Citat:
Ursprungligen postat av
surferdudedude
Efter att ha varit hemma i Sverige under 10 dagar, bor vanligtvis i Barca, så har jag testat erat så kallade drysift.
Det är löjligt vad rövknullade ni blir här hemma. Det där är ingen drysift, inte ens nära. För 15 år sedan kallade man detta för bubbel-hasch, som är lite bättre än standard, bra hasch helt enkelt. Marknaden har blivit så fucked med alla fake-kakor att man kan sälja vanligt hasch, som premium drysift. Det enda positiva är väl priset, de flesta slänger "siften" för 5f5, eller 600 för 5, och har du sett europas menyer så vet du att priset för riktig drysift ligger på x3.
Pinsam utveckling, precis som många kids i denna tråden.
Så är det faktiskt!
Men det är dumt att kalla något för fake eller riktigt
drysift.. Vet inte hur man fejkar en metod i detta fall, men det är ungefär som att säga fake is/vatten-hash, när du helt enkelt menar fake-hasch.
Varför jag ens tar upp det är bara för att jag är så trött på allt jävla släng som kommer ur folks käftar. Drysift är drysift, någon annan form av extrahering är liksom det. Ingen illa menat mot dig personligen hehe
Men det är som du säger.. Jag köper hellre något standard utan stämpel, det får vara lite växtmaterial i jag skiter i, men den klister-kletiga "drysiften" som florerar kan dra åt helvete. Sverige har blivit så jävla pissigt, även om standarden har ökat något senaste 30-åren, finns det så mycket äckligt nu tack vare internet i mycket, alla kan leka hobbykemister idag.