Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-05-25, 16:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Minst två gånger idag har Passagen censurerat inlägg på sina konferenser med länkar till Flashback's konferenssystem. Uppenbarligen är de rädda för konkurrens, vilket naturligtvis är ett tecken på att de är medvetna om att de inte håller måttet. Konkurrens är bra, monopol är dåligt för konsumenterna!

För att visa vårt avståndstagande från denna feghet, tycker jag att vi ska fortsätta posta inlägg som innehåller adressen till Flashback på Passagens konferenser.

Gör det på http://www.passagen.se/cafe/konferenser

2000-05-27, 13:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Censur på Passagen

Idioter på Passagen.

Föreslår att alla här gör minst ett eller två inlägg om dagen.

Kanske får dem på bättre tankar.

Censur är obehagligt, och bör motarbetas från alla håll.

Att förbjuda deltagarna att tipsa om dess "konkurrenter" visar på ett mycket dåligt omdömme. Kan knappast inte ens ses som kontrover´siellt.

Vilka avdelningar gjordes postningarna?
2000-05-27, 20:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Censur på Passagen

De aktuella inläggen censurerades, och censureras fortfarande, på politik-konferensen.

http://www.passagen.se/cafe/konferenser/politik

Jag tycker dock att vi ska fortsätta pusha för Flashback även på andra konferenser.

Inte bara inlägg som innehåller adressen plockas bort, utan också inlägg som ifrågasätter Passagens agerande i frågan. Passagen censurerar åsiktsmotståndare istället för att bemöta deras argument, riktiga jävla diktatorsfasoner! Om Hitler hade varit konferensansvarig hade han förmodligen agerat på samma sätt! ;-)

Dessutom LJUGER de om vilka inlägg som plockas bort!

Naturligtvis får inlägg som innehåller en länk till någon site som inte konkurrerar med Passagen vara kvar.

Dessutom började Passagen för en tid sedan blockera tjänster som döljer konferensdeltagarnas IP-nummer, typ Anonymizer. De vill alltså kunna spåra människor som utrycker för dem obehagliga åsikter. http://www.spaceproxy.com fungerar lyckligtvis fortfarande.

Mvh
/Bonjas W, uppviglaren ;-)
2000-05-28, 02:38
Medlem
Censur på Passagen

Jag hittar inlägg på Passagen som länkar Flashback, och andra som kritiserar Passagen.

Vem är det som påstår att de censurerar?
2000-05-28, 03:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Censur på Passagen

JAG påstår att de censurerar, Passagen-teamet själva erkänner att de censurerar!

Min förmodan är att de ännu inte har hunnit plocka bort de inlägg som du refererar till, en annan möjlighet är att de har missat dem.
2000-05-30, 13:06
Medlem
Censur på Passagen

Om man läser "Passagens konferensregler" så står det där:

"Denna konferenstjänst tillhandahålls och kontrolleras regelbundet av Scandinavia Online AB, orgnr: 556551-9989."

Hmmm...."kontrolleras"...

2000-06-04, 11:22
Medlem
Censur på Passagen

So? Varför skall inte någon som äger en konferenssida kunna förbehålla sig rätten att censurera denna? Det är ju trots allt deras sida och inte allmänhetens...
2000-06-04, 13:47
Medlem
Censur på Passagen

Kanske för att en diskussion som censureras inte blir så mycket till diskussion.

För att att fria medier är bättre än kontrollerade medier.

För att upplysta människor är bättre än oupplysta människor.

För att censur och begränsad yttrandefrihet knappast gör någon tjänst för demokratin, utan snarare begränsar den.
2000-06-04, 20:50
Medlem
Censur på Passagen

Min poäng är att om du inte gillar att diskussionen censureras, välj ett annat forum. Sådan är, eller borde, marknadsekonomi och valfirhet vara.
<p>
Äger jag ett etablissemang, oavsett typ, bör jag och ingen annan avgöra vem som får nyttja det, och på vilket sätt.
<p>
Yttrandefriheten handlar inte om att privata intressenter är skyldiga att tillhandahålla arenor för folk att ventilera vilka åsikter de behagar på, utan att staten ej skall få ingripa mot individers och organisationers rätt att yttra sig.
2000-06-06, 19:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Censur på Passagen

Fri debatt på: http://politik.just.nu
2000-06-16, 22:27
Medlem
Censur på Passagen

Nej, Flashback. Visst behövs det lagar vad gäller vad som bör publiceras. Det ni håller på med är minst sagt suspekt, då ni verkar ta emot precis vad som helst. Är ni månne rabiata nyliberaler?
2000-06-22, 23:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Censur på Passagen

Det är väl klart att man skall få publicera allt? Låt mig skjuta in ett litet citat här som jag anser vara helt i linje med flashbacks policy:

"Även om en nedtystad uppfattning inte är korrekt, kan den innehålla ett korn av sanning. Men detta kan bara upptäckas om man tillåter olika åsikter att öppet brytas mot varandra"

sagt av John Stuart Mill

Läs och begrunda.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in