Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-14, 00:52
  #1
Medlem
Kajsabajsas avatar
Hej
Jag skulle vilja prenumerera på en schysst tidning men har inte hittat någon som jag fastnat för. Cosmopolitan och VeckyRevyn är för bimboaktiga och Bang och Ordfront för präktiga. Finns det inget mittemellan? (Typ Darling)

Jag vill läsa om:
* Film/TV (bakom kameran, om fotot, klippningen, effekterna...)
* Mode/smink
* Trender
* Feminism/politik
* Musik
* Datorer/grafisk design/datorspel
* roliga teknikprylar (typ nintendo ds)

Det är svårt att få med allt detta i en tidning, men tipsa mig om du vet nån schysst som innehåller något av detta!
Citera
2005-05-14, 01:07
  #2
Medlem
onits avatar
Tyvärr är det nog rätt kört på den fronten...

Tycker själv att ETC kan vara intressant, men även den är nog präktig i dina ögon.

Eller förresten, testa de andra sk "damtidningarna" också. Amelia, har jag läst något bra i någon gång.
Citera
2005-05-14, 01:26
  #3
Medlem
-jOE!s avatar
Café

Citera
2005-05-14, 01:29
  #4
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Café

Skriver väl inte så mycket om feminism?
Annars kan jag tipsa trådskaparen att dra iväg ett PM till Roger Persson, tidningen du beskriver låter som något precis i hans smak.
Citera
2005-05-14, 09:39
  #5
Medlem
miklons avatar
Det blir nog svårt att hitta en tidning som innehåller allt det där, du får nog göra flera tidningsinköp.

När det gäller den sistnämnda kategorin, roliga teknikprylar så är iaf M3 nestorn, det finns ju några andra tidningar på marknaden, men jag skulle tro att M3 är bäst (jag har iofs inte läst den nya pryltidningen som dök upp häromveckan).
Citera
2005-05-14, 09:50
  #6
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsabajsa
Hej
Jag skulle vilja prenumerera på en schysst tidning men har inte hittat någon som jag fastnat för. Cosmopolitan och VeckyRevyn är för bimboaktiga och Bang och Ordfront för präktiga. Finns det inget mittemellan? (Typ Darling)

Jag vill läsa om:
* Film/TV (bakom kameran, om fotot, klippningen, effekterna...)
* Mode/smink
* Trender
* Feminism/politik
* Musik
* Datorer/grafisk design/datorspel
* roliga teknikprylar (typ nintendo ds)

Det är svårt att få med allt detta i en tidning, men tipsa mig om du vet nån schysst som innehåller något av detta!
Zlits?
Citera
2005-05-14, 10:23
  #7
Medlem
Nemesis1s avatar
Du måste väl börja prenumerera på den brittiska musiktidningen Metal Hammer, den har allt det där...

Du ville läsa om:
* Film/TV - de brukar ha en del filmrecensioner, fast det brukar bara vara om splatterfilmer förstås

* Mode/smink - Jadu, moderna rockband smikar ju sig lite nu som då

* Trender - Det saknar Metal Hammer iaf inte! Jag skulle nästan säga att de tar in för mycket sånt, jobbigt med all den trendig nu metal-skit som de tar in... Fast du gillar det säkert

* Feminism/politik - Varje gång de intervjuar någon kvinnlig musiker tycker jag antingen journalisten eller intervjuoffret säger något feministiskt

* Musik - ja, det är ju det som är tidningens huvudfokusering

* Datorer/grafisk design/datorspel - ja, de brukar ha lite dataspelsrecensioner

* roliga teknikprylar (typ nintendo ds) - ja, sånt har de nog också nån gång



Helt ok tidning om man vill ha lite av varje, men lite för mycket nu metal, modern hardcore, "alternative" band
Citera
2005-05-14, 10:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Zlits?
Kanske menar du Slitz?
Citera
2005-05-14, 10:37
  #9
Avstängd
Dottes avatar
Bra tidningar;
M3
Slitz
Allt om digitalfoto
Microdatorn
Cafe
Citera
2005-05-14, 10:41
  #10
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoutsider
Kanske menar du Slitz?
Japp... Bakfull och lite dålig på stavning såhär på morgonkvisten..

Men Slitz innehåller allt det KajsaBajsa efterlyser ju.. Kanske inte just den syn på feminism som hon efterlyser med den innehåller feminism..
Citera
2005-05-14, 11:26
  #11
Medlem
Carradines avatar
Ny Teknik och Datormagazin är riktigt bra tidningar.

<-- Väntar på att någon ska säga KING
Citera
2005-05-14, 11:33
  #12
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsabajsa
Hej
Jag skulle vilja prenumerera på en schysst tidning men har inte hittat någon som jag fastnat för. Cosmopolitan och VeckyRevyn är för bimboaktiga och Bang och Ordfront för präktiga. Finns det inget mittemellan? (Typ Darling)

Jag vill läsa om:
* Film/TV (bakom kameran, om fotot, klippningen, effekterna...)
* Mode/smink
* Trender
* Feminism/politik
* Musik
* Datorer/grafisk design/datorspel
* roliga teknikprylar (typ nintendo ds)

Det är svårt att få med allt detta i en tidning, men tipsa mig om du vet nån schysst som innehåller något av detta!




"M3" och "pc för alla" är tv¨å helt suveräna dator tidningar.
Dom visar upp mycket nya grejjer inom elektronik, och testar mycket också!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback