Moderatorn fr vl skicka trden dit den hr hemma (ej papperskorgen tack).
Jag var i Sri Lanka och beskte Nilambe Meditationcenter utanfr Kandy. Centrat lr inte ut buddism utan r fokuserat p meditation. Vi mediterade fem timmar samt hade tv timmar yoga per dag. Vi var dr i en vecka, den veckan har frrndrat mitt liv. Frn att aldrig meditera till att gra det fem dagar i veckan samt i samband med det yoga har inneburit en total frrndring av mina vanor. Jag tnkte starta en trd dr vi diskuterar buddism och meditation. ven om jag (nnu) inte blivit buddist s har jag genom en bok lrt mig de fyra Nobla Sanningarna (The four noble truths).
Finns det fler p FB som vill vara med och dela p kunskap, insikter, bcker, audiobcker, frelsningar osv.
Jag lser just nu klart boken "Eight mindful steps to happiness" av Bhante Henepola Gunaratana.
Jag mediterar 1 timma per gng och har andningen som meditations objekt, vilket fungerar mycket bra. Love and Kindness har jag "slutat" med, eller tminstone vergett fr ett tag.
Mitt fokus ligger p koncentration genom att iakttaga andningen.
Nsta bok blir antingen Ajahn Chahs "Food for the heart" eller "The life of the Buddha" av Bhikkhu Nnamoli.
Jag positionerar mig inte hr att frklara buddism fr er som undrar, jag kan inte ens frsvara den nnu. Men bara meditationen gr min dag nu frtiden