2000-06-15, 00:55
Anorexifall gör reklam för h&m underkläder. Kvinnan blir förtryckt i porrfilmer medans porrförespåkarna säger att kvinnan gör det frivilligt. Feminister blir kallade militanta manshatare. Kvinnor blir "smygförtryckta" genom tidningar som t.ex Slitz och Café, medans samhället undrar om det inte är okej att vara snygg? det har ingenting att göra med om man är eller får vara snygg. Det enda det medverkar till är att skapa ett ideal på hur kvinnan ska se ut. Jag har även diskuterat med personer som anser att kvinnan har rätt till att göra vad dem vill med sitt liv och tycker även att prostision borde vara lagligt. Jag tror inte att kvinnan väljer att bli förtryckta, jag tror inte att kvinnan väljer att vara med i bland annat porrfilm eftersom MÅNGA kvinnor som är med i porrfilmer faktiskt har blivit sexuellt utnyttjade tidigare i sitt liv och inte har några möjligheter till att välja sitt jobb.
Sen när man snackar med idioter som fortfarande tycker att kvinnan ska vara hemma och ta hand om hemmet blir man sur. Varför i helvete ska det vara så? Jo, då påstår dom att kvinnan inte är skapad för att arbeta hårt. För det första så finns det många olika typer av jobb varierande till vad man kan tänka sig arbeta med och alla jobb är lika viktiga att dom blir utförda sen att person till person kan ha olika kroppsbygnader har dom inte tänkt på heller. Som tur är så finns det inte så många som tycker det men det är bedrövligt att det fortfarande tycker att kvinnan inte ska få jobba utan ska vara hemma och ta hand om hemmet.
Ibland undrar jag hur samhället egentligen ser på kvinnan...
Sen när man snackar med idioter som fortfarande tycker att kvinnan ska vara hemma och ta hand om hemmet blir man sur. Varför i helvete ska det vara så? Jo, då påstår dom att kvinnan inte är skapad för att arbeta hårt. För det första så finns det många olika typer av jobb varierande till vad man kan tänka sig arbeta med och alla jobb är lika viktiga att dom blir utförda sen att person till person kan ha olika kroppsbygnader har dom inte tänkt på heller. Som tur är så finns det inte så många som tycker det men det är bedrövligt att det fortfarande tycker att kvinnan inte ska få jobba utan ska vara hemma och ta hand om hemmet.
Ibland undrar jag hur samhället egentligen ser på kvinnan...