn (till exempel flytande syre och alkohol som i de gamla V2-raketerna), men i det hr fallet r det vad som kallas hypergoliska mnen dvs, de antnder nr man blandar dem. Ngot har gtt snett vid ett test av raketmotorn. Hoppas innerligen att personen r p bttringsvgen.
Citera
2019-10-05, 12:18
Medlem
chimichurris avatar
Det var fr lngesedan.

Jag fick iden att blanda termit och fylla blandningen ner i ett papprr. Jag la lite papper p toppen
och fyllde p lite fngkrut som "tndare" och limmade sedan ihop allt och satte viscosstubin.

Glad i humret s kte jag till grustaget fr att testa produkten.

Jag tnde p och sprang till bilen. Just nr lyckats stnga drren till fordonet och d smller
den av. Resultat blir en hg knall och sedan sprutar det varmt jrn explosivt igenom luften upp till
20 m framt frn mynningen p papprret. Den gick av som en explosivfontn och jag hade
vldig tur d "drakelden" gick tv meter frn mig. Jag undrar forfarande vad som hade hnt om det kommit p mig.

De blev som en slungande lavabomb. Efter den hndelsen insg jag att man aldrig kan vara sker
och man mste gra allt fr att minimera riskerna.
Citera
2020-01-02, 17:02
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Ett skolexempel p hur man inte ska bra sig t vid fyrverkeriavfyrning.

En brittisk man sprngde skallen av sig i Thailand igr natt. Han skulle skjuta fyrverkerier och var frmodligen berusad eller bara riktigt riktigt dum i huvudet. Om vi bortser frn att han tnkte avfyra pjsen p en gata i ett vlfrekventerat centrumomrde s lutar han sig ven ver pjsen (ser ut att vara en pappmrsare av grvre kaliber) och tnder efter en del fumlande p stubinen. Men ska vi inte flytta p skallen kanske? Nej, det tyckte inte Gary McLaren var lika spnnande. Sen sg han stjrnor.

Minst tv filmsekvenser dokumenterar hans sista stund i livet. Otcka filmer men inget synligt blod.

https://www.liveleak.com/view?t=sKFrl_1577962879

https://www.liveleak.com/view?t=kQisy_1577958127

Gr inte s.
Citera
2020-01-02, 18:57
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Ett skolexempel p hur man inte ska bra sig t vid fyrverkeriavfyrning.

En brittisk man sprngde skallen av sig i Thailand igr natt. Han skulle skjuta fyrverkerier och var frmodligen berusad eller bara riktigt riktigt dum i huvudet. Om vi bortser frn att han tnkte avfyra pjsen p en gata i ett vlfrekventerat centrumomrde s lutar han sig ven ver pjsen (ser ut att vara en pappmrsare av grvre kaliber) och tnder efter en del fumlande p stubinen. Men ska vi inte flytta p skallen kanske? Nej, det tyckte inte Gary McLaren var lika spnnande. Sen sg han stjrnor.

Minst tv filmsekvenser dokumenterar hans sista stund i livet. Otcka filmer men inget synligt blod.

https://www.liveleak.com/view?t=sKFrl_1577962879

https://www.liveleak.com/view?t=kQisy_1577958127

Gr inte s.

Fyfan Exakt s gjorde ju mnga svenskar med fyratummarna, med skillnaden att dom gick fram och tittade s nr den inte tog sig p grund av nickad stubin etc. Tur att dom bomberna r frbjudna fr konsument numera, fr den vanliga enkla samhllsindividen har inte skerhetstnket fr det dr. Vilket jag baserar slutsatsen p utifrn en hel del historier likt denna..
Citera
2020-01-02, 19:35
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Fyfan Exakt s gjorde ju mnga svenskar med fyratummarna, med skillnaden att dom gick fram och tittade s nr den inte tog sig p grund av nickad stubin etc. Tur att dom bomberna r frbjudna fr konsument numera, fr den vanliga enkla samhllsindividen har inte skerhetstnket fr det dr. Vilket jag baserar slutsatsen p utifrn en hel del historier likt denna..

Det jag aldrig riktigt begripit med de dr r varfr de fortsatt med den idiotiska lsningen med stubin i toppen och sedan snabbstubin till lyften. Hade de istllet satt stubinen i botten av pjsen s hade ingen behvt st dr och spana ner i ett tnt eldrr och fundera p varfr stubinen slocknBOOM
Citera
2020-01-09, 13:42
Medlem
Pyronostalgis avatar
Nasty som attan och mrkligt. Antingen r Gary mer full/dum n vad som framgr eller s gr han suicide by jubileumsbomb. Nr stubinen frst en stund bjer han ju sig nnu lngre fram 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in