• 1
  • 2
2007-04-12, 10:35
Medlem
Kuggarns avatar
Harr precis laddat hem de tre frsta avsnitten av denna i mitt tycke potentiellt intressanta serie. Den snds p Showtime i USA och handlar om Henrik VIII regeringstid. Maktspel, intriger och liknande verkar vara huvudfokus, mao ngot fr dem av oss som fortfarande srjer att Rome r slut. Jonathan Rhys Meyers spelar Henrik VIII och Sam Neill spelar Kardinal Wolsey. Har inte sett ngot avsnitt n men p det hela taget tycker jag det verkar vara en sevrd serie. Om ngon sett ngot avsnitt s vore det kul att f lsa om era frsta intryck. Helst spoilerfria dock .
Citera
2007-04-17, 13:10
Medlem
Kuggarns avatar
Har sett de tv frsta avsnitten nu och jag rekommenderar verkligen serien till alla som r intresserade av historiska serier. Likt Rome s handlar det mycket om rnksmideri, intriger och politik p hg niv. Krleksaffrer till hger och vnster bjuds det ocks p. P det hela taget r det en vldigt pkostad och vlgjord serie. Det finns n s lnge bara tre avsnitt att njuta av men de kommer att dra av hela rasket nu med ssongsavslutning i Juni.
Citera
2007-04-17, 13:31
Medlem
P.Gs avatar
Lter intressant, ska ge den en chans.
Citera
2007-04-17, 14:14
Medlem
Kilroy2s avatar
Jag hade massiva frhoppningar p den hr serien men tycker det var ren skit.
Citera
2007-04-17, 17:01
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy2
Jag hade massiva frhoppningar p den hr serien men tycker det var ren skit.

Smaken r ju som baken som man sger... Vad vad det du hngde upp dig p? Vad tyckte du motiverade din sgning (bara nyfiken...)?
Citera
2007-04-17, 17:18
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Smaken r ju som baken som man sger... Vad vad det du hngde upp dig p? Vad tyckte du motiverade din sgning (bara nyfiken...)?

Massor med saker.
Styltiga scener.
Platta karaktrer.
Intetsgande, menlst, ingen energi eller driv.
Inte i nrheten s snyggt som det kunde varit.
Absurda onaturliga saker som raserar illusionen, dligt dataanimerade fglar i ett bakverk t.ex.
Sm begrnsade scener som frsker vara strre n dom r.
Ja, massor med saker.

Jag tyckte det var skitdligt faktiskt.
Citera
2007-05-07, 11:26
Medlem
Kuggarns avatar
Fyra avsnitt har jag klmt hittills och jag r begeistrad. Rekommenderas verkligen. Lider allvarligt av Romeabstinens s The Tudors r en ypperlig chans att f sitt lystmte tillfredstllt ifall man gillar maktspel och intriger.
Citera
2008-01-12, 01:01
Medlem
SC sXes avatar
Jag hade ocks rtt stora frhoppningar p den hr serien, men tyvrr fr man vl sga att den inte riktigt levde upp till frvntningarna.
Visst, det smids rnker och bildas allianser till hger och vnster, och det knullas hovdamer fram och tillbaka men det rcker nd inte riktigt till.
Strsta problemet fr mig r vl personportrtten. Det knns som att dem frsker f in s mycket historisk fakta som mjligt i den frsta ssongen att dem missar den viktigaste pongen; intressanta karaktrer. Frutom Rhys-Meyers r det rtt dtt p den fronten.
Citera
2008-12-28, 20:46
Medlem
Stockholms stadshus i The Tudors!!

Ingen hr verkar ha noterat att i vinjetten till The Tudors s skymtar Stockholms stadshus frbi.
The Tudors utspelare sig vl p 1500-talet och stadshuset byggdes vl i brjan p 1900-talet.
Det mste vara p g a att det r en amerikansk produktion! En engelsk produktion skulle vl inte gjort ett snt misstag?? Eller?
Sen var ju inte serien i vrigt ngot att hnga i julgran.
Han som spelar huvudrollen har jag extremt svrt fr.
Ngon jmfrde med "The Rome". Tacka vet jag den!
Citera
2008-12-28, 21:22
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringdans
Ingen hr verkar ha noterat att i vinjetten till The Tudors s skymtar Stockholms stadshus frbi.
The Tudors utspelare sig vl p 1500-talet och stadshuset byggdes vl i brjan p 1900-talet.
Det mste vara p g a att det r en amerikansk produktion! En engelsk produktion skulle vl inte gjort ett snt misstag?? Eller?
Sen var ju inte serien i vrigt ngot att hnga i julgran.
Han som spelar huvudrollen har jag extremt svrt fr.
Ngon jmfrde med "The Rome". Tacka vet jag den!

Stadshuset har jag inte noterat. Fixa grna en cap s fr jag se.

Angende Rome s r serien ett bra substitut i avseendet pkostat, historiskt, politiskt drama. Den nr inte upp till Romes klass. Men den duger som substitut. Tnkte det var bst att fylla ut med sdant som du inte kunde lsa mellan raderna.
Citera
2008-12-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Stadshuset har jag inte noterat. Fixa grna en cap s fr jag se.

Angende Rome s r serien ett bra substitut i avseendet pkostat, historiskt, politiskt drama. Den nr inte upp till Romes klass. Men den duger som substitut. Tnkte det var bst att fylla ut med sdant som du inte kunde lsa mellan raderna.
Visst kan jag frst att serien kan vara underhllande, men jag krver lite mer n s. Ska vl inte klaga, en av mina favoritskdisar r med i en biroll
Tyvrr s r jag inte s bra p datorer att jag kan skaffa fram en bild.

Men den gr vl fortfarande p onsdagar p SVT (fast det varit ett uppehll nu i helgerna), s det r bara att se d.
Citera
2008-12-28, 21:47
Medlem
Ska tillggas att jag r vldigt historieintresserad. S en sn serie om the Tudors r p pappret vldigt intressant! Men tyvrr blev jag besviken p den amerikaniserade produktionen. Det skulle blivit mycket bttre om engelsmnnen sjlva gjort den. Nu fick de ju med engelska skdisar som tur var. S det kunde varit vrre....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in