• 1
  • 2
2007-04-25, 14:45
Medlem
leonsedovs avatar
Vafan. Jag har alltid varit smal, inklusive magen (jag är kille). På sistone, typ senaste året, har jag dock lagt märke till att min mage putar ut rätt mycket t.ex. när jag har en instoppad skjorta eller liknande. Jag är dock i övrigt smal, och när jag känner på magen är fettlagret "utanpå" smalt och fast som det alltid varit -- det verkar mer som att "putet" kommer "inifrån" magen, om ni förstår hur jag menar.

Tidigare, när jag verkligen försökt "blåsa upp" magen, har den knappt putat ut alls. Om jag verkligen försöker nu, eller sitter ned framåtböjd, så putar den som fan.

Jag har dock inga mag- eller tarmproblem, som att magen är uppblåst eller orolig på det sättet.

Vad kan det här bero på, och hur får jag tillbaka min gamla mage? Hjälper situps, t.ex.? Äter sparsamt med godis och fet mat. Tacksam för svar.
Citera
2007-04-25, 14:51
Medlem
M@rcus67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leonsedov
Vafan. Jag har alltid varit smal, inklusive magen (jag är kille). På sistone, typ senaste året, har jag dock lagt märke till att min mage putar ut rätt mycket t.ex. när jag har en instoppad skjorta eller liknande. Jag är dock i övrigt smal, och när jag känner på magen är fettlagret "utanpå" smalt och fast som det alltid varit -- det verkar mer som att "putet" kommer "inifrån" magen, om ni förstår hur jag menar.

Tidigare, när jag verkligen försökt "blåsa upp" magen, har den knappt putat ut alls. Om jag verkligen försöker nu, eller sitter ned framåtböjd, så putar den som fan.

Jag har dock inga mag- eller tarmproblem, som att magen är uppblåst eller orolig på det sättet.

Vad kan det här bero på, och hur får jag tillbaka min gamla mage? Hjälper situps, t.ex.? Äter sparsamt med godis och fet mat. Tacksam för svar.

jag har hört något liknande en annan gång, och de kom de nog fram till att ryggen skulle tränas för att få en bättre hållning,

men det skriver la snart en mer kunnigare än mig ska du se
Citera
2007-04-25, 16:01
Medlem
spudwishs avatar
Kan du dra in magen? Själv har jag alltid haft mage, även när jag vägde på gränsen till underviktig. Dock kan jag dra in magen till mindre än halva storleken, så det har med hållning snarare än fetma att göra. Har man insjunket bröst som jag har så accentueras det ännu mer.
Citera
2007-04-25, 16:04
Medlem
leonsedovs avatar
Ja, jag kan dra in magen så att den blir några centimeter smal utan problem. Alltså, en fråga om hållning? Kan man isåfall träna några speciella muskler för att få bättre hållning, utöver att helt enkelt bara skärpa sig?
Citera
2007-04-25, 16:05
Medlem
Harry Bombers avatar
Nar det var uppe senast kom det fram att man skulle stretcha hoftbojarna.
Hur som helst, feta manniskor med stor mage ligger illa till. Sarskilt om putet kommer innifran och fettet trycker pa brostkortgen och skapar mindre plats for hjartat. Jag skulle ge dig tva-tre ar att leva. MAX.
Citera
2007-04-25, 17:55
Medlem
vikkoos avatar
Citat:

testa dra i dig lite mer portein.... vet att barnen i afrika (som man ser på bilder) får sina magar för att dom inte får i sig tillräckligt med protein..
Citera
2007-04-25, 21:04
Medlem
RoxLs avatar
Dra in magen o ut me bröstet. Gå omkring så ett tag så kommer de falla in automatiskt efter ett tag o du tänker inte ens på att du gör de.
Citera
2007-04-25, 21:15
Medlem
Pumbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikkoo
testa dra i dig lite mer portein.... vet att barnen i afrika (som man ser på bilder) får sina magar för att dom inte får i sig tillräckligt med protein..

Själv skulle jag nog satsa mer på att det är taskigt buktryck alt. eventuellt tighta iliopsoas (höftböjare), gärna om du har en svank som förstärker putet också...

Sen är det bra skillnad på att dra in magen och att spänna magen, där det senast nämnda lär vara vad du vill göra för att få lite balans i buken.
Prova att ligga mot golvet med handen under svanken och försök därefter pressa svanken mot dig med hjälp av magen (buktrycket). Fungerar även stående mot en vägg... vet inte vilken som är att föredra
Citera
2007-04-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoxL
Dra in magen o ut me bröstet. Gå omkring så ett tag så kommer de falla in automatiskt efter ett tag o du tänker inte ens på att du gör de.

Eller så kan den lönnfete börja motionera och träna upp något som kan liknas vid en duglig kropp.
Citera
2007-04-25, 21:54
Medlem
Buck_s avatar
Citat:
Ja, jag kan dra in magen så att den blir några centimeter smal utan problem. Alltså, en fråga om hållning? Kan man isåfall träna några speciella muskler för att få bättre hållning, utöver att helt enkelt bara skärpa sig?

Jag skapade en tråd för några dagar sen då jag har samma problem (http://flashback.info/showthread.php?t=475820)! Ta en titt på bilden i tråden och se om det ringer några klockor. Jag har ett BMI på ~19,5 men har ändå en stor mage, men storleken kan variera kraftigt mellan olika tider på dygnet. Ska nog ta några mått för att se hur mycket det kan diffa.

Jag har läst att stor svank och stor mage kan bero på för stela höftböjare och att mage+baksida lår är för svaga, det kan vara nåt att gräva djupare i.

Här är bilden för den late (bilden till höger): http://www.exrx.net/Images/ShadowPostures.gif
Citera
2007-04-25, 22:58
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Låter som att trådskaparen är i precis samma situation som jag.

Har också alltid varit smal, har alltid idrottat som fan och rört på mig hela tiden. Nu har idrottandet minskat kopiöst och chipskonsumtionen ökat desto mer, vilket har lett till att jag har mindre muskler och mycket mer kroppsfett.

Rör på dig mer, vettja!
Citera
2007-04-26, 02:41
Medlem
heidens avatar
samma problem här, hade varit trevlig om någon kunde länka till några övningar som kan hjälpa..

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Eller så kan den lönnfete börja motionera och träna upp något som kan liknas vid en duglig kropp.

eller så kan du sluta skriva meningslösa svar inte en jävel har en användning för...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in