2016-05-08, 23:56
Medlem
kurrekotte det går inte att läsa sånna inlägg, filtrera bort all text där du kallar andra för dumheter så om du får något kvar efter det, skriv det
Citera
2016-05-08, 23:59
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
kurrekotte det går inte att läsa sånna inlägg, filtrera bort all text där du kallar andra för dumheter så om du får något kvar efter det, skriv det
Sedärja, då flyttade du målstolpen igen. OM du väljer att uppträda respektfullt så kommer jag att bemöta dig med respekt. Men så länge du hävdar att du har rätt på grund av att andra saknar din förmåga att tyda saker korrekt och upprepar lögner och rent nonsens gång på gång så kan du vara säker på att jag kommer att bemöta dig som den falska och efterblivna skithög du är.

Kan du sluta flytta målstolparna och hålla dig till sakfrågan nu?
Citera
2016-05-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Sedärja, då flyttade du målstolpen igen.
Vill du att andra skall läsa vad du skriver så skriv så de kan förstå
Citera
2016-05-09, 00:12
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Vill du att andra skall läsa vad du skriver så skriv så de kan förstå
Citera valfritt stycke som du har svårt att förstå så skall jag försöka att göra det mer begripligt för dig, trots att jag redan ansträngt mig för att vara extra pedagogisk.

Om du enbart har synpunkter på hur jag skriver så föreslår jag att du skickar dessa i ett PM.
Anser du att jag gjort något fel så föreslår jag att du använder rapportera-knappen.
Citera
2016-05-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Citera valfritt stycke som du har svårt att förstå så skall jag försöka att göra det mer begripligt för dig, trots att jag redan ansträngt mig för att vara extra pedagogisk.

Om du enbart har synpunkter på hur jag skriver så föreslår jag att du skickar dessa i ett PM.
Anser du att jag gjort något fel så föreslår jag att du använder rapportera-knappen.

Jag läste fem rader och såg bara massa om hur korkad jag är. Kan du filtrera ut det som handlar om kraschen
Citera
2016-05-09, 00:31
Medlem
Citat:
Så bara för att en tunn vingspets som är så tunn att man inte ens får gå på vingen och som inte tål krock med fågel, bara för att den sitter på en större flygplanskropp så kan den skära igenom tjocka stålbalkar? Är det korrekt tolkning av din teori?

Nä, du har nog aldrig gjort en korrekt tolkning av någon teori.

Vilken vingspets pratar du om, längst fram eller längst ut sett ifrån flygkroppen?
Citera
2016-05-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Vilken vingspets pratar du om, längst fram eller längst ut sett ifrån flygkroppen?

Alla, kan tunn aluminium på plan skära igenom stål bara för att det sitter på planet?
Citera
2016-05-09, 00:48
Medlem
Citat:
Alla, kan tunn aluminium på plan skära igenom stål bara för att det sitter på planet?

Jag tycker det är lättare att skära ju tunnare det är. Testa en tunn filékniv och skär i en fisk, gör sen samma sak med en stor tvåhandsyxa...

Samma med stridsvagnsskott som ni tycker om att jämföra med. De är rätt små, ca 5cm. Troligen för det är lättare att gå igenom pansrat än en stor blåval.

Och nej, det beror inte på att det är ett plan. Det hade funkat lika bra om vingen satt på en folkabuss som är lastad med bly så den har samma vikt/fart etc som planet. Det är kombinationen massa/fart som bildar kinetiskt energi som möjliggör detta fenom. Om det sen är ett plan, blåval, folkabuss eller stridsvagnsskott är jävligt ointressant.
Citera
2016-05-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Jag tycker det är lättare att skära ju tunnare det är. Testa en tunn filékniv och skär i en fisk, gör sen samma sak med en stor tvåhandsyxa...

Samma med stridsvagnsskott som ni tycker om att jämföra med. De är rätt små, ca 5cm. Troligen för det är lättare att gå igenom pansrat än en stor blåval.

Och nej, det beror inte på att det är ett plan. Det hade funkat lika bra om vingen satt på en folkabuss som är lastad med bly så den har samma vikt/fart etc som planet. Det är kombinationen massa/fart som bildar kinetiskt energi som möjliggör detta fenom. Om det sen är ett plan, blåval, folkabuss eller stridsvagnsskott är jävligt ointressant.

Om jag svetsar fast en aluminiumbit på en stor lastbil, biten sticker ut två meter från sidan och väger ensamt 20 kg, fyller lastbilen med något tungt så den väger mycket. Accelererar upp så lastbilen når sin topphastighet på 90 km/h. Då har vi ett ekipage med mycket joule. Jag kör sedan så nära att aluminiumbit slår emot lyktstolpar. Hade jag kunnat kapa lyktstolpe efter lyktstolpe med den utstickande aluminiumbiten eftersom det är så många joule som kommer farandes?

Du nämnde tidigare att det är joule man skall räkna om man skall se vad som händer när planet körde in i väggen
Citera
2016-05-09, 14:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om jag svetsar fast en aluminiumbit på en stor lastbil, biten sticker ut två meter från sidan och väger ensamt 20 kg, fyller lastbilen med något tungt så den väger mycket. Accelererar upp så lastbilen når sin topphastighet på 90 km/h. Då har vi ett ekipage med mycket joule. Jag kör sedan så nära att aluminiumbit slår emot lyktstolpar. Hade jag kunnat kapa lyktstolpe efter lyktstolpe med den utstickande aluminiumbiten eftersom det är så många joule som kommer farandes?

Du nämnde tidigare att det är joule man skall räkna om man skall se vad som händer när planet körde in i väggen

Om det är en stark legering, en skarp framkant och kanske en fackverkskonstruktion eller liggande I-balksform bakom, om den är stadigt förankrad i lastbilens chassi så den inte bryts av och om stolparna är moderna lyktstolpar anpassade för att ge vika vid krock så är det nog mycket troligt att du kan köra av ett gäng stolpar på det viset.

Du kan även prova att fylla en ryggsäck med 20 kg metall och sen springa in i en lyktstolpe med huvudet före. Kom sen tillbaks till tråden och berätta om stolpen föll och vad något av detta trams har med trådens ämne att göra?
Citera
2016-05-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om det är en stark legering, en skarp framkant och kanske en fackverkskonstruktion eller liggande I-balksform bakom, om den är stadigt förankrad i lastbilens chassi så den inte bryts av och om stolparna är moderna lyktstolpar anpassade för att ge vika vid krock så är det nog mycket troligt att du kan köra av ett gäng stolpar på det viset.

Spelar det någon roll om den sitter på en lastbil, hade samma konstruktion utan lastbil gått sönder?
Citera
2016-05-09, 17:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Spelar det någon roll om den sitter på en lastbil, hade samma konstruktion utan lastbil gått sönder?

Jag har absolut ingen aning om vad du svamlar om. Det var du själv som började vimsa om att svetsa fast grejjer på lastbilar, jag kan bara råda dig att ta din medicin och åtminstone försöka hålla dig till ämnet (som varken är lastbilar eller den rätt knepiga konsten aluminiumsvetsning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in