Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-23, 22:44
Medlem
Jag har mitt lsenord sparat s att man loggas in automatiskt till steam! men ska anvnda accountet p en annan dator s behver f ut lsenordet!

Hur kan man gra det? mste ju g p nt stt? det ligger ju sparat nnstans!

Tack p frhand! uppskattar svar innan imorgon! behver kontot d
Citera
2007-04-23, 22:48
Medlem
Kingers avatar
Du kan terstlla lsenordet s du fr det skickat till ditt mail. Eller hur det nu funkar p steam.
Citera
2007-04-23, 22:53
Medlem
blueCommands avatar
Inte dataskerhet, vi testar med spel
Citera
2007-04-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Du kan terstlla lsenordet s du fr det skickat till ditt mail. Eller hur det nu funkar p steam.

grejen r den att jag bytte svaret p min hemliga frga till en slumpvis vald tangentbordskombination fr att ingen skulle kunna gissa den! naturligtvis vldigt dumt nu i efterhand

Har hittat ngot p internet om bruteforce..skulle det funka och vilket program isfall?

edit: om du inte redan visste det s behver man bde mailen och hemlig frga!
Citera
2007-04-23, 23:14
Medlem
Vette fan...

Kollat igenom regedit men hittar inte password fr steam, lite lustigt fr jag har ingen aning vart annars steam spara lsenordet.
Citera
2007-04-23, 23:21
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joerlesode
edit: om du inte redan visste det s behver man bde mailen och hemlig frga!

Man ska bara behva mailen. I vrsta fall fr du skapa en ny mail om du slarvat bort din nuvarande, eller helt enkelt anvnda din nuvarande och ta ett kort p nyckeln och skicka in till Steam.
Citera
2007-04-24, 08:53
Medlem
Cisco9s avatar
Om jag uppfattade dig rtt kan du anvnda:
http://aluigi.altervista.org/pwdrec/steampwd.zip

Citera
2007-04-24, 09:33
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Man ska bara behva mailen. I vrsta fall fr du skapa en ny mail om du slarvat bort din nuvarande, eller helt enkelt anvnda din nuvarande och ta ett kort p nyckeln och skicka in till Steam.

Fr mig fungerar det inte att f password via mail, str att det skickas men ngot mail kommer inte. Drog mig dock till minnes och lste mitt password till slut.
Citera
2007-04-24, 10:13
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Fr mig fungerar det inte att f password via mail, str att det skickas men ngot mail kommer inte. Drog mig dock till minnes och lste mitt password till slut.

Det kan ju krngla vid Steam, jag rkade ut fr samma sak p en torrenttracker, men efter ngra dagar kunde man begra sitt lsenord igen.
Citera
2007-04-24, 13:07
Bannlyst
http://www.flashback.org/showthread.php?t=404728 det kunde ochs funkat...
Citera
2007-04-25, 14:06
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det kan ju krngla vid Steam, jag rkade ut fr samma sak p en torrenttracker, men efter ngra dagar kunde man begra sitt lsenord igen.

Jag har faktiskt testat 10-15 gnger med 7-8 mnader emellan och aldrig har det fungerat.
Citera
2007-04-25, 15:43
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Jag har faktiskt testat 10-15 gnger med 7-8 mnader emellan och aldrig har det fungerat.

Konstigt, jag testade senast i Januari med mitt HL 2 konto och det gick perfekt. Kollat s det inte hamnar i skrppost?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in