2007-04-23, 20:23
Medlem
Ett litet djurs avatar
...och vilken är bra?

Har kollat på [url=http://www.tvins.se/products/orbitrek/orbitrek.php]tvins.se[url] för mellan 1500-2000 kr och den verkar ok (enligt någon på forumet). Finns även en på homeshop.se till det facila priset av 995 kr, här är jag dock enormt tveksam till kvalitén, jag törs inte ens länka till den

Det finns även i prisklasser uppåt, hur bra är dessa? Alltså inte motionscyklar utan ellipsmaskiner (om de nu heter så).

Var kan man köpa dessa, finns det internetshopar?

Länkar och förslag mottages tacksamt

(Ja, jag tränar på gym och ja, jag springer. Men omväxling förnöjer, så inga "hö hö hö, köp ett gymkort grabben"-mentalitet nu. Tack på förhand.)
Citera
2007-04-23, 20:53
Medlem
Antrims avatar
Kolla blocket är mitt tips.

Många som köper sådana maskiner och tror de ska använda den..
Citera
2007-04-24, 13:01
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
...och vilken är bra?

Har kollat på [url=http://www.tvins.se/products/orbitrek/orbitrek.php]tvins.se[url] för mellan 1500-2000 kr och den verkar ok (enligt någon på forumet). Finns även en på homeshop.se till det facila priset av 995 kr, här är jag dock enormt tveksam till kvalitén, jag törs inte ens länka till den

Det finns även i prisklasser uppåt, hur bra är dessa? Alltså inte motionscyklar utan ellipsmaskiner (om de nu heter så).

Var kan man köpa dessa, finns det internetshopar?

Länkar och förslag mottages tacksamt

(Ja, jag tränar på gym och ja, jag springer. Men omväxling förnöjer, så inga "hö hö hö, köp ett gymkort grabben"-mentalitet nu. Tack på förhand.)

Jag har faktiskt en Orbitrek hemma (tjejens) Använder den kanske 3-5 ggr per vecka, grymt bra kardio faktiskt!! Fick träningsvärk i benen första gången, kan rekommendera denna produkt som kardio-maskin, trots att det är en TV-shop pryl!!! 45 minuter på den i raskt tempo och man är helt slut, rekommenderar dig att köpa den lite dyrare med pulsmätare så du kan hålla koll på förbränningspuls osv.

Köpte min på blocket, de är rejäla och därför är även de begagnade i gott skick! Finns gott om dem på blocket, men de flesta vill ha fantasi-priser så pruta som fan.

http://www.blocket.se/li?q=orbitrek&ca=15_s&th=1&c=0&w=3
Citera
2007-04-24, 18:16
Medlem
Köp INTE en Orbitrek. Den lever om som bara fan och är mycket instabil. Satsa på nånting med magnetiskt motsånd istället och bättre kvalitet.
På Intersport finns det ellipsmaskiner för 3500:-

http://www.intersport.se/products/De...at1_querystr=0
Citera
2007-04-24, 18:26
Medlem
Arne Perssons avatar
Väger man max 70 -75 kg kan ev. dylika leksaker vara användbara utan att gå sönder direkt. Kom ihåg att riktiga crosstrainers kost ca 50 000 kr och uppåt.
Citera
2007-04-24, 20:30
Medlem
beachboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Väger man max 70 -75 kg kan ev. dylika leksaker vara användbara utan att gå sönder direkt. Kom ihåg att riktiga crosstrainers kost ca 50 000 kr och uppåt.

Hmm...så om man inte väger mer än 75 kg så måste man använda "leksaker"...och dom som väger mer använder "riktiga" grejer..snacka om jävligt vriden bild av människan alltså...det e inte så jävla långt ifrån grottan..
Citera
2007-04-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beachboy
Hmm...så om man inte väger mer än 75 kg så måste man använda "leksaker"...och dom som väger mer använder "riktiga" grejer..snacka om jävligt vriden bild av människan alltså...det e inte så jävla långt ifrån grottan..

Det blir mer belastning om du väger mer och därför behöver du stabilare utrustning? Förstår inte varför du drar så konstiga slutsatser av vad han sa.
Citera
2007-04-24, 23:00
Medlem
zhypers avatar
Orbitrek såg ut att vara rätt mycket delar på som kan paja, ju fler delar desto lättare pajar det. Håller den så är det utan tvekan en bra cardiomaskin.
Citera
2007-04-25, 00:36
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beachboy
Det är så att jag har sedan 1990 jobbat professionellt med gymutrustning, bl.a utvecklat, sålt och servat. Jag vet vad det är för material och komponenter i dom olika redskapen. Därför påstår jag det jag gör. Köp istället en begagnad renoverad RIKTIG crosstrainer än någon billig leksak som går sönder efter lite användning och som sedan bara samlar damm. Man får det man betalar för.
Tråkigt att du inte tycks fatta att bl.a kroppsvikten har stor betydelse i detta fall.
Citera
2007-04-25, 06:50
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Jag väger över 110kg och vår Orbi, visar inga tecken på att ge vika...en briocka som gick av, kostade 2spänn att köpa ny. Orbitreken har faktiskt en stabil kontruktion.
Citera
2007-04-25, 07:19
Medlem
Ett litet djurs avatar
Här råder det onekligen delade meningar. Jag köper teorin om att kosta på sig lite och köpa en med magnetiskt motstånd vilken verkar oerhört mycket smidigare, dock kommer det till prisfrågan ty det är onekligen skillnad på minst en tusenlapp, säkerligen 1500-2000 kr.
Motiverar denna prisskillnad kvaliténförbättrningen?

Vore onekligen skönt att ha en sådan, lättare att ta en morgonpromenad mitt i vintern då det är snöstorm ute

Ska kolla runt på blocket. Problemet med att hitta en crosstrainer är att man gärna vill kolla på grejerna först och crosstrainers fann det inga av i Västerbotten. Törs man köpa grisen i säcken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in