2025-02-07, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Hörde nån från Ketama säga att det lokala slangordet för lamousse blivit deras ord för mögel.

Helt otroligt att folk fortfarande betalar pengar för den skiten, nästan alla jag känner har slutat köpa det. Det är ju inte ens värt 25kr/g.

Undrar vart all vanlig commercial har tagit vägen?? Ska man köpa hasch så är det bättre att köpa Dry Sift men det finns utblandade sorter som "Dry" med röd text och "Batman" loggan.
Citera
2025-02-09, 11:51
Medlem
Efter att ha varit hemma i Sverige under 10 dagar, bor vanligtvis i Barca, så har jag testat erat så kallade drysift.

Det är löjligt vad rövknullade ni blir här hemma. Det där är ingen drysift, inte ens nära. För 15 år sedan kallade man detta för bubbel-hasch, som är lite bättre än standard, bra hasch helt enkelt. Marknaden har blivit så fucked med alla fake-kakor att man kan sälja vanligt hasch, som premium drysift. Det enda positiva är väl priset, de flesta slänger "siften" för 5f5, eller 600 för 5, och har du sett europas menyer så vet du att priset för riktig drysift ligger på x3.

Pinsam utveckling, precis som många kids i denna tråden.
Citera
2025-02-10, 20:55
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Efter att ha varit hemma i Sverige under 10 dagar, bor vanligtvis i Barca, så har jag testat erat så kallade drysift.

Det är löjligt vad rövknullade ni blir här hemma. Det där är ingen drysift, inte ens nära. För 15 år sedan kallade man detta för bubbel-hasch, som är lite bättre än standard, bra hasch helt enkelt. Marknaden har blivit så fucked med alla fake-kakor att man kan sälja vanligt hasch, som premium drysift. Det enda positiva är väl priset, de flesta slänger "siften" för 5f5, eller 600 för 5, och har du sett europas menyer så vet du att priset för riktig drysift ligger på x3.

Så är det faktiskt!

Men det är dumt att kalla något för fake eller riktigt drysift.. Vet inte hur man fejkar en metod i detta fall, men det är ungefär som att säga fake is/vatten-hash, när du helt enkelt menar fake-hasch.

Varför jag ens tar upp det är bara för att jag är så trött på allt jävla släng som kommer ur folks käftar. Drysift är drysift, någon annan form av extrahering är liksom det. Ingen illa menat mot dig personligen hehe

Men det är som du säger.. Jag köper hellre något standard utan stämpel, det får vara lite växtmaterial i jag skiter i, men den klister-kletiga "drysiften" som florerar kan dra åt helvete. Sverige har blivit så jävla pissigt, även om standarden har ökat något senaste 30-åren, finns det så mycket äckligt nu tack vare internet i mycket, alla kan leka hobbykemister idag.
Citera
2025-02-11, 05:12
Medlem
Citat:

Det finns en anledning varför det kostar 100kr/g eller 50g för 3500kr. Det kallas ju "Commercial Dry Sift"/Semi Dry och många vet att det inte är samma som 120-90u från Farms eller i ens nära Frozen Sift eller Static Sift men det den "commercial dry sift" vi har är iallafall ljusår bättre än "la mousse", men man får se upp för utblandade sorter.

Men om du är i Spanien varför går du in och betalar överpriser på klubbar när du kan få super fint Dry från kända farms på svarta marknaden för runt 100kr/g?
Senast redigerad av CubanLinks 2025-02-11 kl. 05:16.
Citera
2025-02-11, 05:42
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:

Vadå "erat"? Bara för att du blir blåst och köper bajs så antar du att det är vad vi röker i sverige? Du blev blåst.
Citera
2025-02-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Vadå "erat"? Bara för att du blir blåst och köper bajs så antar du att det är vad vi röker i sverige? Du blev blåst.

Kanske, men har har ju en poäng men som sagt det är helt olika klasser av hasch och dom finaste sorterna kommer inte till Sverige och så har det alltid varit. Men det kommer bättre och bättre, men vanligt Commercial har nästan försvannit och ersatts med La Mousse

Här är ungefär vilka klasser det finns på Marocko's hasch (rätta mig om jag har fel), från lägsta kvaliteten till bästa:
La mousse
Commercial
Semi Dry/Commercial Dry Sift
"3x Filtre"/Dry Sift
Frozen Sift
Static Sift, men dom har även börjat producera Rosin i Marocko och även lite Ice Water Hash.
Senast redigerad av CubanLinks 2025-02-11 kl. 07:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in