• 1
  • 2
2007-04-12, 17:20
Bannlyst
Varför svarar vissa personer " - Hej, det är Anna mitt i maten..." när man ringer någon vid sexdraget om kvällarna? Det verkar som om tanken är att förmedla till uppringaren att denne stört familjen när familjen intager sin kvällsvard och att den som svarar visar sin irritation genom att poängtera att man ringer när dom äter. Hur fan ska jag veta när dom äter? Varför inte ge tusan i att svara när maten står på bordet, alternativt lägga av luren när telefonsamtal inte passar, alternativt inte vara så förbannat känsliga för skitsaker? Sånt här stör mig...

Har Ni varit med om det tidigare? Slänger Ni rent av ur Er liknande saker själva när folk ringer? Om så, varför?

// Roger P.
Citera
2007-04-12, 17:30
Medlem
Tjohildas avatar
Nä, jag brukar mumla: "Tjohilda, mitt i fööörspelet...mmm...jorå visst, kan du ringa sen gumman!!
Citera
2007-04-12, 17:54
Bannlyst
Det säger jag ser på nummervisaren att försäljare ringer, och sånna där jobbiga personer som vill att man betygsätter massa saker. Dom ringer alltid olägligt, utan undantag.
Citera
2007-04-12, 18:03
Medlem
Tanken är vell att människan förventar sig att man ska säga något liknande som: "jaha, ursäkta mej, kanske lite olägligt. Jag kan ringa upp lite senare".

Annrs verkar det inte finnas så mycket tanke bakom en sådan komentar. Rätta mej om jag har fel nu, men är det inte bara tjejer som svarar på detta sätt?
Citera
2007-04-12, 18:04
Medlem
ariers avatar
Kan vara så att man säger så för att direkt och indirekt säga "vi äter så om det inte var något viktigt så kan jag ringa upp senare!"

Ser inget problem i det. Blir dock irriterad av folk som maler på även fast man påpekat att man äter och inte vill ha en ringande telefon i bakgrunden!
Citera
2007-04-12, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tiWed
Rätta mej om jag har fel nu, men är det inte bara tjejer som svarar på detta sätt?
När jag tänker efter så har det varit fruntimmer som svarat alla gånger jag hört det. Jo, det är nog en typisk kärringgrej.

// Roger P.
Citera
2007-04-12, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Blir dock irriterad av folk som maler på även fast man påpekat att man äter och inte vill ha en ringande telefon i bakgrunden!
Lägg av luren innan Du sätter Dig till bords, då. Förvänta Dig inte att hela världen ska stå på standby för att Du äter, resten av världen skiter i om Du äter. Vill Du inte bli störd så är det Ditt ansvar att se till att så inte sker.

// Roger P.
Citera
2007-04-12, 18:12
Medlem
Kan bara hålla med. Ännu mer irriterande är det om det är den som man äter med som då svarar i telefonen.

Har hänt att jag då tröttnat och demonstrativt ätit upp snabbt och satt mig i vardagsrummet eller liknande. Inte har jag då lust att vara middagssällskap längre till den personen, åtminstonde inte då.

Folk kan verkligen inte sköta sina telefoner anser jag.
Citera
2007-04-12, 18:15
Medlem
Jag tycker inte alls att det är fel att poängtera att man är upptagen.
Citera
2007-04-12, 18:17
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Lägg av luren innan Du sätter Dig till bords, då. Förvänta Dig inte att hela världen ska stå på standby för att Du äter, resten av världen skiter i om Du äter. Vill Du inte bli störd så är det Ditt ansvar att se till att så inte sker.

// Roger P.

Jag blir gärna störd. Dock inte pga att någon vill berätta om ens obetydliga dag när jag håller på att äta mat. Lägger jag av luren så ringer dem på mobilen. Kan inte gå och stänga av allt jag har hemma bara för att få lite mat i sig. Verkar bättre ifall folk har lite vett i sig och fattar att dem blir uppringda om 10 min.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Jag tycker inte alls att det är fel att poängtera att man är upptagen.
Om Du är upptagen, varför svarar Du då? Låt telefonsvararen ta hand om samtalet istället för att svara och tydligt visa upp Din irritation.

// Roger P.
Citera
Medlem
Doktor.Kesos avatar
håller med

Ja det är en irriterande och självupptagen stil.

En annan sak som är fett irriterande är folk som håller på och säger att dom inte ´´har tid´´. Typ jag har inte ´´tid´´ att spela Cs, köra hoj, träna, träffa dig osv eller vad det nu kan vara. För dom har visst tid. Om dom vill. Det handlar om att prioritera bara. Det är irriterande med folk som tror att dom är så jävla viktiga och att deras tid är värsta värdefull. Om några år är dom ändå döda och ingen jävel bryr sig mer...

Oj vad filosofiskt det blev.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in