2024-10-12, 13:36
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batleika
Jag skulle vilja ha egna avdelningar för klassisk musik och jazz. De fora som finns på Facebook för dessa ämnen är rätt kass. Det finns utrymme att skapa något bättre.
Att skapa separata forumdelar för olika musikstilar tror jag inte blir en bra idé.
Ska klassisk musik och jazz ha en egen avdelning så bör ju massvis av andra genres också ha det tänker jag, annars blir det konstigt.

Och detta med genrer är ju dels väldigt subjektivt, så folk kommer ändå posta i "fel" forumsdel, beroende vad de sätter för etikett på bandet eller genren.

Sen är det också så att tillslut smälter genrer samman, gränserna suddas ut. Var ska man posta då?

Eller hur tänker du?
Citera
2024-10-12, 15:11
Medlem
Batleikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Att skapa separata forumdelar för olika musikstilar tror jag inte blir en bra idé.
Ska klassisk musik och jazz ha en egen avdelning så bör ju massvis av andra genres också ha det tänker jag, annars blir det konstigt.

Och detta med genrer är ju dels väldigt subjektivt, så folk kommer ändå posta i "fel" forumsdel, beroende vad de sätter för etikett på bandet eller genren.

Sen är det också så att tillslut smälter genrer samman, gränserna suddas ut. Var ska man posta då?

Eller hur tänker du?

Det vore inte självklart nödvändigt att klassisk musik och jazz skulle få varsin forumdel. Det vore helt ok att klumpa ihop dem och även inkludera folkmusik, världsmusik, filmmusik och olika mindre smalare musiktyper. Poängen skulle vara att ha en forumdel som är helt fri från topplistehits, kändisar och prat om sådant som spelas på kommersiella radiostationer.

Skulle det senare bli uppenbart att det finns behov av mer uppdelning kan man ju lösa det då.

Jag vill skriva om musik själv men om det jag skriver ska trängas med olika sorters tonårspop och liknande så låter jag hellre bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in