Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-12, 15:04
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.resume.se/nyheter/2007/04...panj/index.xml

Vad anser ni om detta? Personligen frstr jag mig inte alls p detta. Varfr skall jnkarna lgga sig i vad vi har fr reklam hr i Sveirge?
Citera
2007-04-12, 16:13
Medlem
qracs avatar
Var hittar man reklamen?
Citera
2007-04-12, 16:16
Medlem
Wittgensteins avatar
Ljligt, men p stt och vis en trst att se att det inte bara r i Sverige det trippas runt p t fr att undvika rasiststmpeln.
Citera
2007-04-12, 16:19
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
Var hittar man reklamen?

Enligt aretikeln skall den ju finnas ute p youtube men den lr vl vara borttagen nu.
Citera
2007-04-13, 05:10
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.resume.se/nyheter/2007/04...panj/index.xml

Vad anser ni om detta? Personligen frstr jag mig inte alls p detta. Varfr skall jnkarna lgga sig i vad vi har fr reklam hr i Sveirge?

Korkad frga. Fr att filmen finns/fanns p youtube och sledes kan ses av amerikanare och drmed pverka varumrket i USA.

Fr vrigt har detta inget med censur att gra. Trden borde flyttas till reklamforumet.
Citera
2007-04-13, 09:04
Medlem
RedXs avatar
Jag citerar qrac:

Var hittar man reklamen?
Citera
2007-04-13, 11:59
Medlem
SingleStars avatar
Det r ett vlknt faktum att de strsta hycklarna hittarna man inom USAs politikerkr och inom det socialdemokratiska partiet i Sverige, bda har ett hatkrleksfrhllande till varandra.

Skicka bda till skroten dr kommunismen redan har hamnat.
Citera
2007-04-14, 03:24
Medlem
wellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det r ett vlknt faktum att de strsta hycklarna hittarna man inom USAs politikerkr och inom det socialdemokratiska partiet i Sverige, bda har ett hatkrleksfrhllande till varandra.

Skicka bda till skroten dr kommunismen redan har hamnat.

Har inte s mycket med reklamen att gra. Var ju fretaget sjlva som tog tillbaka den av rdsla fr att bli stmda. Vrlden r full av opportunister och idioter s jag skulle nog gra likadant om jag bestmde ver ett stort multinationellt fretag. Tror dom spelar det skra fre det oskra helt enkelt.
Citera
2007-04-14, 08:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wellerman
Har inte s mycket med reklamen att gra. Var ju fretaget sjlva som tog tillbaka den av rdsla fr att bli stmda. Vrlden r full av opportunister och idioter s jag skulle nog gra likadant om jag bestmde ver ett stort multinationellt fretag. Tror dom spelar det skra fre det oskra helt enkelt.

Det r den moraliska minoriteten, mestadels politiker, som stter grnserna fretag skall tflja.
Citera
2007-04-15, 21:39
Moderator
Ruskigbusss avatar
Lite trams och off topic raderat. Frgan r allts hur ett amerikanskt fretag kan f reklam skapat fr ett svenskt systerbolag stoppad i Sverige, inte hurvida det finns vissa karaktrsdrag hos personer som rkar vara amerikaner, HMF eller Flashback forum, ok?

/Mod
Citera
2007-04-15, 21:51
Medlem
Squalos avatar
1. Dom flesta borde ha sett reklamen. En dum neger har importerat en Zebra, och frsker mata den med stek.

2. Trden r ett mne fr Reklam-forumet.

3. Att ett storfretag inte tillts av en annan bransch av fretaget, att sprida en reklamfilm som anses skadlig fr bolagets frsljning, r knappast en frga fr yttrandefrihetsforumet.

4. Det r fullt frsteligt att Mitsubishi i USA inte vill se reklam som framstller deras produkter som neger-bilar.

5. Om ett bolag i Sverige r s korkat att det gr en reklam p engelska, s fr dom skylla sig sjlva om dom upprr jnkarna. Dom hade kunnat ha reklamen p svenska eller serbokroatiska.
Citera
2007-04-15, 23:42
Medlem
Det finns ocks en reklam dr en neger sitter i bakstet och ter kyckling och pratar om hur gott det r och i amerika s r det hyfsat vanligt att kyckling och vattenmeloner kopplas till ngon form av rasistisk stereotype som "fda fr dumma afrikanska negrer", har dock ingen aning varfr. Nr jag sg den reklamen frsta gngen tnkte jag sjlv "det hr kommer sluta illa".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in