Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-31, 23:12
  #1
Medlem
Uppdaterad version av Ardamax guiden. Guiden är för version 2.5. Gör eventuellt en guide till 2.7 sen.

--------------------------------------------------------------
Ladda ner ardamax från följande länk och installera den.
http://www.tucows.com/start_dl/364258_137336_9603

Nere i aktivitesfälet så finns nu Ardamax loggan, det är en penna och ett papper. Högerklicka på denna och tryck Enter registration key.

Om ni har Internetexplorer när ni går in på den sidan är det en stor chans att ni blir smittade. Så gå in på den sidan på egen risk.

Skapandet av keylogger filen

Nu går vi vidare och ska skapa vår lilla keylogger fil.
Högerklicka på Ardamaxloggan och välj remote installation. Du kan välja nu om du vill kryssa append keylogger to file men det hoppar vi över.
Installation folder ska vara windows folder eftersom Nortons Quickscan bara kör igenom system32 om jag inte minns fel.
(Norton är det mest använda Anti-virus skyddet)

Executable name spelar inte så stor roll det är den fil som kommer att ligga i windows folder, om du vill vara diskret så döp den till swochst.exe .

I nästa ruta så bockar vi i allting förutom Hide the program from windows startup list och trycker på nästa efter det så kommer det upp en ruta där man kan trycka enable
hoppa över det och tryck bara på nästa igen. Steget efter det kan du också hoppa över.

På detta steg då ska du bocka Run on windows startup samt Start in hidden mode Selfdestruct är valfritt och den kan man använda om man självförstöra keyloggern på ett visst datum. Nytt steg härunder :
På det här steget så ska du bocka i Send logs every. Där skriver du när loggarna ska skickas, själv brukar jag välja 15 timmar emellan.

Delivery method ska vara mail , på alternativet under Delivery method får ni välja själv. Logformat ska vara HTML. Om du tar encrypted så är det bara att starta filen med hjälp av Ardamax. (Högerklicka på filen när du får tillbaka den och välj öppna med ardamax)

Kryssa i Send only if logs exceeds och ta cirka 15 kb. Då slipper man få en massa tomma mails eftersom datorn vart inaktiv.

Inställningarna finns som bild på denna länk : http://img297.imageshack.us/img297/8682/ardamaxuq4.png .

Mail
Börja med att registrera en ny epost adress på http://www.home.se . Och nu är vi vid epost delen. Ibland så funkar inte home adresserna och då får man ta en annan email adress.

På from ska du fylla i din Homeadress.
To ska vara vilken email som helst som du äger. Där kommer alla loggfiler att hamna.
Port ska vara 587.
Smtp server ska vara : home.smtp.se
Username : Username@home.se eller enbart Username.
Password : Ditt home password.

Efter det så ska allt vara ibockat.
Nu har du din keylogger och den kommer att skicka email till dig var femtonde timma.

Använd inte detta olagligt! Offrets vetande är krävt.
Z4W Company tar inget ansvar för vad andra gör.
__________________
Senast redigerad av DaVajj 2008-02-10 kl. 18:44. Anledning: theserials.com har stor risk för virusspridning
Citera
2007-03-31, 23:13
  #2
Medlem
Faq

Q:Jag får inte ens igång Ardamax Keylogger, vad gör jag för fel?
A:Testa att stänga av ditt Antivirus. Vissa Antivirus går inte att stänga av och då får du avinstallera ditt Antivirus

Q:Offrets Antivirus hittar Ardamax Keyloggern , hur undviker jag detta?
A:Finns otaliga trådar om detta uppe, jag rekommenderar www.swerat.com där de kan mycket om detta.

Q:Hur tar jag bort Keyloggern från min egen dator?
A:Tryck på Start-Kör skriv in msconfig. Tryck på Autostart bocka bort Ardamax keylogger därifrån. Nej den heter inte Ardamax Keylogger utan antagligen vad du döpte den till i Executable name.

Q:Ardamax version 2.5 är ju skitdålig, när kommer Guiden till 2.7?
A:Im working on it...

Sist men inte minst, pröva lite själv innan ni frågar.
Citera
2007-04-01, 13:26
  #3
Medlem
Ingen som vill kommentera?
Citera
2007-04-01, 13:56
  #4
Medlem
funkar utmärkt, tack så mycket
Citera
2007-04-01, 15:27
  #5
Medlem
jaccees avatar
Ska testa senare. Tack!
Citera
2007-04-01, 20:28
  #6
Medlem
Jag testade detta igår kväll och gjorde exakt som det står och provade min polares dator..( jag fick )
Och jag undrar KOmmer text filerna som ett Mail på din mail elller? För att så fall funkar detta inte för mej
Citera
2007-04-01, 20:49
  #7
Medlem
Så du har gjort allting rätt?

Isåfall ska textfilerna levereras via Mail.
Citera
2007-04-01, 20:57
  #8
Medlem
Okeej Men Jag ska Fixa lite bilder..
Citera
2007-04-02, 15:34
  #9
Medlem
vTrill, jag har stött på lite problem

För det första så står det:

"Failed to connect to SMTP server.
Ingen sådan värd är känd."

...när jag ska få loggarna via mail.

Dessutom avinstalleras programet automatiskt ibland av någon underlig anledning. Har inte hittat något system eftersom det ibland kan avinstalleras efter en vecka och ibland efter 15min. Något känt problem?

Jag har då kryssat i samtliga saker som ska få den att va så "hidden" som möjligt.

Hoppas du kan hjälpa mig på traven, främst ang mailen.
Citera
2007-04-02, 15:45
  #10
Medlem
Hej. Angående avinstalleringen så kanske det är Antiviruset som tar bort Ardamax?

Angående varför man inte ska kryssa i alla saker i hidden så är det därför att Ardamax dör om någon stänger av datorn på ett felaktigt sätt.

Angående Mailen så testa med någon annan maillevarantör. Du kanske fick en mail när du fick bredband?
Citera
2007-04-02, 20:00
  #11
Medlem
Det här funkar inte för mig Jag har tagit min hotmail adress som to och min home adress som fron sen kopigera jag allt du skrev att jag skulle skriva in under där eller ska jag ta min home adress som to och hotmail adress som fron så att smpt (eller vad det heter) och porten är kvar. Eller gör jag nå fel eller är det min av som tar bort det jag har nod32.
Citera
2007-04-13, 10:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FildelaN
Det här funkar inte för mig Jag har tagit min hotmail adress som to och min home adress som fron sen kopigera jag allt du skrev att jag skulle skriva in under där eller ska jag ta min home adress som to och hotmail adress som fron så att smpt (eller vad det heter) och porten är kvar. Eller gör jag nå fel eller är det min av som tar bort det jag har nod32.
Grejen är att där det står Username (användarnamn) ska du fylla i ditt användarnamn och där det står password ska du fylla i ditt lösenord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback