Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-11, 13:07
  #1
Medlem
Tjena..

Jag har haft Xanor 8mg per dag tidigare, men för många år sedan. Nu efter ett fängelsestraff har jag fått en ny läkare, och fast jag berättat om hur jävla svår ångest jag får ibland så VÄGRAR han skriva ut ngt beroendeframkallande.. även fast jag varit drogfri i 5 år.. Det enda han vill skriva ut är massa skitmediciner som nozinan, theralen, atarax,hibernal etc som inte funkar.. Och jag mår verkligen piss emellanåt..

Jag tröttnade iaf och gick till husläkaren anonymt, och sa att jag skulle behöva ngn sömnmedicin jag kan ta vid behov och hon föreslog Imovane men sa till mig oxo "det är vanebildande, vet du det?" och jag sa att jag visste om det och skulle ta det lugnt.. Fick 100 stycken utskrivna på direkten, och sen ringde jag henne några dagar senare och sa att jag haft Xanor 2mg förrut å tagit vid behov, och då sa hon "vet du att Xanor är enormt beroendeframkallande?" och jag svarade ja.. Så fick jag ett recept på 20 stycken 2mg´are..

Sen idag var jag hos husläkaren igen och sa "imovanen ger en sån metallsmak, har du ngt annat förslag?" då skrev hon ut 100 stilnoct till mig..

Sen nu fick jag en tandläkartid, och då ringde jag tandläkaren och sa att jag var jävligt skrajj inför tandläkarbesöket och han skrev då ut ett recept på 25 stycken 10mg´s stesolid, och han sa "ta en tablett före besöket".

Så nu har jag Xanor hemma, Stilnoct, Imovane och Stesolid =)
Citera
2007-04-11, 13:16
  #2
Medlem
Själv går jag till psyk en gång i veckan för att jag har ångest och är självdestruktiv kan inte sova nå nätterna osv. Jag säger att jag behöver tabletter för vid vissa tillfällen blir jag helt dum i huvet när det blir för mycket. Jag får inga sömntabletter, inga ångestdempande eller någonting Hur kan jag göra för att få medicin?
Citera
2007-04-11, 13:25
  #3
Medlem
hundens avatar
vissa läkare och väldigt restiktiva gällande benso.
Har stött på läkare som inte skriver ut ett skit förutom atarax vid jobbig ångest
Citera
2007-04-11, 13:34
  #4
Medlem
Ja för folk (och läkare) fattar inte att ångest kan vara riktigt plågsamt.. Det är som att en patient ska gå runt med cancer-smärtor och be cancerpatienten "stå ut" eftersom smärtstillande är vanebildande...

Men ett tips till Er som inte får benso.. BYT LÄKARE! Gå direkt till husläkarmottagningen, där kan ni själva välja läkare, eller ngn annan mottagning...

Atarax, nozinan etc hjälper inte ett piss, om man nu inte har en svår psykos..
Citera
2007-04-11, 13:39
  #5
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjagrodan
Själv går jag till psyk en gång i veckan för att jag har ångest och är självdestruktiv kan inte sova nå nätterna osv. Jag säger att jag behöver tabletter för vid vissa tillfällen blir jag helt dum i huvet när det blir för mycket. Jag får inga sömntabletter, inga ångestdempande eller någonting Hur kan jag göra för att få medicin?
Idioter, byt läkare...
Jag knallade iväg till barn och ungdomspsyk när jag var 17 och berättade hela min historia (Panikångest, kunde inte sova ALLS, anorexi osv.) och till mig skrev läkaren ut stess 5or och så mycket stilnoct jag behöver... Bara att ringa så får jag mer.
Men visst, sedan har de försökt pracka på mig en jävla massa atarax och theralen också, de säger jag att jag äter (såhär ett X antal år efter så fattar de FORTFARNADE inte att jag bara äter stessarna...) "när det inte är så farligt".
Tror jag har åtminståne 500 25mg atarax hemma och åtminståne lika mycket theralen... Suck.

Annars finns det en utväg som jag vet fungerat för en kompis till mig; Säg att du ska ha [insert valfri benzo], annars köper du den på gatan.
H*n knallade ut ifrån det läkarbesöket med recept på xanor...

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Mike83
Atarax, nozinan etc hjälper inte ett piss, om man nu inte har en svår psykos..
Och vafan ska atarax hjälpa vid en psykos för? Nozinan är ju iaf neuroleptika, och har hjälpt mig bort från begynnande psykoser när jag hävt i mig typ 50st 5mg, men atarax?
Citera
2007-04-11, 13:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjagrodan
Själv går jag till psyk en gång i veckan för att jag har ångest och är självdestruktiv kan inte sova nå nätterna osv. Jag säger att jag behöver tabletter för vid vissa tillfällen blir jag helt dum i huvet när det blir för mycket. Jag får inga sömntabletter, inga ångestdempande eller någonting Hur kan jag göra för att få medicin?

Dom bedömde väl ditt tillstånd som simulerat eller ren och skär inbillning.

Har man problem så får man skit utskrivet, that's it.
Citera
2007-04-11, 13:59
  #7
Medlem
Jag har haft massa problem sen jag var 14 år, skärt mig i armarna, haft panikångest, tagit överdoser av morsans mediciner, försökt att ta mitt liv ett ex antal gånger. Och dom gånger jag har ricktig stark ångest så vet jag inte vad jag ska göra. Ibland proppar mamma i mig henes ågenstdempande piller som jag blir helt groggy av. och jag vill inte äta mammas piller.. jag vill få medicin av en läkare.
Citera
2007-04-11, 14:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drkn
Dom bedömde väl ditt tillstånd som simulerat eller ren och skär inbillning.

Har man problem så får man skit utskrivet, that's it.


Dom säger att jag kan bli beroende osv och att det inte är bra att ta en massa tabletter..
Citera
2007-04-11, 14:10
  #9
Medlem
ruben rubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjagrodan
Dom säger att jag kan bli beroende osv och att det inte är bra att ta en massa tabletter..



Tror du inte på det?
Citera
2007-04-11, 14:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruben rubin
Tror du inte på det?


Jo det är klart att jag tror på det, men jag känner att det är något jag behöver, och inget jag tänker missbruka.
Citera
2007-04-11, 14:21
  #11
Medlem
ruben rubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjagrodan
Jo det är klart att jag tror på det, men jag känner att det är något jag behöver, och inget jag tänker missbruka.


Det tänkte nog inte han överst heller när han började!
Citera
2007-04-11, 14:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruben rubin
Det tänkte nog inte han överst heller när han började!

Men jag är inte som han, jag har aldrig testat droger och har haft problem med tabletter. så jag skulle aldrig kunna missbruka tabletter igen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in